پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

در طول دهه اخیر در اتریش سیاستمداران و احزاب مختلف در مناسبت های دینی مسلمانان مانند افطاری های روزه ماه رمضان و اعیاد اسلامی همچون عید فطر و عید قربان اهمیت می داده و در آن ها شرکت می کند.

بر اساس گزارش پایگاه المحیط، اسلام در کشور اتریش جایگاه ویژه ای دارد و برخلاف سایر کشورهای اروپایی، یک دین رسمی در این کشور است، می توان صدای اذان مغرب را در قصر تاریخی شهر شنید و نماز مغرب را در ساختمان شهرداری وین، مقر احزاب سیاسی همچون حزب اشتراکی و حزب ملی محافظه کار اقامه کرد.

مسلمانان در اتریش به عنوان نماینده پارلمان و شورای شهر انتخاب می شوند؛ دلیل چنین پیشرفت هایی این است که اسلام دومین دین رسمی در این کشور است و طبق آخرین آمارها مسلمانان 600 هزار نفر از جمعیت 8.5 میلیونی را به خود اختصاص می دهند.

«مهندس عمر الراوی» عضو حزب اشتراکی اتریش و نماینده پارلمان وین در طول 15 سال اخیر ، تصریح کرد مشارکت احزاب سیاسی در مناسبت های دینی مسلمانان از حدود 12 سال قبل با این اعتقاد که مسلمانان نیز بخشی وسیعی از جامعه اتریش را به خود اختصاص می دهند، آغاز شد.

وی با بیان این که مسلمانان اتریش به دلیل رسمی بودن دین شان، به بخشی جدایی ناپذیری از سیاست در کشور تبدیل شده اند تصریح کرد که شرکت های اتریشی به تامین نیازهای اساسی مسلمانان به خصوص در ماه رمضان اهمیت ویژه ای قایل هستند.

وی با اشاره به شرکت فعالان سیاسی و مسوولین کشور در مراسم افطار بیان کرد که مشارکت سیاستمداران با مسلمانان، فرصتی برای تبادل آرا و نظرات میان دو طرف در مورد برخی از مسایل است.

از سوی دیگر «فواد سنج» رییس هیات اسلامی اتریش؛ به عنوان ارگان نماینده مسلمانان در ارتباط با دولت، تصریح کرد که ایجاد اصلاحات پیشنهادی در قانون رسمیت اسلام در آینده، باعث دادن حقوق زیادی به مسلمانان همچون حق تدریس دین اسلام در مدارس دولتی خواهد شد و وزیر خارجه « سباستین کورتز» مدتی قبل خواهان عملی کردن سریع چنین اصلاحاتی شده بود.

وی همچنین افزود: مساله اختصاص تعطیلی برای مسلمانان در اعیاد دینی آنان در حال حاضر، بستگی به قانون صاحب کار دارد و قانونی برای ان تدوین نشده است .

«مهندس طرفه بغجاتی» رییس اتحادیه اسلامی مسلمانان اتریش نیز بیان کرد اگرمسلمانان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی کشور مشارکت نداشتند ، امروز به جایگاهی که اکنون دارند، نمی رسیدند و مناسبت هایشان برای مسوولین عالی رتبه کشور مهم نبود.

«فاصیل آبند» رییس حزب ملی محافظ اتریش و رییس آکادمی سیاسی گفت: حزب همیشه در مناسبت های دینی مسلمانان به خصوص در ماه رمضان شرکت می کند در سال گذشته تعدادی از نمایندگان اسلامی در کشور به صرف افطاری دعوت شدند ؛ زیرا مسلمانان در فعالیت های اقتصادی کشور سهم بسزایی دارند و یک عامل مثبت در جامعه تلقی می شوند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =