منتظری:برای گل مسی فقط می شد کف زد/76 میلیون نفره با آرژانتین جنگیدیم/ مردم آماده جشن صعود باشند

پژمان منتظری می گوید مردم باید آماده جشن صعود تیم ملی برای چهارشنبه شب باشند.

فرهاد عشوندی: پژمان منتظری بی شک یکی از وزنه تیم ملی فوتبال ایران است. او خیلی با انرژی و استوار راه را به همه حریفان بسته. پژمان اگرچه به خواست سرمربی در پستیغیر تخصصی بازی می کند اما چون همیشه عصای دست سرمربی تیمش است. او بعد از بازی با آرژانتین خیلی شیرین و شمرده ، شمرده از یک بازی بزرگ و البته از امدگی بالا برای نبرد سوم می گوید. او در این گفت و گو با خبرگزاری خبرانلاین ، از مردم می خواهد تا با دعای شان تیمی 76 میلیون نفره را به جنگ بوسنی بفرستند که قرار است برنده باشد.

*از بازی با آرژانتین شروع کنیم؟

نتیجه بدی بود. دقیقه 92 گل خوردن به همه بازیکنان فشار می اورد ولی ما تمام توان مان را در بازی گذاشتم ولی خدا را شکر شنیدیم که مردم ایران خوشحال بودند. حق بچه ها باخت این طوری نبود اما همین لبخند رضایت مردم از ما باعث شده تا الان این خستگی دو بازی پرفشار از تن مان خارج شود.

*تیم ملی خیلی خوب بازی کرد. انصافا هیچ کس انتظار این بازی را از شما نداشت.

قبل از بازی در این چند روز ، کادرفنی حسابی با بازیکنان تیم کارکرده بودند. ما جلسات زیادی داشتیم ، حرف های زیادی بین مان مطرح شد. فیلم های زیادی دیدیم و همه چیز برای بازی برنامه ریزی داشت. مربی قبل از بازی ما را به سطحی رساند که قرار شد همه بازیکنان به یک نکته فکر کنند. همه تیم با هم به اتحادی رسیده بودند و قرار شد اگر بازیکنی با این ذهنیت می خواهد به بازی برود که بالاخره بازی با آرژانتین است و اگر باختیم هم اشکالی ندارد ، بهتر است خودش اعلام کند. قرار شد بازیکنانی که این ذهنیت را دارند ، خودشان بگویند و به زمین نروند. خدا را شکر که تیم به سطحی از آمادگی رسید که همه بازیکنان برای گرفتن امتیاز از آرژانتین به زمین رفتند. راستش ما برای رسیدن به این امتیاز واقعا جنگیدیم و عرق ریختیم . تلاش مان این بود که بی امتیاز از زمین بیرون نیاییم که یک لحظه همه چیز خراب شد!

*شاید هم می توانستید برنده بازی باشید؟

راستش ما برای بردن تمرین نکرده بودیم. واقع بینانه برنامه ریزی کرده بودیم و هدف مان این بود که از آرژانتین مساوی بگیریم. روی ضد حملات خیلی کار کرده بودیم . شاید بعضی وقت ها خواست خدا این طور است دیگر. شاید برای مان این طور مقدر شده بود که از این بازی بی امتیاز بیرون بیاییم. بالاخره انها یکی از بهترین تیم های دنیا بودند و ما یک تیم معمولی که برگ برنده اش تلاش و جنگندگی اش بود.

*البته ما موقعیت های گل بهتری داشتیم.

صد در صد موقعیت های ما بهتر بود و بچه ها عالی در موقعیت گل قرار می گرفتند. شانس مان این طور بود دیگر . ما سعی کردیم یک تیم باشیم. این مایی که می گویم 76 میلیون ایرانی بودند نه یک نفر یا دو نفر چون واقعا ما داشتیم نفس ها و دعای خیر مردم مان را توی زمین بازی حس می کردیم. خودم خیلی خوشحالم که شرمنده مردم نشدیم. اینکه مردم بعد از بازی از ملی پوشان راضی بودند و شاید باعث شدیم سر فوتبال مان در دنیا بالا باشد. من از کارم راضی هستم و سپاسگذار مردم و فکر می کنم همه تیم الان همین حس را دارد.

*جاهایی از بازی به نظر می رسید که خودتان هم باورتان شده می شود آرژانتین را برد و آنها هم اسیر بازی ایران شده بودند.

ما می دانستیم اگر نیمه اول گل نخوریم در شروع نیمه دوم آنها عصبی می شوند. چون نیاز به گل دارند. برنامه مان هم برای همین دقایق بود. کارلوس قبل از بازی به ما گفته بود ایستادگی کنید و گل نخورید ، مطمئن باشید که انها عصبی می شوند و ان وقت نوبت ایران است برای حمله. به نظرم از دقیقه 60 به بعد انها عصبی شده بودند و تیم شان به هم ریخته بود . ما هم بازی خوبی در آن دقایق داشتیم . اگر شانس کمی هم یارمان بود یا داور ان صحنه رلا پنالتی می گرفت شاید شرایط طور دیگری می شد اما باز هم خدا را شکر که توانستیم مردم ایران را شاد کنیم.

