فارس نوشت:

یک اندیشکده آمریکایی به نقل از سازمانهای اطلاعاتی آمریکا ادعا کرد که ایران تا سال ۲۰۱۵ میلادی یک موشک قاره پیما آزمایش خواهد کرد.

اندیشکده آمریکایی «گیت‌استون» طی تحلیلی تحت عنوان «دیپلماسی موشکی» می‌نویسد: در ایران سران این کشور هیچ نشانه‌ای در زمینه کنار نهادن برنامه‌های موشکی حیاتی‌شان در مذاکرات هسته‌ای از خود بروز نداده‌اند و در حال حاضر بعد از چین بیشترین تولید موشک را دارند.

بر اساس این گزارش، روسیه یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزاتی ایران و سوریه است و این دو نیز با تجهیز گروه های مقاومتی منطقه در واقع تهدیدی علیه اسرائیل که متحد آمریکا در منطقه می باشد، هستند.

در این زمینه باید گفت که حماس در این دیپلماسی جدید تاکنون بیش از 1000 فروند موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

اندیشکده گیت‌استون می‌نویسد: فریفتن ایران برای پذیرش هرگونه توافق در زمینه کاستن از برنامه‌های موشکی بسیار مشکل است و تقریبا باید گفت که ممکن نیست.

آنطور که جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش کرده است ایران به فعالیت برای ساخت موشک‌های دور برد قاره پیما ادامه می دهد و قادر است تا سال آینده یک فروند از آن را به طور آزمایشی شلیک کند.

در انتهای این گزارش آمده است: اخیرا «مایک راجرز»، رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که ایران تا قبل از سال 2015 به قابلیت ساخت و پرتاب موشک‌های برد بلند و قاره پیما(بالستیک) دست خواهد یافت.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    15 42
    اشکال نداره فقط اين موشکامون زمينو دور نزنه بخوره تو سر خودمون.