ایسنا نوشت:

بررسی آمار دو خبرگزاری بلومبرگ و رویترز درباره تولید نفت اوپک، از تناقض در آمار تولید نفت این سازمان در ماه ژوئن حکایت دارد، به طوری که رویترز از کاهش و بلومبرگ از افزایش تولید اوپک در ژوئن خبر داده‌اند.

بررسی‌های بلومبرگ از شرکت‌های نفتی تولیدکنندگان و تحلیلگران نشان می‌دهد: تولید نفت خام اوپک در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی با توجه به افزایش تولید عربستان و نیجریه برای جبران کاهش تولید نفت عراق افزایش یافته است.

بلومبرگ گزارش داد: تولید ۱۲ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه ژوئن به میزان روزانه ۲۷۸ هزار بشکه افزایش یافت و به ۳۰ میلیون و ۲۲۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالیست که بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ماه ژوئن نسبت به ماه می که به بالاترین سطح سه ماه اخیر رسیده بود کاهش یافته است.

رویترز گزارش داد، در شرایطی که درگیری‌ها در عراق باعث تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور و مشکلات فنی صادرات جنوب عراق را کاهش داده، تولید اوپک در ماه ژوئن کاهش یافته است.

این کاهش تولید نشان دهنده تاثیر ناآرامی‌ها در خاورمیانه و آفریقا روی تولید اوپک در شرایطی است که آژانس بین‌المللی انرژی تاکید کرده که اوپک باید در نیمه دوم سال جاری باید تولید خود را افزایش دهد.

بررسی‌های رویترز از آمار کشتیرانی و منابع آگاه در شرکت‌های نفتی اوپک و مشاوران نفتی نشان می‌دهد، عرضه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن به طور متوسط روزانه ۲۹ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به تولید ماه می که روزانه ۳۰ میلیون بشکه در روز بود کاهش یافته است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =