میثاقیان می گوید دفاعی بازی کردن هرگز به معنی ضد فوتبال نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اکبر میثاقیان استاد فوتبال تدافعی است. او هر گاه مربی تیم های کوچک بوده،در برابر تیم  های بزرگ تدافعی بازی کرده و در بیشتر موارد امتیاز هم گرفته است. همانند نمایشی که ایران در بازی با نیجریه داشت.

او در تحلیل بازی ایران و هم چنین انتقاداتی که برخی کارشناسان داخلی و رسانه های معتبر جهان مطرح کرده اند، می گوید:« قبل از بازی بیشتر ایرانی ها می گفتند خدا کند که نبازیم و یا اگر نتیجه را واگذار می کنیم این اتفاق با یک گل رخ دهد اما بعد از بازی مساوی و یک امتیاز خیلی ها را راضی نکرد و می گفتند که باید حمله می کردیم و پیروز می شدیم. این انتقادات قابل تحمل است. یقینا اگر باز بازی می کردیم و 4- 5 گل می خوردیم اکنون شدت و حدت  این انتقادات بیشتر بود.»

سرمربی فصل گذشته پدیده ادامه داد:« فوتبال تدافعی هم یک ایده است و به آن نمی گویند ضد فوتبال. ایران با کروش هوشمندانه بازی کرد. میزان دوندگی بازیکنان دست کم دوبرابر میزان دوندگی در لیگ برتر بود و این فوق العاده بود. با همین شیوه و همین میزان دوندگی حتی قادر خواهیم بود از آرژانتین هم امتیاز بگیریم. البته که آرژانتین تیم بزرگ و قابل احترامی است اما خودم هیچ گاه به اسم ها توجه نمی کنم و به بچه ها می گویم فوتبال جنگ است و هر تیمی بهتر بجنگد توپ و فضا را در اختیار خواهد گرفت و موفق به گلزنی خواهد شد. من آرژانتین را در بازی با بوسنی دیدم. تیمی است پر مهره با بازیکنان اسمی اما تیمی خیلی قوی نیست. برزیل هم به نظر من این چنین است. اگر غیر از این بود آرژانتین در برابر بوسنی به زحمت نمی افتاد و برزیل هم در مصاف با مکزیکی که در مرحله پلی آف بالا آمد، امتیاز بهتری می گرفت.»

اکبر میثاقیان در پایان گفت: « باید خوشحال باشیم که با کسب امتیاز در بازی با نیجریه امیدوار به صعود باقی ماندیم و بازی آخرمان در برابر بوسنی جنبه تشریفاتی ندارد. این را هم به یاد داشته باشیم در فوتبال نتیجه مهم است و به دفعات دیده شده که تیمی بزرگ هم برای کسب نتیجه در برابر تیم بزرگ تر تدافعی فوتبال کرده است.»

 

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    32 12
    دردو بلات بخوره تو سر مجید جلالی............
  • امیر IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    7 40
    اکبر ضد فوتبال...خخخخخخخخخخخ
  • رادين IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    14 26
    عاشقتم اكبر ضد فوتبال. مگه اينكه تو از اين بازي تعريف كني.
  • habib IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    12 1
    خداداد عزیزی علی دایی وحید هاشمیان مجید نامجو....همه گفتن نتیجه خوب بوده