امسال هم مانند ماه رمضان چند سال اخیر جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته ستاد دیه کشور جشن گلریزان را برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد با حضور جمعی از مسوولان،‌ هنرمندان، ورزشکاران، خیرین و نیکوکاران برگزار کرد.

همزان با برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه، مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد ریال برای آزادی زندانیان نیازمند اختصاص دادند. در این مراسم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند ۱۷۰ میلیون تومان اهدا کرد.

همچنین در این مراسم اعلام شد که حجت الاسلام صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه 50 میلیون تومان و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 40 میلیون تومان به زندانیان نیازمند کمک کرده اند.

در این مراسم محمد نهاوندیان،‌ رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تخصیص 52 میلیارد ریال برای کمک به این زندانیان گفت : این مبلغ در بودجه آمده و تخصیص داده شده است که با هماهنگی وزارت دادگستری وستاد دیه بخشی از مشکل زندانیان غیر عمد حل خواهد شد .

او گفت: البته علاوه بر این مبلغ یکصد و هفتاد میلیون تومان نیز به عنوان هدیه دفتر رئیس جمهور به همراه ابلاغ سلام وتهیت به این ستاد پرداخت می شود .

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت : البته این کارها مناسب و مفید است اما علاوه بر این کمک ها باید به فکر ریشه ها و پیشگیری این مشکلات باشیم و در همین رابطه نیاز است تا شرایط اقتصادی کشور و فضای حقوقی کشور اصلاح شود. هر قدر اقتصاد کشور شکوفا باشد طبیعتا زمینه پیدایش چنین پدیده هایی نیز برطرف خواهد شد که وظیفه اصلی دولت اصلاح امور حقوقی و اقتصادی است .

جشن گلریزان رهایی که با هدف کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولین و خیّرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

 

187 جشن گلریزان در رمضان امسال

اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه در این مراسم گفت: از امروز 187 همایش مربوط به جشنهای گلریزان آزادی زندانیان نیازمند غیرعمد و غیرکلاهبرداری در سراسر کشور برگزار می شود.

جولایی گفت: در جشن گلریزان مسئولان سه قوه برای زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری حضور دارند و امیدوارم تا امسال هم شاهد آزادی تعداد دیگری از زندانیان باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه گفت: امسال قصد داریم 7 هزار و 500 زندانی نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را با کمک مردم و خیرین آزاد کنیم. پارسال نیز 7 هزار و 735 زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند که برای آزادی آنها 834 میلیارد تومان باید پرداخت می شد که تلاشهای فراوانی در این زمینه صورت گرفت و طلبکاران از 534 میلیارد تومان طلب خود گذشت کرده و 300 میلیارد تومان از طرف ما پرداخت شد.

به گفته او طی 26 سال گذشته بیش از 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شدند: امسال نیز نیاز به 435 میلیارد تومان برای آزادی 7 هزار و 500 زندانی داریم.

در این مراسم ،سیدعلاءالدین میرمحمد صادقی رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور، آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سید اسدالله جولایی عضو هیات مدیره و مدیرعامل ستاد دیه کشور، محمدرضا ساری قائم مقام مدیرکل ستاد دیه کشور، بختیاری معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور، رازینی معاون حقوقی و قضایی قوه قضاییه، مظفر الوندی معاون وزیر دادگستری، حسین میر محمد صادقی استاد دانشگاه و حقوقدان و ... حضور داشتند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363773

برچسب‌ها