در ابتدای تابستان دمای هوای تهران و چند شهر دیگر تا ۷ درجه خنک شده است. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی هوای بیشتر استانهای کشور تا پایان هفته خنک است و دوباره جمعه و شنبه هوا گرم می شود.

امین حسین نقشینه دراین باره به خبرآنلاین گفت: جریان هوای خنک در سواحل دریای خزر تا دو روز آینده ادامه داد و برای همین سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور بارانی هستند.

او با بیان اینکه دریای خزر مواج است ادامه داد: بارشها روز سه شنبه و چهارشنبه در استانهای مازندران و گیلان ادامه دارد اما روز پنج شنبه تنها در برخی نواحی شمال غرب و شرق دریای خزر باران می بارد.

نقشینه گفت: امروز صبح دمای زنجان و قزوین 5 درجه، تهران و اهواز 4 درجه، کرج 6 درجه، بجنورد 7 درجه، سواحل شمال 2 درجه، تبریز و اصفهان 3 درجه و مشهد و سمنان 2 درجه از دیروز خنک تر بود. خنکی هوا تا پایان هفته ادامه دارد و تغییرات دما اندک و نسبی است.

او گفت: در برخی مناطق شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدیدف گرد و خاک پیش بینی می شود که در این روزها به دلیل افزایش سرعت وزش باد برروی کشور عراق ، در جنوب غرب کشور گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می شود. وزش باد در استانهای ایلام، خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، اردبیل و گیلان شدت زیادی دارد.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =