انجمن ورزشهای الکترونیک، در اردیبهشت ماه امسال دستخوش تغییراتی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لقمان شاوران رئیس این انجمن با حکم سردار مجدآرا، رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی از سمت خود برکنار و محمد کفاش یعقوبی به عنوان سرپرست این فدراسیون مشغول به کار شد. با این وجود هفته گذشته اخباری مبنی بر حضور دبیرکل فدراسیون جهانی ورزشهای الکترونیک در تهران مخابره شد، و حتی نشست مشترکی با لقمان شاورانی رئیس معزول این انجمن برگزار شد، اتفاقی که واکنش میثم طهماسبی دبیر انجمن ورزشهای الکترونیک را در پی داشت.
مهمترین اهداف انجمن ورزش های الکترونیک در دوره جدید چیست؟
انجمن ورزش های اکترونیک با عنایت به تغییراتی که در حوزه مدیریت خود در اردیبهشت ماه سالجاری داشت به دنبال اشاعه بازی های بومی در سراسر کشور از طریق ابزارهای توانمند اجرایی خود یعنی کمیته های استانی این انجمن در 31 مرکز استان کشور است و در همین راستا عزم راسخ داریم که این انجمن را به بهترین مروج و مبلغ فرهنگی در این زمینه تبدیل کنیم. الویت فعلی انجمن برنامه ریزی برای رده های سنی مختلف بازیبازان با رویکردی ویژه به رده سنی کودک و نوجوان است و در رابطه با نسل جوان و بزرگسال با هدفمند سازی و بهسازی فعاليت های آنان در این حوزه، تلاش در نهادينه کردن آن دارد که بازيکنان رايانه اي را به ورزشکاران بازی های الکترونيکی تبدیل کند.
یکی از دغدغه های مسئولان در حوزه بازی های رایانه ای، مسائل فرهنگی است، برای رفع این دغدغه چه برنامه ای دارید؟
مسئله فرهنگ سازی در این حوزه بسیار حساس می باید با تعامل تمامی نهادهای خصوصی و دولتی ذیربط انجام شود و انجمن هم با اعلام همکاری خود با تمامی نهادهای ذیربط اولین گام را به سوی شکوفایی بیش از پیش این عرصه برداشته است، لازم به ذکر است که انجمن در این باره جلسات متعددی با بسیاری از نهادها برگزار کرده و همچنین جلساتی را در دست برگزاری دارد. همچنین با تکیه بر اصل خرد جمعی، انجمن پذیرای پیشنهادات افراد مختلف در این زمینه است،تمامی افراد علاقه مند به همکاری با مجموعه کمیته های اصلی انجمن ورزش های اکترونیک که شامل کمیته بازی های رایانه ای، کمیته کنسول، کمیته رباتیک و کمیته ماشین های رادیو کنترل است نیز می توانند از طریق پایگاه اینترنتی انجمن به آدرس ie-sports.ir اقدام کنند.انجمن در شهریور و مهرماه سالجاری قصد برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی ورزش های الکترونیکی با وجاهت قانونی و اعطا حکم قهرمانی ورزشی را دارد و در این رابطه نیز علاقه مندان می توانند برای کسی اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی انجمن مراجعه کنند.
حضور دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک با هماهنگی انجمن بود؟
متاسفانه به تازگی برخی از رسانه ها اخباری مبنی بر حضور دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک در کشور را منتشر کردند که این موضوع سبب تاسف مسئولین انجمن شد. در این رابطه باید بگویم با جکم سردار رزم آرا، رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی، سرپرست انجمن ورزش های الکترونیک محمد کفاش یعقوبی و بنده به عنوان دبیر این انجمن از تمامی رسانه ها تقاضای عدم همکاری با لقمان شاورانی رئیس معزول انجمن را داشته و در این خصوص انجمن ورزش های الکترونیک پذیرای هیچگونه مسئولیتی در قبال اخبار منتشر شده از سوی فرد مذکور نیست.
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =