ایرنا نوشت:

استاندار تهران گفت: از سرمایه‌گذارانی که ایده تازه‌ای برای سرمایه‌گذاری داشته باشند، استقبال کرده و به آنان اطمینان می‌دهیم که مسیر را آماده می‌کنیم تا نسبت به گذشته امور آن‌ها روان‌تر و آسان‌تر انجام شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران سیدحسین هاشمی روز سه‌شنبه با حضور در برنامه «حرف حساب» در شبکه یک سیما علاوه بر پاسخ به سووالات بینندگان، گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد.

وی در این برنامه با اشاره به استقبال استانداری تهران از سرمایه‌گذاری در این استان گفت: سیاست دولت یازدهم توصیه به نقش پررنگ مردم در سرمایه‌گذاری است و به عنوان نماینده عالی دولت یازدهم آن را عملیاتی می‌کنیم.

طرح افزایش قدرت استاندار در موضوع سرمایه‌گذاری

وی در پاسخ به این سوال مجری که آیا استانداران این قدرت را دارند که برای ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران به بانک‌ها فشار بیاورند؟ گفت: در جلسه اخیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی در این مورد بحث شد و مصوب کردیم که ارایه تسهیلات عملیاتی شده و این موضوع به بانک مرکزی هم منتقل خواهد شد.

فکر می‌کردم تهران امکانات زیادی دارد

هاشمی با اشاره به اینکه تهران مشکلات زیادی دارد گفت: قبل از آنکه استاندار شوم فکر می‌کردم تهران امکانات بسیار زیادی دارد اما درحال حاضر استان تهران کمبودهای عجیب و غریبی دارد و قابل مقایسه با هیچ استانی نیست.

بودجه تهران از متوسط کشوری کمتر است

استاندار تهران گفت: بودجه در اداره استان یک اصل است اما بودجه استانی تهران در بخش‌های مختلف از متوسط کشور هم کمتر است.

وی افزود: بودجه استان‌ها براساس شاخص‌های وسعت، محرومیت و جمعیت تنظیم می‌شود و در اولین جلسه با دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور وضعیت بودجه تهران را بازگو کردیم و خوشبختانه موثر واقع شد و در سال ۹۳ افزایش مختصری در بودجه استان شاهد بودیم.

۵۲ درصد مالیات کشور را تهران تامین می‌کند

استاندار تهران با تاکید براینکه مردم مالیات می‌دهند تا خدمات بگیرند، گفت: در بودجه امسال، ۵۲.۸ درصد مالیات کل کشور از تهران تامین می‌شود.

هاشمی با بیان این مطلب که طبیعی است که مردم تهران انتظار دارند خدمات متناسبی بگیرند، افزود: تنها براساس شاخص‌های جمعیت، وسعت و میزان محرومیت بودجه خواستیم تا استان تهران بتواند حق خود را بگیرد و این موضوع در معاونت راهبردی دولت تا بخش‌هایی پیش رفته و امیدواریم به آنچه که حق مردم استان تهران است، نزدیک شویم.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به سوالات مردمی گفت: یکی از وظایف استانداری نظارت بر ادارات استان است تا کار مردم به خوبی انجام شود و یکی از برنامه‌هایی که انجام می‌دهم آن است که بدون اطلاع قبلی به ادارات سر می‌زنم و از نزدیک شاهد امور هستم.

نماینده عالی دولت در پایتخت در پاسخ به سوال بینندگان در مورد وضعیت گردشگری و نقش استانداری در رسیدگی به آن گفت: ایجاد گردشگری یک اشتغال بسیار ارزان، پایدار و پیوسته به دنبال دارد کشور ما در موضوع گردشگری قوی و درآمدزا است و در تنوع اقلیمی، تاریخی ،آثار فرهنگی دارای استثنا است به طوری که در این فصل از سال همزمان که در کوه‌های البرز برف داریم در جنوب کشور می‌توان شنا کرد، هیچ جای دنیا این شرایط را ندارد.

استاندار تهران افزود: گردشگری می‌تواند منبع درآمد و اشتغال‌زایی باشد که استان تهران در این موارد استعدادهای خوبی دارد تا با هماهنگی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران این بخش را فعال‌تر کنیم.

هاشمی با بیان اینکه خیلی از مردم استان تهران نمی‌دانند چه امکانات خوبی در این استان داریم، گفت: فضاهای دیدنی همچون موزه فرش یا موزه جواهرات سلطنتی از بخش‌های بی نظیری است که مردم باید این مکان‌ها را ببینند و ما هم در تلاش هستیم تا فضای تهران برای گردشگری روان‌تر شود و برای تحقق آن، هم شهرداری فعالیت می‌کند هم میراث فرهنگی و گردشگری.

وی در بخش دیگر گفت‌وگو با اشاره به بهبود وضعیت توزیع اقلام و مایحتاج مردم در استان گفت: قبل از عید امسال در عرضه مستقیم کالا مشاهده کردیم که هم کالاها با کیفیت خوب عرضه شد و هم خریداران راضی بودند و عید امسال نوسان قیمتی در استان تهران ندیدیم، حتی مشکلات توزیع سبد کالا در تهران کمتر دیده شد و برای ماه مبارک رمضان هم همین کار را پیش خواهیم گرفت تا مردم استان در تهیه اقلامی که نیاز دارند مشکلی نداشته باشند.

هاشمی سیاست پیش‌بینی و پیشگیری را اصلی‌ترین رویکرد استانداری تهران در برخورد با مشکلات احتمالی عنوان کرد و افزود: تلاش ما این است که با پیش‌بینی و پیشگیری مشکلات، مردم بتوانند نیاز خود را تامین کنند و امیدواریم با این سیاست بازار کسب و کار در استان بهتر شود.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با اشاره به عدالت در انتصابات به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های دولت یازدهم گفت: این موضوع را در استانداری تهران عملیاتی کردیم و این سیاست دکتر روحانی که گفت «من با کلید آمده‌ام نه داس» در استانداری اجرا کردیم و براساس آن برخی از مدیران جابجا، برخی تغییر و برخی سر جای خود ماندند.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال مجری برنامه که این درست است که بودجه در بالای شهر و پایین شهر متناسب خرج نمی‌شود؟ گفت: من این را رد نمی‌کنم زمانی که در استان تهران مسئولیت گرفتم، مطالعاتی انجام دادم همان زمان پی بردم که تهران دو چهره دارد یک چهره زیبا، استاندارد و قابل رقابت با سایر کشورها و یک چهره عقب ماندگی و محرومیت که لازم است تعادل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پیش از این شهرهای استان تهران هویت نداشتند، گفت: در شهرها وضعیت ورود و خروج مشخص نبود، فضای سبز در شرایط مساعدی نبود، تصمیم گرفتیم برای ایجاد فضای سبز وزارت راه و شهرسازی، زمین و جهاد کشاورزی تامین درختان را تقبل کند و نگهداری هم با شهرداری هر منطقه باشد تا کمربند سبز استان را در بین شهرها ایجاد کنیم.

هاشمی در پاسخ به سووال یکی از بینندگان در مورد ساخت قطار شهری و مترو در شهرستان ورامین گفت: توجه به صنعت ریلی یکی از اولویت‌های دولت یازدهم است و گسترش قطار شهری در استان تهران از اقدامات مهم در حال اجرا و راه اندازی متروی ورامین در دستور کار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بهبود وضعیت آب و هوا و آلودگی استان تهران اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای خوبی که دراین بخش انجام شد آن بود که موضوع آلودگی هوا را به طور جدی برای مردم مطرح کردیم و موجب شد تا به یکی از دغدغه‌های مسئولان منجر شود هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری موجب شد در دولت یک کمیسیون خاص با عضویت استاندار، شهردار و رییس شورای شهر برای بررسی آلودگی هوای استان ایجاد شود.

استاندار تهران با بیان اینکه بنزین و خودروها صد درصد بخشی از آلودگی هوای تهران را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: فشارها و پیگیری‌ها موجب شد تا از ابتدای فروردین ماه بنزین با کیفیت بهتری عرضه شود و از آن روز هوای تهران نه تنها به هشدار نرسیده بلکه پاک و سالم است.

آمار فرسودگی خودروهای تهران از زبان استاندار

به گفته هاشمی در استان تهران ۵ تا ۶ هزار تاکسی فرسوده پیکان، ۲۲ هزار تاکسی سمند و پراید از رده خارج و ۲۰۰ هزار اتومبیل در آژانس‌ها است که ۳۰ درصد آن‌ها فرسوده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار خودروی فرسوده در تهران می‌چرخند که اگر جایگزین شوند مطمئنا هوای تهران بهتر از این خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    7 0
    اون 52درصد مالیات رو که مردم تهرون نمیدن. همه ی شرکت های بزرگ و بنکداری ها تو تهران دفتر دارن و به همه ی استان ها جنس می فروشن.