*و گلی که مسی زد چطور؟

بعضی وقت ها برای بعضی اتفاقات و بعضی بازیکنان در زمین فوتبال فقط می شود دست زد. مسی بزرگترین بازیکن دنیاست و . ما تلاش زیادی کردیم برای مهار او اما فراری که داشت و حرکت قشنگی که انجام داد و شوتش فقط یک راه برای مان گذاشت. اینکه باید به احترام گل قشنگش برای او کف می زدیم. دیگر کاری از دست مان بر نمی آمد.

*اما فکر کنم برای یکی از معدود دفعات فوتبالی اش او دریبل شد و خیلی هم اثرگذار نبود؟

بچه ها دنبال اثبات خودشان به مسی نبودند و داشتند برای هدف خودمان که گرفتن امتیاز بود می جنگیدیم. بعد از بازی هم مسی آمد و با بچه ها حرف زد . خسته نباشید گفت. واقعا اصلا شرایط طوری نبود که فکر کنید بچه ها در فکر گرفتن پیراهن مسی هستند. بازی جلوی او هیجان انگیز بود اما بیشتر برای تیم ، هدفی که داشتیم مهم بود و برای همین هدف هم جنگیدیم. ما تمرکز مان روی همه آرژانتین بود نباید هم بازی را می باختیم.

*الان مردم از شما انتظار صعود دارند. فکر می کنی این انتظار عملی باشد؟

ما با این بازی هایی که کردیم ، مردم حق دارند که از تیم انتظار داشته باشند. مثل دو بازی قبل با برنامه به زمین بازی می رویم و شانس صعود هم داریم. ناامید نیستیم . این 4 روز باید ریکاوری کنیم. دعای مردم اگر باشد همه تلاش مان را می کنیم که روز چهارشنبه با کل مردم ایران جشن صعود بگیریم. مطمئن باشید تیم برای رسیدن به این هدف تا پای جانش می جنگد. ما خیلی دوست داریم این اتفاق بیفتد.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    138 0
    خدا نگدارتون باشه
  • ایرانی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    221 0
    چه مصاحبه آرامش بخشی بعد از یه باخت تلخ. ممنون
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    18 0
    به امیدبرد ایران وشکست نیجریه
  • ali A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    15 0
    دمش گرم... ماشالله به روحیه
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    165 6
    براي صعود الان بيشتر نگران بازي جوانمردانه آرژانتين با نيجريه هستيم تا بازي خودمان با بوسني
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      35 1
      راست میگه الان نگرانی برای تبانی کردن است تا از لج ایران ایران بالا نرود البته بعید است چون اگر آرژانتین گل بخورد تیم اول نیجریه میشود فقط باید مساوی کنند
  • علی پرشین IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    25 1
    زنده باشید بچه ها
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    7 18
    با اون بد و بیراهایی که مردم ایران به مسی گفتن بعیده آرژانتین نیجریه رو بره. حداقل یک مساوی میکنه که ایران نیاد بالا
    • رضا A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      4 0
      هیچ وقت ارژانتین این حماقت رو نمیکنه که به عنوان تیم دوم سعود کنه. خیالت راحت آرژانتین با نیجریه برنده است. فقط به برد بسنی فکر کنید.
  • ایمان A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    24 0
    چه صعود بکنید و چه صعود نکنید ازتون مچکریم بابت بازی زیباتون مقابل آرژانتین
  • میترا A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    28 3
    دوست "ایرانی دوشنبه 2 تیر 1393 12:32:21" باخت ایران در مقابل آرژانتین اگر تلخ بود که نبود مردم اون همه هیجان و خوشحالی در خیابان نداشتند هیچ چیز کم نگذاشتند هر چیزی که در دست ما بود تهیه و تدارکش، به بهترین وجه مهیا شده بود. اشتباه عمدی داور و گل لیونل مسی، بهیچوجه از زیبایی کار تیم ملی ایران به رهبری و هدایت کارلوس کیروش، نمی کاهد.
  • مبینا منتظری A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    30 4
    قربون برادرم برم که مردانه جنگید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    22 0
    پژمان تکی خدایی
  • بی نام US ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    19 0
    افرين
  • amir A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    25 0
    مردم برای جشن صعود آماده باشن... ایشالا پژمان جان.. هرچند اگه صعود نکنید هو بازیم مایه افتخارید ولی ایشالا صعود کنیم و پدیده این جام بشیم
  • ♥ اس اس ... تاج آسیا ♥ A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    75 0
    پسر مودب و وظیفه شناس فوتبال ایران ♥ عاشقتیم پسر
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    26 0
    چه مصاحبه خوبی ممنون آقا پژمان