روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

یکی از راهکارهایی که براي کاهش قيمت خودرو پیشنهاد می‌شود، کاهش هزینه‌های دولت در صنعت خودرو است، چه آنکه حدود 40 درصد قیمت خودروهای داخلی در واقع سهم دولت به شمار می‌رود و اگر دولت از این هزینه و بار 40 درصدی خود بکاهد، نه تنها دیگر نیازی به افزایش قیمت نیست؛ بلکه حتی می‌توان به ارزانی نیز امیدوار بود.

اتفاقا پرسش بزرگ در ماجرای پیچیده قیمت خودرو همین جا است که چرا دولت بابت جبران هزینه تولید خودروسازان، روی جیب مردم حساب می‌کند، اما حاضر نیست از سهم خود بکاهد؟ «مالیات بر ارزش افزوده»، «هزینه شماره‌گذاری»، «هزینه مربوط به تعرفه واردات قطعات خودرو» و «هزینه‌های تامین اجتماعی مانند بیمه و دستمزد»، همه و همه جزو آن 40 درصد سهم دولت از قیمت یک خودرو داخلی، به حساب می‌آیند و طبعا دولت با کاستن از آنها یا نادیده گرفتن شان، می‌تواند به تثبیت و کاهش قیمت کمک کرده و بار گرانی خودرو بر دوش مردم را سبک‌تر کند. 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    14 0
    حتا با اجرایی شدن این نظر اگر هم درست باشد. باز خودرو سازها بهانه تراشی میکنند. ناتوانی و بی کفایتی خودروسازان و مدیران این کارخانه ها را چطور میشود جبران کرد؟ یکی از بهترین و کم خرج ترین راه ها رقابتی کردن بازار است.
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    4 0
    چرا وقتي براي حمايت از توليد داخل عوارض سنگين وارداتي از وارد كننده خودرو گرفته ميشه از توليد داخل هم عوارض گرفته ميشه ؟ دولت به نفع چه كسي عوارض ميگيره ؟
  • پاي ثابت IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    10 1
    يعني حق بيمه سهم كارفرماي كاركنان شركت ايران خودرو و سايپا رو هم از مردم ميگيرن؟ بابا اينا ديگه كين
  • مهندس A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    4 3
    خودرو ارزان میشود زهی خیال باطل
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    مگر نه اینکه ما خود کفا شده ایم پس چه لزومی به واردات قطعه میباشد تا قیمت خودرو بالاتر برود...؟