نامه نیوز نوشت:

سید رضا تقوی رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر کشور در  همایش "بازخوانی اندیشه‌های سیاسی امام خامنه ای" در مسجد مهدیه همدان به تعریف اصولگرایی پرداخت و مبانی ارزشی دیگر جریانات سیاسی کشور  را از آغاز تاکنون در انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: گفتمان سازندگی جریاناتی را در دل خود ایجاد کرد و پس از آن جریان اصلاحات به روی کار آمدند و پس از پایان کار آنان اصولگرایان قدرت را در دست گرفتند که این خود یک دوره ویژه در تاریخ کشور بود.

تقوی گفت: نماد اصولگرایی اخلاق مداری است و آینده نگری از اصول این جریان سیاسی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: فردی که توانسته پس از امام خمینی (ره) کشتی انقلاب را در دریای متلاطم حفظ کند رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی افزود: فتنه 88 امری ساده نبود بلکه برنامه ریزی شده بود تا بساط انقلاب اسلامی جمع شود و اسناد منتشر نشده نشان از دست داشتن افراد زیادی در هدایت آن دارد و در واقع بخشی از تحریم‌هایی حال حاضر به کشور به علت موفق نشدن فتنه گران در صحنه داخلی با فشار خارجی به ما وارد شده است.

تقوی ادامه داد: رهبر انقلاب قبل از انتخابات نامزدهای اصولگرا را به وحدت دعوت کرد و آیت الله مهدوی کنی نیز به دنبال وحدت آنان بود.

وی افزود: جلسات متعددی با اصول گرایان داشتیم تا بتوانیم همه را در یک جبهه کنار هم جمع کنیم چراکه در واقع این حرکت یک جریان حزبی نیست و نمی‌خواهیم کار حزبی انجام دهیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور که  شورای همگرایی اصول گرایان را در سطح کشور را تشکيل داده و تا کنون نیز به شش استان برای ایجاد همگرایی بین نیروهای اصولگرا سفر کرده است، ادامه داد:  این جریان در مخالفت دولت تشکیل نشده و میراثی نیز ندارذ که تقسیم کنیم و تنها به دنبال وحدت هستیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با دعوت اصولگرایان به کنار گذاشتن خود شیفتگی و داشتن وحدت با نشاط اجتماعی، عنوان کرد: با شجاعت باید جلوی عدم همگرایی را گرفت و اصولگرایی یک ظرفیت تمام نشدنی است و از دولت جدید نیز حمایت لازم را مي کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه اگر کاندیداهای اصولگرا با یکدیگر وحدت می‌کردند نتیجه انتخابات شاید به گونه ای دیگر رقم می‌خورد ، گفت: اصولگرا معتقد به اداره کشور بر اساس ارزش‌های ملی و الهی است و نمی‌خواهیم پا روی خون شهیدان گذاشته شود .

وی اظهار داشت: دولت دکتر روحانی گرایش اصلاح طلبی ندارد و هنوز نمی‌توان برای آن یک جریان تعریف کرد گرچه بسیاری از پست‌ها در کشور در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفته است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  با اشاره به درگیری لفظی خود با معاون اول رئیس جمهور  در خصوص علت برکناری یکی از استانداران دولت دهم به رغم حمایت‌های مردم و امام جمعه آن استان که نامی از آن نیز نبرد، عنوان کرد:  دولت تدبیر و امید بیش از دولت گذشته نیازمند وحدت است.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    به سیاست گزاری نماز جمعه چه ربطی داره این مسائل؟
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      خیلی هم ربط داره
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    437 6
    بعد ميگويند امام جمعه جناحي نيست...آخر از اين واضح تر هم ميشود؟مگر مردم راي ندادند كه دولت جديد وضع را تغيير دهد پس چطور بدون تغيير مديران رده بالا اين كار را انجام دهد؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    145 3
    ربط داره به امام جمعه چه ارتباطی داره درباره استاندار نظر بده
  • حمیدرضا پیری A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    278 3
    مثل اینه که فردا مثلا نوبخت یا جهانگیری بیان و بگن که نماز جمعه رو پنجشنبه بخونیم . آخه برادر من کارهایی که در اختیار دولت هستش و شرح اختیارات رییس جمهور و معاونان و وزیر کشور ایشونه چه ارتباطی داره به سیساست گذاری نماز جمعه؟ این دخالت ها و کارشکنی ها در دولت های نهم و دهم رو تجربه کردیم و نتیجه رو همه دیدند. خواهشا تکرار مکررات نکنید و بگذارید یکبار هم که شده در این کشور راه درست رو انجام بدن دولتمردان. شما به رای ده ها میلیون ایرانی احترام نمیذارین و دولت رو نمیذارین کارشو بکنه اون وقت انتظار دارین به رای و نظر مردم حوزه انتخابیه و یا شهر شما و استانی که منظورتون هست احترام بگذارن؟ این اختیار هر وزیر کشوری هستش که هر جوری بخواد عزل و نصب بکنه. احمدی نژاد بین نماز ظهر و عصر وزیر عزل کرد
    • بی نام EU ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      180 2
      دلت خوشه برادر. من تو یه شهر 30 هزار نفری تدریس میکنم امام جمعه حتی تو انتخاب مدرس ها هم دخالت میکنه که فلانی باشه فلانی نباشه. حالا استاندار که جای خود دارد.
  • مجید A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    به چه حقی از رهبری خرج می کند این اقا وقتی رهبری از مخالفان نظام هم می خواهد به خاطر کشور در انتخابات شرکت کنند چگونه ممکن است رهبری به گروه و جناحی توصیه ای بکنند که شائبه جانبداری به وجود بیاید واقعا نمی دانم این اقایان یار رهبر هستند یا ....... افسوس که بعضی ها دانسته یا نادانسته بزرگترین ضربه ها را به رهبری و جایگاه رهبر زدند و می زنند و خجالت هم نمی کشند رهبری متعلق به تمام ایرانیان است هر کس که ایرانی است شیعه سنی زرتشتی ارمنی کلیمی
  • طلبه از قم A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    203 2
    آفرين آقاي تقوي؛ اين‌طوري مي‌تواني مردم را با هر سليقه‌ي سياسي به نمازهاي جمعه بكشاني پس بي‌دليل نيست كه صفوف اين عبادت محترم و اجتماعي اين‌قدر كم‌رونق و تنك شده است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    3 113
    حالا اگر همین نظر را در دولت قبل می دادند می شد لازمه مردم سالاری دولت تدبیر و انید دولت باند و جناح بندی و اشرافیت است دولت دیکتاتوری و دولت انگیزاسیون قرون وسطاپی
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    26 1
    آیا این صحیح است شورای سیاست گذاری نماز جمعه که نباید کارکرد حزبی و جناحی داشته باشد در اختیار تفکر خاص که مروج حزب و گروه خود است نه مروج اسلام و نماز و تبلیغ دین قرار گیرد
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    20 1
    بس كه دولت اقاي روحاني تعويضهاي مديران قبلي را شل گرفته ودست رودست گذاشته آنهايي كه راس مديريت هستند ويكسال ميگذرد خواهشاً مديران همسو بادولت رابياوريد درتمامي دستگاههاي اجرايي كشور علي الخصوص تهران
  • amir A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    32 1
    مشکل اینجاست که این آقایان اینقدر خارج از ضوابط و قانون،در دولت گذشته حرفشان خریدار داشته که به بی قانونی عادت کردند... حالا که قانون مداری و قانون گرایی حاکم شده،قانون طعم شیرین گذشته را ندارد.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    18 2
    1 در اين مقاله به رهبري جفا شده است ، طوري صحبت شده است كه ايشان ليدر جريان اصولگرا است . در صورتيكه ايشان رهبر ايران و ايرانيان است 2 انتخاب استاندار چه ربطي به ايشان دارد ،مگر مسوليتش با دولت نيست چرا اختيارش با كس ديگر باشد 3تقوی گفت: نماد اصولگرایی اخلاق مداری است و آینده نگری از اصول این جریان سیاسی است. در 8 سال گذشته در مقابل زبح شدن اخلاق ايشان چه عكس العملي نشان دادند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    6 1
    نماد اصولگرایی اخلاق مداری است و آینده نگری از اصول این جریان سیاسی است. درگيري لفضي را قبول كنيم يا ...
    • arash IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
      8 1
      اجازه بده پیام شما را کامل کنم...نمادما اصولگرایان اخلاق مداری وآینده نگریست ولی تا جائی که منافعمان چه مادی وچه سیاسی کم نشود در این صورت ما مکلف به رعایت اخلاق وازاین حرفها نیستیم وبرای رسیدن ب اهدافمان هر جور که تشخیص بدهیم عمل میکنیم.ماکیاول جان آسوده بخواب که ما بیدار وادامه دهنده راهت هستیم.؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    10 1
    شما همگرایی کنید ما خیلی هم خوشحال می شیم. اما یادتون نره که اگر همگرایی هم می کردید باز آقای روحانی رییس جمهور می شد.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    2 19
    کاربران عزیزعنایت کنندامربمعروف ونهی ازمنکر ازفروع دین بوده کسی نمی تواند آنرا انکارکنددر دستگاه اجرایی و دولت درست است با رای مردم انتخاب شده ولی این دلیل نمی شود که کاردولتمردان ارزیابی نشودواین درست نیست که اگر خدای ناکرده مسئولی در مقام مسئولیت خبط وخطایی کند یا بنوعی با موازین شرع وقوانین جمهوری اسلامی زاویه پیدا کنداحدی متذکر نشود این تذکرها به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ودولت است
  • محمد A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    1 1
    من سالها نماز جمعه میرفتم به جان خودم قسم از این حرفها توش نبود. این اقایان واقعا بد عمل کردند
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    1 1
    سید احمد خمینی گفته بودند بی عرضگی خود را به گردن تحریم ها نیاندازید حالا هم تحریم ها بخاطر فتنه بوده مرغ پخته خنده اش میگیره