ایسنا نوشت:

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به تصویب کلیات قانون کاداستر گفت: از این به بعد ثبت دستی در دفاتر اسناد و ادارات ثبت حذف و به جای آن از ثبت الکترونیکی استفاده می‌شود.

محمدرضا دشتی اردکانی در حاشیه همایش نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه جامع وکالت در جمع خبرنگاران گفت: چهارشنبه گذشته که کلیات قانون کاداستر به تصویب رسید، نمایندگان محترم مجلس ماده ۷ این قانون را بررسی کردند و براساس آن کلیه دفاتری که در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی بود حذف می‌شود و دیگر چیزی به عنوان ثبت فیزیکی نداریم و ثبت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران اضافه کرد: در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، قدم بسیار بزرگی در این راه برداشته شد و ماحصل آن آزاد شدن بسیاری از نیروهای کار در دفاتر اسناد و ادارات ثبت است.

دشتی‌اردکانی همچنین حذف ثبت دستی در دفاتر را گامی در جهت صرفه‌جویی اقتصادی دانست.

وی در رابطه با اختلال ایجاد شده در ثبت آنی معاملات گفت: این اختلال در رابطه با سامانه ثبت احوال بود که خوشبختانه با همکاری کانون سردفتران، سازمان ثبت اسناد و سازمان ثبت احوال برطرف شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    12 0
    من كارمن دفتر اسنادم يه روز كد ملي هر كي رو ميزدم ميگفت در قيد حيات نيست آخرشم كد ملي خودمو زدم همينو گفت يه حس غريبي بهم دست داد كه نگو فكر كردم واقعا مردمو خبر ندارم يعني ثبت احوال با اين كارش كلا تو افق محوم كرد لامصب