مسئولان آموزش و پرورش در حالی آمار دانش آموزان معتاد کشور را دو دهم درصد جمعیت معتادان کل کشور برآورد کردند که قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر تعداد دانش آموزان معتاد را پنج دهم درصد کل معتادان کشور می داند

مهر نوشت:

مسئولان آموزش و پرورش در جلسه بررسی اعتیاد در مدارس که در مجلس تشکیل شد در حالی آمار دانش آموزان معتاد کشور را دو دهم درصد جمعیت معتادان کل کشور برآورد کردند که قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر تعداد دانش آموزان معتاد را پنج دهم درصد کل معتادان کشور دانست.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این مطلب و اشاره به برگزاری جلسه ای که عصر روز یکشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد گفت: به این ترتیب طبق اعلام رسمی مسئولان وزارت آموزش و پرورش، وجود دو هزار 400دانش آموز معتاد در مدارس کشور تائید شده است.

طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور وجود دارند.

پیش از این هومن نارنجیها مدیرکل دفتر فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود که آموزش و پرورش در موضوع اعتیاد دانش آموزان بسیار ضعیف عمل کرده است و آمار دقیقی از دانش آموزان معتاد وجود ندارد. سال گذشته جانشین سابق فرمانده نیروی انتظامی از وجود 30 هزار دانش آموز معتاد در کشور خبر داده بود که این آمار بعد از انتشار از سوی مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش تکذیب شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مهمترین علل گرایش دانش آموزان به مواد مخدر را فشار گروه همسالان، گرایشهای فرهنگی نوپدید، فشار رسانه ها و صنایع فرهنگی عنوان کرد و گفت: ساختار برنامه درسی و ضعف مدیریت مدرسه، نقص در آداب و مهارتهای زندگی، ابهام و فقدان قوانین بازدارنده، محرومیتهای اقتصادی و زمینه های روانی دانش آموزان از جمله مواردی بود که مسئولان آموزش و پرورش آن را ذکر کرده اند.

همسایگی با افغانستان به عنوان تولید کننده سالانه هشت هزار و 800 تن تریاک و ترانزیت سه هزار تن آن به ایران از دلایل اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر از سوی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =