شهروند نوشت:

۲پرستار خانه سالمندان هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته و گفته‌های همکارانشان پرده از راز قتلی که انجام داده بودند بردارد و آنها به اتهام قتل‌عمد در انتظار فرارسیدن روز دادگاه باشند. این ۲پرستار در تاریکی شب پیرمرد سالمند را کتک زدند تا از نفس افتاد.
ماجرا از این قرار بود که خبری تکان‌دهنده در یکی از سایت‌های گرگان درج شد. در این خبر از به قتل رسیدن یک پیرمرد توسط ۲پرستار نامهربان حرف به‌میان آمده بود.

هفته گذشته ماموران نیروی انتظامی در جریان مرگ مشکوک یک پیرمرد در خانه سالمندان قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل حادثه و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد پیرمرد بخت‌برگشته بر اثر جراحت‌های وارده از دنیا رفته است.
فرضیه‌های متفاوتی پیش‌روی کارآگاهان قرار گرفت. در فرضیه نخست سکته قلبی علت مرگ پیرمرد اعلام شد اما وقتی در آزمایشات پزشکی جای زخم‌ها و جراحات در بدن پیرمرد دیده شد نظریه تیم تحقیق تغییر کرد. پیرمرد از خانه سالمندان بیرون نرفته بود پس افرادی به این آسایشگاه آمده و او را به قتل رسانده بودند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان در جریان بازجویی از کارکنان آسایشگاه همچنین بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته آسایشگاه سالمندان به اولین سرنخ دست پیدا کردند. ماموران در بازبینی دوربین‌های مداربسته دیدند وقتی پیرمرد در نیمه‌های شب احساس ناآرامی می‌کند و از پرستاران آسایشگاه کمک می‌خواهد، ۲پرستار بالای سر او حاضر می‌شوند، آنها قصد داشتند او را ساکت کنند به همین خاطر مرد سالمند را کتک می‌زنند تا اینکه او دیگر نفس نمی‌کشد.
بدین ترتیب عاملان قتل پیرمرد دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفتند اما انگیزه آنها هنوز مشخص نیست. خانه سالمندان (م) در کوی ویلا خیابان تختی قرار دارد و به صورت موسسه خصوصی اداره می‌شود و از سالمندان و افرادی که توانایی نگهداری از خود را ندارند نگهداری می‌کند.
گفته می‌شود برخی رفتارهای نامناسب با سالمندان در این خانه دیده شده و برخی افراد از این موضوع اظهار نگرانی کرده‌اند.
تا به امروز پلیس تنها درست بودن این خبر را تأیید کرده است اما جزییاتی از چگونگی حادثه اعلام نکرده است. روزنامه شهروند پیگیر ماجراست تا جزییات بیشتری از حادثه به‌دست آورد. درست است که نگهداری از سالمندانی که گاه با بیماری‌های جسمی، ضعف حرکتی، عدم ‌کنترل ارادی، آلزایمر، اختلال حواس و... مواجه هستند سختی‌های خاص خود را برای خانواده‌ها به همراه دارد اما بهتر است با اتخاذ تدابیری همچون بکارگیری پرستار خانگی و... تلاش شود از سالمندان در خانه‌ها نگهداری شود و آنان را از کانون گرم خانواده‌ها دور نکرد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    بابا بیخیال دیگه .این خبرهای وحشتناک و نفرت انگیز اول هفته مون رو کوفتمون کرد .
    • رضا ES ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      121 6
      هموطننمیتونی از واقعیتها فرار کنی که یه وقت اول هفته و وسط و آخرش کوفت نشهوجدان در گرانی است که این روزها یا فراموش شده یا فراموشانده شدهمتاسفم
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    وااااای اگه این جنایت تو یکی از ده کوره های آمریکا اتفاق می افتاد . رسانه ملی و بعضی از روزنامه ها تا یک ماه تو اخبارشون جار میزدند
    • گبی A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      289 5
      آفرین.... بهترین حرفی رو زدین که می شد پیرامون این موضوع گفت دوست عزیز.
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    305 7
    کلا باید به همه چیزمون افتخار کنیم
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    676 6
    آقا کودک آزاری در مهدکودکی در اردبیل هم اتفاق افتاده فیلمش همه جا هست شمام بگذارید لطفا خبرش رو ...
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      170 0
      این کلیپو دیدم وحشتناکه خدایا
  • شهاب IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    404 4
    خدایا. بعضیا چقدر باید پست باشن .پدر خودشون هم بود اینجوری میکردن؟خوب چرا رفتن پرستار شدن؟میرفتن بکس تا زورشون خالی شه
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      بعضی وقت ها پیر مرد ها و پیر زن ها خیلی اعصاب خورد می کنند . باید اون جا باشی که قضاوت کنی حق با کی بوده
    • محسن CA ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      83 7
      یعنی چی آقا اعصاب خورد می‌کنن؟ یعنی باید بزنی بکشیشون؟ من یادم هست پدر من در یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران بستری بود. آلزایمر داشت و اوضاع خیلی بدی داشت. وقتی میخواستن بهش آمپولی بزنن یا دستگاهی بهش وصل کنن به پرستار و دکتر فحش می‌داد. من خیلی شب‌ها کنار پدرم بودم و واقعا خسته می‌شدم. ولی یک شب سر‌پرستار بخش پیش من اومد و گفت که پسر جان اینقدر نگران نباش و به خودت بی‌خوابی نده. برو بخواب و ما مراقب پدرت هستیم. هیچ وقت احساس نکردم که به خاطر رفتار بد پدر من ذره‌ای از وظیفشون کوتاهی میکنند. واقعا خودم رو مدیون اونها میدونم. خواستم این رو بگم که فکر نکنید توی این مملکت همه اینطوری هستن. آدم‌های خوب هم هستن. مثل فرشته‌ها.
    • مهتاب IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      81 1
      اقا یا خانم بی نام کسی که اعصاب نداره غلط می کنه میره پر ستار میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    361 4
    افرادی که میرن میشن پرستار سالمند و مربی کودک باید ازشون کلی تست روانی بگیرن
  • شعله IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    239 6
    کی این منفی هارو میده؟نکنه موافق این کاره ؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      181 3
      دو تاش که ماله همون دوتا پرستاره دو تا دیگه ش رو نمیدونم شاید دوستاشون
  • اکبر IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    109 4
    مقام ومنزلت پرستاران بسيار قابل احترام ميباشد همچون معلمين عزيز لذا شناسایی واخراج پرستارانی با اين نوغ منش قبل از ارتکاب جرم ضروری ميباشد
  • رعنا A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    143 3
    خب وقتی اعصاب ندارند چرا میشن پرستار
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      21 26
      چون بدبختن . کار گیرشون نمیاد مجبور میشن برای یه لقمه نون خالی هم که شده این کار مشکل و اعصاب خرد کن رو قبول کنن . من خودم دو روز پیش از یکی از این مراکز بازدید داشتم . واقعا سر و کله زدن با این گونه افراد عشق ، ایثار ، ایمان و از خود گذشتگی میخواد در غیر اینصورت همین میشه که میبینیم . در مقابل این همه زحمت اگر حداقل دستمزد که روزی 20 هزار تومن میشه رو بهشون بدن باید کلاهشون روبندازن هوا . خیلی جاها که این رو هم نمیدن .ضمن اینکه افرادی که در اینگونه مراکز کار می کنن مشمول قانون کار هم نمیشن . و حق اعتراض به حقوقشون رو ندارن
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    66 2
    سراي سالمندان خصوصي بين 3 تا 4 ميليون تومان از خانواده فلك زده اين بيماران شهريه ميگيره تا بهترين خدمات تخصصي را ارائه بده.واقعا باعث تاسف و شرمساريه براي ايرانيان انسان دوست. من خودم يك بيمار مبتلا به آلزايمر تو خونه دارم. هميشه به عنوان گزينه آخر به سراي سالمندان فكر ميكردم. اما الان تنم لرزيد.خدايا ما كجا زندگي ميكنيم.
  • مرتضی جعفری پور A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    94 10
    پول از بچه هاش گرفتن که پیرمرد را بکشند
  • صابر IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    53 7
    جدا هيج كجا اين اخبارو رسانه اي نميكنن فقط بلديم ايراد بقيه دنيارو بگيريم. ياد شوخي كردم مهران مديري افتادم. مخصوصا بخش اخبارش
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    9 34
    مشکل اساسی اینه که اون پرستارها از روی ناچاری شغل پرستاری سالمندان را قبول کردند . اگر فقر نبود تن به این شغل نمبی دادند . در مملکت ما انتخاب شغل بهدلخواه نیست بلکه تن در دادند هست
  • مقیمی A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    14 0
    خوبه ما هم موقع پرداخت هزینه اینگونه مراکز یک کتک مفصل به صاحب اونجا بزنیم
  • محمد A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    11 0
    چرا من هر چی نظر میزارم پخش نمی کنید؟ مگه به کی توهین کردم. اینجوری از بازدید سایتتون پشیمون میشم. دیروز نوشتم از ماجرای کودک آزاری توی مهد کودک هم خبر بذارید. این کجاش توهین بود که پخش نکردید؟
  • ماهرخ IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    2 0
    با یک اپارتمان کوچک وداشتن بچه چطوری میشه یک پرستار برای سالمند بیمار گرفت