فارس نوشت:

هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از امروز (یکشنبه اول تیرماه) آغاز شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، نزدیک به ربع قرن است که روزهای یکم تا هفتم تیرماه هر سال به نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است.

اگرچه این مناسبت در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به‌عنوان یک رویداد فرهنگی، در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را باز کرده است و هر سال به این مناسبت، کارهای فرهنگی، آموزشی زیادی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس، انجام می‌شود.

در این هفته، برنامه‌های متعددی از سوی شرکت‌های آب و آبفای کشور انجام می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، امروز (یکشنبه یکم تیرماه) روز «آب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، نام‌گذاری شده که نشانگر نقش مهم آب در برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای از یک سو و نیز ضرورت توجه به مباحث فرهنگی و آگاهی‌بخشی در مدیریت مصرف آن از سوی دیگر است.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌گذاری شده، همسویی بخش آب با سیاست‌های کلان نظام در بخش‌های مختلف، ضروری است و بر این اساس، عنوان نخستین روز از هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، «آب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اعلام شده است.

عناوین روزهای این هفته که با هماهنگی انجام شده بین روابط عمومی‌های دو شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب و فاضلاب کشور انتخاب شده، به این شرح است:

یکشنبه اول تیرماه ۹۳ » آب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
دوشنبه دوم تیرماه ۹۳ » آب، رسانه و فرهنگ
سه‌شنبه سوم تیرماه ۹۳ » آب، امنیت غذایی و توسعه پایدار
چهارشنبه چهارم تیرماه ۹۳ » آب، محیط زیست و سلامتی همگانی
پنج‌شنبه پنجم تیرماه ۹۳ » آب و مدیریت تقاضا و مصرف آن
جمعه ششم تیرماه ۹۳ » آب، آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی
شنبه هفتم تیرماه ۹۳ » آب، قانون و قوه قضائیه

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =