شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرد میزان فروش خودروهای تولیدی این شرکت در سال 2009 میلادی در مقایسه با سال قبل از ان 2.2 درصد کاهش یافت. این شرکت اعلام کرد میزان فروش خودرو در سطح جهان در سال 2009 به میزان 3.5 درصد کاهش یافت لذا میزان کاهش فروش خودروهای تولیدی این شرکت چندان هم عملکرد نامناسبی نبوده است.
در بیانیه ای که پژوسیتروئن منتشر کرد امده است این شرکت در سال 2009 میلادی با فروش سه میلیون و 190 هزار دستگاه خودرو در سطح جهان سهم خود را در بازار جهانی به 5.1 درصد رساند.میزان فروش خودروهای این شرکت در اروپا در سال 2009 با 3.7 درصد کاهش به دو میلیون و 200 هزار دستگاه رسید.
در بازارهای خارج از اروپا نیز سهم پژو سیتروئن در سال 2009 با 2.4 درصد افزایش به 33.1 درصد فروش کلی ان رسید. این در حالی است که این میزان در سال 2008 میلادی حدود 31.6 درصد بود. به گزارش خبرگزاری آلمان، میزان فروش این شرکت در چین در سال 2009 میلادی با 52 درصد افزایش به 272 هزار دستگاه رسید و بدین ترتیب چین به عنوان دومین بازار مصرف خودروهای تولیدی پژو سیتروئن در آمد.
الهه حسینی/11ژانویه
نظر شما