فیلم سه‌بعدی «آواتار» ساخته جیمز کامرون در چهارمین هفته نمایش مجموع فروش جهانی خود را به 34/1 میلیارد دلار رساند.

به گزارش خبرآنلاین، بلاک‌باستر جدید کامرون این هفته در 3422 سینما در بازار آمریکای شمالی با تنها 29 درصد کاهش 5/48 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را در این منطقه به 429 میلیون دلار رساند.

«آواتار» در سطح بین‌المللی نیز همچنان پیشتاز است. این فیلم افسانه علمی که داستان آن در سیاره‌ای بیگانه روی می‌دهد، در 14839 سینما در 111 کشور 143 میلیون دلار فروخت که 5/4 درصد بیشتر از هفته پیش بود. فروش بین‌المللی فیلم به 2/906 میلیون دلار رسیده است.

مجموع فروش جهانی «آواتار» (با احتساب بازار آمریکا) حدود  34/1 میلیارد دلار شده و برای رسیدن به رکورد 8/1 میلیارد دلاری «تایتانیک» ساخته خود جیمز کامرون تنها 460 میلیون دلار کم دارد.

کارشناسان فروش احتمال موفقیت این فیلم را می‌دادند، اما آنچه در چهار هفته اخیر درمورد این فیلم اتفاق افتاده فراتر از تمام پیش‌بینی‌ها بوده است.

پل هانمن یکی از مدیران بخش توزیع بین‌المللی فاکس قرن بیستم که «آواتار» را روانه سینماها کرده، در این باره گفت: «ما روی 100 میلیون فروش در سطح بین‌المللی حساب کرده بودیم، اما این میزان فروش برای ما قابل انتظار نبود، چون تعطیلات سال نو تمام شده و بچه‌ها به مدارس بازگشته‌اند.»

در میان فیلم‌هایی که از این هفته در سینماهای آمریکا اکران شده‌اند، تنها اکشن ترسناک «روزشکن‌ها» با بازی ایتن هاوک موفق بود. این فیلم در 2523 سینما حدود 15 میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم هفته شد.

«روزشکن‌ها» را پیتر و مایکل اسپیریگ کارگردانی کرده‌اند و ویلم دافو و سام نیل دیگر بازیگران آن هستند. داستان فیلم سال 2017 و زمانی روی می‌دهد که بیشتر جمعیت دنیا بر اثر یک بیماری به خون‌آشام تبدیل شده‌اند.

در شرایطی که نژاد بشری در حال انقراض است، یک محقق با بازی هاوک با همکاری یک گروه مخفی از خون‌آشام‌ها می‌کوشد راهی برای نجات انسان‌ها پیدا کند.

کمدی رومانتیک «سال کبیسه» و فیلم کمدی «جوانان شورشی» با بازی مایکل سرا هر دو شروعی نه چندان درخور توجه داشتند. «سال کبیسه» با بازی ایمی آدامز و ماتیو گودی در 2511 سینما 2/9 میلیون دلار فروخت و در رده ششم جدول قرار گرفت.

این فیلم را آناند تاکر کارگردانی کرده که سال 2007 فیلم تحسین‌شده «و آخرین بار کی پدرت را دیدی؟» را ساخت. داستان درباره زنی است که روز 29 فوریه یک سال کبیسه به دوبلین سفر می‌کند تا طبق یک رسم قدیمی ایرلندی به مردی که دوستش دارد پیشنهاد ازدواج بدهد و ...

«جوانان شورشی» به کارگردانی میگل آرتتا هم در 1873 سینما تنها هفت میلیون دلار فروخت و فیلم نهم شد. در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل روی پرده سینماها هستند، «شرلوک هلمز» به کارگردانی گای ریچی این هفته 6/16 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد.

فروش جهانی این فیلم 2/295 میلیون دلار شده است. «آلوین و سنجاب‌ها: دنباله» ساخته بتی تامس هم با 3/16 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت.

کمدی رومانتیک «پیچیده است» با بازی مریل استریپ، الک بالدوین و استیو مارتین با 11 میلیون دلار فیلم پنجم و درام ورزشی «نقطه کور» با بازی ساندرا بولاک با 7/7 میلیون دلار فیلم هفتم این هفته بازار آمریکا بودند.  

«روی هوا» با بازی جرج کلونی و کارتون «شاهزاده و قورباغه» استودیو دیسنی هم به ترتیب با 1/7 و 7/4 میلیون دلار رده‌های هشتم و دهم را از آن خود کردند.

ورایتی / 10 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =