زمین لرزه ای به بزرگی هفت و سه دهم درجه در مقیاس ریشتر ساعاتی پیش هائیتی را به لرزه در اورد.

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی شدت این زمین لرزه به حدی بود که گفته می شود احتمالا صدها نفر براثر ان کشته شده و هزاران نفر نیز احتمالا در زیراوارها باقی مانده اند. این زمین لرزه در ساعت چهار و پنجاه و دو دقیقه به وقت محلی رخ داد.

کانون اصلی این زمین لرزه در پانزده کیلومتری جنوب غربی پورتو پرنس، پایتخت هائیتی، گزارش شده است. این زمین لرزه در عمق ده کیلومتری زمین اتفاق افتاد. باتوجه به عمق کم کانون این زمین لرزه، خسارتها و تلفات ان بسیار زیاد است. بخشهایی از کاخ ریاست جمهوری هائیتی نیز براثر این زمین لرزه فروریخت اما اسیبی به جان رئیس جمهور نرسید. سازمان ملل متحد نیز از وارد امدن خسارتهای شدید به مقرش در این کشور امریکای لاتین خبر داده است. هائیتی فقیرترین کشور امریکای لاتین به شمار می رود.

وضع فاجعه باری در هائیتی بروز کرده است. همه جا کشته ها و زخمی ها به چشم می خورد. باتوجه به مشکلات زیرساختی در هائیتی ، کمک رسانی به این کشور بسیار دشوار شده است. پس از این زمین لرزه چندین پس لرزه نیز در هائیتی رخ داد. شمار زیادی از بیمارستانها و مراکز درمانی نیز در این زمین لرزه با خاک یکسان شدند. شدیدترین اثار این زمین لرزه در مناطق پرجمعیت بود وهمین مساله سبب افزایش شدید کشته های این فاجعه طبیعی شده است.

گفته می شود شمار کشته های این زمین لرزه احتمالا به هزاران نفر برسد. این شدیدترین زمین لرزه ای است که در دویست سال اخیر در هائیتی اتفاق افتاده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهناز IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
    0 0
    نگران كننده است خداي من