رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: یکی از مهم ترین شکایت های مردم در محاکم قضایی و نظام پزشکی مربوط به عوارض داروهای تقلبی، ماهواره ای و اینترنتی است که متاسفانه دست شاکی دراین مواردبه هیچ جانمی رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکترایرج خسرنیا درآستانه برپایی همایش روز مبارزه با داروهای تقلبی - پنجم تیر- با هشدار جدی درباره عوارض مصرف داروهای تقلبی درایران خواستارتوجه مردم به این موضوع و اطلاع رسانی گسترده و هدفمند رسانه ها دراین باره شد.

معاون رئیس نظام پزشکی تهران در ادامه گفت: یکی ازدلایل شیوع توزیع ومصرف این نوع داروهای خطرناک ،تبلیغات گسترده ماهواره ای و اینترنتی است. به همین خاطر به مردم توصیه می شود بهترین محل برای خرید دارو فقط داروخانه ها هستند. چراکه درصورت بروز هرنوع مشکل نیز موضوع به طورقانونی قابل رسیدگی است.

او گفت: امااز آنجا که داروهای تقلبی و ماهواره ای هیچ نام و نشانی از محل تولید و کشور تولیدکننده ندارند از این رو مردم و مصرف کنندگان پس از بروز مشکل نمی توانند به هیچ شکل ممکن شکایت شان را پیگیری کنند و به عبارتی دست شان به هیچ جا نمی رسد.

رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی تهران درادامه بااشاره به اینکه درحال حاضربیشترین داروهای تقلبی مربوط به داروهای پوستی وچاقی ولاغری است گفت: درحال حاضرپرونده های متعددی در باره عوارض هولناک و حتی مرگباراستفاده ازداروهای تقلبی وقاچاق وجوددارداما متاسفانه قربانیان و خانواده هایشان نمی توانند به حداقل حق و حقوقشان نیز برسند. چرا که این نوع داروها به هیچ عنوان قابل پیگیری نیستند.

گفتنی است همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر93 ازساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر باحضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان اموردارویی کشور در مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =