۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۶

بی احترامی به حقوق مردم، گویی خود حقی برای سازمان هواپیمایی و فرودگاه‌ها شده است و دیگر حق با مشتری نیست!

امروزه سخن نقدی یا انتقادی در باره نهاد، سازمان یا مراکز اجتماعی و خدماتی، اندکی شهامت بلکه تهور می‌خواهد، چون حرکت بر لبه تیغ است و احتمال متهم شدن زیاد؛ اما سکوت هم به نفع هیچ کس نیست.

آن چه نویسنده را بر آن داشت تا مطلبی را قلمی کند، بی نظمی جدی حاکم بر یکی از سازمان‌های مهم و بین‌المللی کشور، یعنی سازمان هواپیمایی است. این جانب به ضرورت کاری، گاه هفته‌ای یک تا دو بار، به ناچار از غول بی شاخ و دم دنیای مدرن استفاده می‌کنم و مثل هر مسافر دیگری تصورم آن است که این وسیله هم زودتر به مقصد می‌رساند، هم آرامش بیشتر فراهم می‌کند و هم شأن آدمی را نگه می‌دارد؛ ولی به واقع چنین نیست و به قول یکی از دوستان: ترقیات عالم رو به بالاست، ما از بالا به پایین می‌ترقیم!

البته در ماه‌های اخیر برخی از کارهای صورت گرفته در پایانه‌های هواپیمایی، نشان از تکریم مسافر است، مثل برداشتن تفتیش بی جا و ناشایست برخی از ورودی‌ها، با این که برای ورود به سالن خروج چنین بازرسی وجود دارد. این بنده سال‌ها با این پرسش مواجه بودم که چرا این همه نیرو برای بازرسی مردم در بدو ورود به سالن پایانه خود را معطل می‌کنند و در مقابلش حقوق می‌گیرند! هم چنین گشودن برخی از درهای ورودی و خروجی که راحتی مردم را به دنبال دارد و بسته بودنشان هیچ منطقی نداشت و نیز پوشش و برخورد پرسنل هواپیمایی و سازمان فرودگاه‌ها که نشان از احترام به مخاطب است. ولی در عین حال چند نکته قابل تأمل نیز وجود دارد؛ یکی برخورد بد پرسنل حراست است که به راستی شایسته کشوری مثل ایران نیست؛ از سر و صداهای بی جا، گفتگوهای سبک و گاه شوخی‌های ابتدایی با یک‌دیگر و خوردن در حال انجام وظیفه، تا برخوردهایی که با مسافران دارند. گاه احساس می‌شود که برخی از رفتارها برای تحقیر افراد صورت می‌گیرد! در حالی که انتظار از نیروهای حراست آن هم در فرودگاه‌ها که محل آمد و شد افراد مهم داخلی و خارجی است، چیز دیگری است. نکته بعدی هواپیماهایی است که خدمات سرویس‌دهی به مسافران را بر دوش دارند. در توصیف اتوبوس‌های خوب، شاخص آن بود که صندلی‌های آن مثل صندلی‌های هواپیماست (صندلی هواپیمایی)! اما اکنون انتظار مسافران آن است که صندلی و تمیزی داخل هواپیماها، حداقل مثل مینی‌بوس‌های بیابانی و بیرون‌شهری باشد، این انتظار زیادی نیست! به ویژه از زمان آزادسازی نرخ‌ها، گمان می‌شد بیش از این‌ها به مسافران و مراجعان توجه شود.

نکته آخر که این نوشته بیشتر برای آن شکل گرفت، نظم پروازی است. به راستی باید گفت فاجعه‌ای در راه است! خیلی زشت است که وقتی با نیروهای مسئول، راز این تأخیرها پرسیده می‌شود، با زبان طنز و تمسخر می‌گویند: آقا این که نمک پرواز است! به راستی مردم ما چه انگاشته می‌شوند و چرا باید یکی از شرکت‌های معتبر و دولتی ایران، پرواز ساعت ده و نیم شبش به ساعت شش صبح منتقل شود؟ آیا این با تکریم انسان و حقوق آدمیان می‌سازد؟ در یکی از سفرها، بنده بیش از ده پرواز را مورد بررسی قرار دادم، تنها دو پرواز به موقع انجام می‌شد، بقیه با تأخیرهای یک تا هشت ساعت بود، به کجا می‌رویم؟ در تمام دنیا اگر چنین تأخیری به طور ناخواسته و تابع رخ‌دادهای پیش بینی نشده رخ دهد، سازمان هواپیمایی موظف به تأمین غذا، محل استراحت و فضای مناسب است و قوانین نیز در حمایت از مشتری وارد عمل می‌شوند، اما زهی خیال باطل که در فرودگاه‌ها، جز هوای گرم و آلوده و بدون امکانات اولیه، سر و صدای زیاد و کمبود جا چیزی دیده نمی‌شود و بدتر و آزارنده‌تر از این‌ها سخن خلبان یا سر مهماندار است که طوطی‌وار از تأخیر پیش آمده صمیمانه پوزش می‌خواهد! بیایید اندکی به مردم احترام بگذارید تا اندکی به ادعای متمدن بودن نزدیک شوید! آیا جایی نباید برای پی‌گیری این گونه اتلاف وقت‌ها و بی احترامی‌ها وجود داشته باشد؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    45 0
    این «صندلی هواپیمایی» درد دل من بود؛ یعنی الان آرزو می‌کنم هواپیمایی سوار شم که تو بلیتش نوشته باشه «صندلی اتوبوسی» با وضعیت فعلی و فواصل کنونی اگر قد آدم بیش از ۱۷۵ باشه پاهاش نابووووود میشه
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 37
    شما خودتو درست کن.
  • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    41 0
    هواپيمايي ايران اير افتضاح من نميدونم به چه حقي با اين همه خراب كاري اجازه افزايش نرخ به اينا ميدن
  • هلیا A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    43 1
    طرز برخورد یگان حراست فرودگاه اصفهان بخصوص با بانوان بسیار زننده و توهین امیز است .
  • مهران GB ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    41 0
    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست / آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
  • سارا IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    31 0
    واقعا که گل گفتی، کو گوش شنوا
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    34 0
    من به اقتضای شغلم هر دو هفته یکبار از پرواز استفاده می کنم واقعا خطوط هواپیمایی ما به اندازه پولی که از مردم می گیرن خیلی ضعیفه هم از لحاظ ناوگان هوایی و هم از لحاظ خدمات درون هواپیما که چیزی فراتر از ضعیف هستش.
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    50 1
    مملکت ما کجاش درسته که اینجاش درست باشه ؟
  • مارال IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    25 3
    آقا شما يادتون رفته که اينجا ايرانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه توقعات زيادي داري.... يه کم باهاشون وارد بحث و انتقاد ميشي جواب اينه که برو خدا رو شکر کن همينم داريم....
  • محمد امین A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    38 2
    یکی از نیروهای انتظامی مستقر در فرودگاه اصفهان چمدان من را چنان بر روی نوار کوبید که احساس کردم منفجر شد دلیل؟ چرا با خود پاسور میبری؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    71 0
    کلا توهین به مردم نهادینه شده پرسنل هواپیمایی از دربان دم در و تی کش و اون خانم بلیط فروشه که مقنعه با خطهای طلایی کج میپوشه گرفته تا مهماندار و خلبان و ... هم با یک نخوت و غرور عجیب غریبی با مردم برخورد میکنن که هر کی ندونه فکر میکنه هواپیما رو خودشون اختراع کردن جهان سومه دیگه عزیزم چه انتظاری داری؟ جایی که برای خدماتی که واسش کلی پول دادی هم سرت منت میزارن
  • بی نام IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    44 0
    اینها فقط یاد گرفتن بلیت را گران کنند. همیشه بهانه گران کردن را ارائه خدمات بیشتر اعلام می کنند اما دریغ از کوچک ترین تغییر
  • سحر IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    23 1
    انتقاد به جا و کاملی بود امیدوارم مسولین توجه و عمل شایسته ای در این خصوص داشته باشند.
  • كريم IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    45 1
    مقصر خودمونيم اگه قط يك هفته كسي سراغ هواپيما نره همه چيز درست ميشه
  • سامان A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    19 1
    بسیار مطلب درست و به جایی بود، لذت بردم... و البته دهها مورد دیگر از سرویس های بهداشتی گرفته تا ... که مایه سرافکندگی ما ایرانیان و ایران است.
    • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      3 2
      سرویس های بهداشتی را که پرسنل فرودگاهی نا مرتب و کثیف نمی کنند . خود مردمی که از ان استفاده می کنند متاسفانه رعایت بهداشت را نمی کنند. چرا همیشه انتظار داریم ما خراب کنیم دیگران اباد؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    41 0
    اگر چند تا شركت را جريمه سنگين كنند و اون كسي كه ميگه تاخير نمك پروازه از كار بي كار كنند،همه حساب خودشان را مي كنند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    29 1
    و اینجا ایران است
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    67 0
    خوبه همه چیزمون به همه چیزمون میاد..
    • من IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
      12 0
      اینو خوب اومدی
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    106 1
    یکی از این حراستیا واسه اینکه منو اذیت کنه کم مونده بود کامل لختم کنه آخرشم با همکاراش خندیدن بعد یکی از همکارای دیگه ش همسفر ما بود میگفت چون تیپ زده بودی میخواسته لهت کنه تا فکر نکنی کسی هستی واسه خودت
  • اهوازی IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    26 0
    وقتی فقط بیماران و کسانی که هیچ نقشی در گرفتن بلیط مانند کارمندان و کارکنان شرکت ها که برای ماموریت کاری یا برای رفتن و یا برگشتن از سر کار از خطوط محدود هواپیمایی استفاده می کنند دیگر بحث کیفیت مطرح نمی شود وقتی برای گرفتن بلیط می بایست 10 روز قبل اقدام کنی دیگر احترام به ارباب رجوع معنا پیدا نمی کند برادر تو خود نوشته هایت را بنویس و خبر آنلاین اقدام به درج خبر کند و ما نظریه پردازان هم نظر بدهیم کارها به روال سابقش ادامه دهد همه چیز آرام است
  • محسن ص IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    67 0
    گل گفتی بخدا واقعا حراست فرودگاه های ایران افتضاحن.
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    108 8
    فکر کردی چرا همه از این مملکت فرار میکنند این یه نمونه کوچیکشه
  • صادق IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    43 0
    بابا وام از بانکها و صندوق ذخیره ارزی گرفتند با 4 درصد برو ببین پروژه های تایم شیرینگ این شرکتها چیکار میکنه برو ببین چه زمینهایی با این وامها خریدند
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    55 0
    ٱقا کو گوش شنوا ..این افراد حتی برای شخصیت خود احترام قائل نمیشن چه برسه به مسافر ، مسافر هم کاری دستش بر نمیاد مجبور چون راه دیگری نداره اگه دو سه شرکت خارجی داخل ایران پروازهای داخلی را بر عهده داشتند الان این شرکتهای داخلی التماس مردم هم میکردن این هم مثل صنعت خودرو داخلی می‌مونه چون رقیب خارجی ندارن هر آشغالی را با هر قیمتی به مردم میفروشن، و اینجا هم هیچکس پاسخگو نیست
    • بی نام RO ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      22 1
      صدهزار مثبت نثار این کامنت کامل و بحق شما دوست عزیز
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    36 0
    واقعا گل گفتی ولی کو گوش شنوا؟
  • بهروز A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    52 1
    قابل توجه نگارنده محترم اینجا ایران است همه چیز بجا باشد جای تعجب فراوان خواهد داشت.
  • مظفر A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    36 0
    واقعا با نظر نويسنده موافقم؛رفتار ها در فرودگاههاي ما كلا از بالا به پايين است از ورود تا داخل هواپيما ؛عموما متاسفانه به اصطلاح جوگيرند؛روي خوش و حرمت داري حداقل درخواست مسافران است؛
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    68 0
    سقوط اخلاق فقط دز ناوگان هوایی نیست در همه جا متاسفانه دیده می شود
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    36 0
    اگر کمی بیشتر دقت کنید، سقوط اخلاق در ناوگان ریلی و زمینی را هم حس خواهید کرد. خودم شاهد بودم که برای تعمیر قطار درجه یکی که فقط ۳۰کیلومتر از مبدا فاصله گرفته بود دنبال یک عدد «جک پراید» و مقداری «سیم مفتول» بودند تا قطار حرکت کند. ضمنا در فاصله ۹۰۰ کیلومتری مبدا تا مقصد هم سیستم تهویه قطار کار نکرد و بعد از کلی بی احترامی، به مردم قول دادند ۵۰٪ مبلغ بلیت شان برگردد. که البته معلوم نیست چقدرش را باید صرف هزینه های گرمازندگی و صدمات جانی کرد. به کجا می رویم؟
  • مهدی A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    58 8
    چندی پیش سوار یک هواپیما شدم از تهران تا یزد ... لاستیک هواپیما طوری ساییده شده بود که فکر کنم با سه پرواز دیگر عملا به تیوپ می رسید ... مهماندار زن هواپیما چنان به مهماندار مرد گرم گرفته بود که من جلوی چشمان بچه ام را باید می گرفتم تا بعضی صحنه های دل و قلوه دادن را نبیند ... خلبان طوری هواپیما را به زمین کوباند که من فکر کردم الان هواپیما نصف می شود ...خلاصه اقا ماجرای ترسناک و عشقی بود که هالییود حتی نمی تونه کارتونش را بسازد .
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    8 40
    امر به معروف و نهی از منکر از مراتب بالای ایمان است.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    7 73
    ایا هدف ما از انقلاب این بوده که دنبال راحتی باشیم
    • حمید IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      61 1
      پ ن پ هدفمون زجر کشیدن بوده.الانم خواهشمندیم استفاده از امکانات کهریزک رو برای عموم ازاد کنن
    • بی نام EU ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      47 0
      خداوکیلی خودت به حرفی که زدی اعتقاد داری.مگه مازوخیستیم که انقلاب کنیم غذاب بکشیم؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      33 0
      بعضیا جوری حرف میزنن انگار انقلاب مال باباشونه
    • رکسانا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      34 0
      نخیر، پس حتما انقلاب کردیم تا شکنجه و تحقیر بشیم
    • بی نام US ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      24 0
      پس دنبال چی باشیم جیگر
    • مقصودی A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
      11 0
      در افریقا جاهای بسیاری برای زجر کشیدن هست تشریف ببرید اونجا
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    8 50
    اتفاقا تفتیش بدنی خوبه اگه این تفتیش ها نبود تا حالا چندین هواپیما ربایی داشتیم.
  • هواپيماييچي IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    15 0
    سلام دوستان به نظر ميرسد نويسنده و حتي مسئولين مملكتي شناخت درستي از سازمان هواپيمايي ندارند بعضي آنرا با شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايرانايران اير اشتباه مي‌گيرندحتي نمايندگان محترم مجلس اگر بخواهيم مقايسه‌اي زميني داشته باشيم شركت هاي هواپيمايي مثل ايران اير، ماهان، كيش اير و... مانند شركت تي بي تي و ميهن تور و... شركت فرودگاه‌هاي كشور مثل ترمينالپايانه مسافربري و سازمان هواپيمايي كشوري همانند پليس راهور در حمل و نقل هوايي است كه امر صدور انواع گواهينامه‌ها و مجوزهاي بخش حمل و نقل هوايي و در صورت بروز نظارت بر سوانح هوايي بر عهده اين دستگاه مي باشد اما اين سازمان در حال حاضر مانند شير بي يال و كوپال و دمي است كه تبديل به يك دستگاه ناشناخته و بي خاصيت شده و نيازمند توجه اس
  • همشهري IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    82 1
    در گيت فرودگاه استانبول مسئول ايراني هواپيمايي آ .... با ما برخوردي كرد كه به عنوان هموطن كه هيچ، حتي بیگانه هم نمي توانست چنان آبروريزي را برايمان داشته باشد. بعد از ورود به تبريز و ارايه شكايت كتبي به رياست فرودگاه خود رييس فرمود كه اين فرد شاكي زيادي دارد ولي متاسفانه نمي توانيم او را اخراج كنيم خرابي وضع بخش هوايي ايران خارج از كنترل شده است.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    44 0
    تو فرودگاه های ایران همچین رفتار می کنند انگار دزد گرفتن .بد اخلاق وانگار ما مردم خود اینها نیستیم .انوقت میگیم کشور بیگانه انگشتنگاری کرد ویا وسایل مون را گشت بی احترامی که تو فرودگاه ایران میشه من هیجا ندیدم ما ناوگان نداریم انها باید کلاس اجتمایی ورفتار با مردم ببند
  • امید A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    55 2
    واقعابرخوردبعضی از نیروهای حراست شرم اوره توی یکی ازفرودگاه های کشور جوری باهام برخوردکردن انگارقاتل گرفتن: کیفتوبذاراونجاببینم کجامیری توکیفت چیه
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    22 7
    اقا جان: ورود زنان ساپورت پوش در هواپيما رو فراموش كردي ها
  • زلزله آذربایجان A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    48 0
    به نظر بنده دولت عمدا افراد کم سواد جامعه را برای حراست سازمان ها انتخاب می کند که بتوانند افراد با سواد و با شخصیت جامعه را که با منش آنها سازگاری ندارد بیشتر اذیت بکنند چون هر کسی نمی تواند در مشاغلی خدمت کند که همواره از آزار دیگران لذت ببرند. بنظر من نویسنده مقاله به این موضوع اگر می پرداخت بهتر بود چون دوستان دیگر به همان مورد نویسنده اشاره دارند که فقط در هواپیمائی این افتضاحات معمول نیست. مثلا یک زندان بان نمی تواند لیسانسیه باشد. در حالیکه در کشورهای دیگر در شرکتهای خصوصی برای افراد دون پایه آموزش معاشرت با دیگران کلاسهای ویژه برگزار می کنند که چگونه به مشتر ی احترام کنند. تا به آن حد برسیم راه درازی داریم این همت در دولت اسلامی باید دیده شود ولی تا بحال این همت دیده نشده است .
    • جیم جارموش 1 A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      35 0
      دقیقا همینطوره.در مورد پرسنل نیروی انتظامی هم کاملا صدق میکند.بنده شخصا بارها شاهد برخورد فوق العاده بد نیروی انتظامی و راهور با دیگران و گاها با خودم بودم.وقتی میبینی طرف با چنان بقض و کینه ای بهت نگاه میکنه و بد صحبت میکنه که آدم به دو مساله فورا شک می کنه:اول اینکه ارث پدر ایشان را قطعا با مقداری آب خورده ای و دوم اینکه اگر ارث پدرشان را نخورده ای پس حتما قاتل بروس لی هستی.کوچکترین اعتراضی هم بکنی بلافاصله با پرونده سازی و تهدید این افراد مجبور میشوید برای دوری از دردسر هرجور توهین و بی ادبی و بی فرهنگی مطلق این افراد را تحمل کنی و بروی پی کارت وگرنه به جاهایی که اعمال قانون میکنند مثل کهریزک و جاهایی شبیه آن جا هدایت خواهی شد.ای کاش قبل از اینکه به این افراد ادامه دارد
  • بی نام GB ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    45 2
    حراست که توسط ... انجام بشود چیزی بیشتر از این نمی توان از آن انتظار داشت. نیروهای آموزش ندیده برای چنین پستهایی اختصاص می دهند که علاوه بر اینکه مشکل فرهنگی دارند، مشکل انضباطی، عدم آشنایی با زبان انگلیسی و ... / من در یکی از فرودگاهها شاهد بودم که مامور حراست ورودی سالن انتظار پس از رد شدن یک خارجی پشت سر ایشان با یک لحن بدی گفت برای چی اینجا آمده اید بروید کشورتان.
  • آرام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    8 34
    خیلی دل پری دارید ....فکر میکنید حراستیهای هواپیمایی ماهی چقدر دریافتی دارند تا عزت و احترام را تمام و کمال بگذارند...جایی باید تلافی کنند؟؟؟
    • مريم IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
      6 4
      حالا چون حقوق كم ميگيره حق داره هرجور ميخواد رفتار كنه مگه حقوقش را مسافر ازش گرفته ؟؟؟؟ خودت فهميدي چي ميگي؟
  • شاهین IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    16 1
    بیشتر پرسنلی که در شرکت های هوایی و فرودگاه ها کار می کنند دچار نوعی توهم و خود بزرگ بینی در مورد جایگاه شغلی خودشان در جامعه هستند و تصور می کنند آسمان دهان باز کرده و اینها به زمین جلوس نموده اند و اینگونه برخوردهای متکبرانه با مسافران ناشی از این موضوع است
  • مسافر کوچولو A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    8 1
    چرا هیچ کس در باره بی نظمی پروازها چیزی نمی گه.؟ این بنده خدا محور اصلی بحث و دغدغه اش اونه ، ولی کامنتی در باره اش دیده نمی شه عجیبه آقایان خبر آنلاین یه کم که چه عرض کنم، خیلی گوشه اش بازه
  • فرزاد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    8 2
    به طور کل چون سیستم سازمان هواپیمایی کشور از قدیم الایام مربوط به طبقه خاصی از اجتماع ثروتمندانبوده و فقط ایشان از آن استفاده می نموده اند کارمندان وحتی کارگزان این سازمان خودرا تافته جدا بافته می دانسته اند اما در حال حاضر که غالب مردم توانایی استفاده از هواپیما را دارند واز طرفی تحصیلات وجایگاه شغلی اکثر مسافرین به مراتب بالاتر از کارکنان وحتی مدیران هواپیمایی است پس بهتر است وزارت فخیمه راه وترابی به جمعی خود بیاموزد که آن تفکر منسوخ قدیم را دور انداخته ومطابق شان ملت عزیز ایران اسلامی مان رفتار نمایند
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    4 1
    انتقاداتی که مطرح شد به جا و صحیح بود اما یک سوال از نگارنده دارم : ایا خود شما که به حق توقع برخورد مناسب و سرویس مناسب در پرواز را دارید ان هم به قول شما در جایی که ادعای متمدن بودنمان می شود خودتان رفتار یک مسافر حرفه ای مثل سایر کشورهای پیشرفته را دارید؟ یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوال دوز به دیگری
  • هادی علی نیا قمی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    3 0
    به نظر من ما هم باید مقابله به مثل کنیم یعنی زمانی که به مقصد رسیدیم از هواپیما خارج نشیم حداقل به مدت یک ساعت تا اوناهم مزه تاخیر رو بفهمن
  • ناشناس A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    این خواسته ها مال کشورهای متمدنه نه مال ما که فقط ژستش رو میگیریم.