نسیم آنلاین نوشت:

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و تأثیر سایر عوامل خارج از حیطه تولید، نمی‌توان انتظار افزایش قیمت در محصول تولیدی را نداشت

به نقل از شاتا، امیرحسین قناتی با بیان اینکه با توجه به تغییر مختصر قیمت خودرو در مصوبه شورای رقابت، شاهد واکنش‌ها و جوسازی‌های مختلفی بوده‌ایم، گفت: قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت بر مبنای روش کاملا علمی و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های سربار و مالی شرکت‌های خودرو ساز بوده که خود موید رعایت موارد مورد اعتراض نمایندگان مجلس و مسئولین در این خصوص است.

او بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و تاثیر سایر عوامل خارج از حیطه تولید، نمی‌توان انتظار افزایش قیمت در محصول تولیدی را نداشت گفت: افزایش مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث و... از عوامل خارج از اختیار تولید است که منجر به افزایش قیمت می‌شود.

قناتی یادآور شد: درصد تغییر بین ۲.۳۸ تا ۱۰.۰۶ درصدی قیمت خودروها طی ۱۴ماه شامل ۲ درصد افزایش مالیات برارزش افزوده، افزایش نرخ بیمه شخص ثالث به میزان ۲۵ درصد، تغییراستاندارد موتورها از یورو ۲ به یورو ۴ والزام تهیه و نصب کیسه ایمنی هوا بوده است که در قیمت‌های سال ۹۲ منظور نشده بود.

او ادامه داد: دراین بین براساس گزارش مرکز آمار ایران که درصد رشد قیمت نقطه به نقطه خرداد ماه ۹۳ به خردادماه ۹۲ گروه‌های اصلی را نشان می‌دهد، بیشترین رشد قیمت مربوط به گروه بهداشت و درمان و همچنین حمل و نقل با حدود ۲۶ درصد افزایش بوده و دو گروه مسکن و پوشاک به دنبال این گروه‌ها رشد حدود ۱۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در این میان گروه خودرو با ۵.۵ درصد رشد کمترین درصد تغییر را به خود اختصاص داده است.
او گفت: قیمت‌های جدید خودرو با لحاظ کردن تمامی عوامل دخیل در تولید و همچنین شاخص‌های کیفیت و بهره‌وری مشخص شده است.
او گفت: قیمت اردیبهشت ماه سال ۹۲ برمبنای قیمت تمام شده سال ۹۱ توسط شورای رقابت محاسبه شده بود که با درنظر گرفتن تورم نقطه به نقطه و تفاوت‌های فوق‌الذکر شاهد آن هستیم که شورای رقابت با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر وامید و با حداقل افزایش قیمت موافقت کرده است.

قناتی در خاتمه گفت: در این راستا موضوع افزایش کیفیت تولیدات داخل وافزایش بهره وری شرکتهای خودرو ساز از مطلبات بحق مردم ومسئولین است که مسلما وزارتخانه متبوع با تعیین واجرای اهداف جدید کیفی وتوسعه محصولات جدید در راستای ارتقائ سطح رضایت مشتریان این صنعت اهتمام جدی دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی سابق روحانی A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    40 2
    هی دوباره بگوید روحانی مچکریم مچکریم بس کنید بخدا.... این هم از وزیر صنعت ایشان که از ظلم و خودروسازان ظالم بجای حق مردم مرتب دفاع و توجیه می کند....شرم بر این وزیر.....واقعا از ماست که بر ما ست...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    31 0
    بی زحمت واردات خودرو را آزاد کنید و فقط ماشینهای آشغال چینی وارد کنید اونوقت ببینید تصمیم مردم چیست.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    32 0
    آقای وزیر عصر ارتباطات است نه عصرحجر کدام کارجنابعالی علمی است که قیمت گذاری خودرو علمی است
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    19 0
    آخه تو دو سال سه برابر؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    21 0
    این اقایان شریک دزدن یا قا فله
  • علی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    3 0
    قیمت جدید خودرو ها بیش از 15 درصد رشد داشته ، ضمنا این آقایونی که میگن تغییر استاندارد موتور به یورو 4 میشه با تعویض و یا تغییر فلان قطعات موتور هارو به یورو 4 تبدیل کردن باور کنید اینا همش حرفه فقط یک کاتالیست تو مسیر اگزوز گذاشتن که هم باعث افزایش مصرف سوخت و هم ایجادی بوی بسیار نا مطبوع در محیط میشه .