رژیم صهیونیستی مدعی شد جنبش حماس در نوار غزه ده ها موشک دوربرد در اختیار دارد در همین حال اسرائیل از بیم موشک ها پناهگاه های بیشتری در قدس ایجاد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، از شب گذشته تا کنون حملات از نوار غزه به فلسطین اشغالی و بالعکس همچنان ادامه دارد اخبار رسیده حاکی از آن است که بیش از 20 تن در غزه به شهادت رسیده اند .

در همین حال مقامات اسرائیلی مدعی شده اند که حماس به موشک های دور برد دسترسی دارد ، موشک هایی که اهدافی را در عمق اسرائیل در مسافتی دورتر از تمامی حملات گذشته می تواند هدف قرار دهد. اسرائیل از بیم این موشک ها و حملات بیشتر حماس در قدس و نقب پناهگاه های جدید ایجاد کرده است .

در همین زمینه ایرنا به نقل از الیوم السابع نوشته است : «شهرداری قدس در بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به شدت یافتن درگیری ها و افزایش بمباران راکتی فلسطینیان، پناهگاه های عمومی بیشتری در سراسر این شهر ایجاد شد. شهرداری قدس دیشب پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در سراسر قدس غربی همچنین از شهرداری سایر مناطق فلسطین اشغالی خواست که با ایجاد پناهگاه های ویژه، ترس از شلیک موشک های فلسطینیان را کاهش دهند.»

این خبرگزاری در ادامه  به نقل از  ˈپیتر لیرنرˈ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «موشک زمین به زمین مدل ˈام - 30 ˈ دیروز (سه شنبه) از غزه شلیک شد و به شهرک ساحلی ˈعدراˈ در فاصله 5/96 کیلومتری شمال غزه اصابت کرد.
لیرنر افزود: موشک مزبور در نزدیکی خانه ای در یکی از خیابانها اصابت کرد، اما تلفات جانی به همراه نداشت .وی اضافه کرد: موشکهای ام - 30 شبیه موشکهای ساخت سوریه است که اسراییل در ماه مارس گذشته در دریا مانع از اصابت آنها به اهداف مورد نظر شد.»

به گزارش خبرآنلاین، رژیم صهیونیستی در دور روز گذشته از هوا و دریا نوار غزه را مورد هدف قرار داده تاکنون چندین شهروند فلسطینی را در این ناحیه شهید و مجروح کرده است .
ترس صهیونیست ها از زمان افزایش برد موشک های فلسطینی و رسیدن آنها به قلب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، خضیره، عسقلان، اسدود و قدس، شدت یافته است.
به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر قدس به استثنای یک بار در تاریخ درگیری های فلسطینی - اسرائیلی در سال 2012، سابقه ندارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =