مهر نوشت:

وزیر نیرو از شناسایی 500 شهر کشور که با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه هستند خبر داد و گفت: در این شهرها میزان آب بدست آمده با میزان مصرف سر به سر است که از این تعداد مشکل هفت کلان شهر رفع شده ولی پنج کلانشهر دیگر وضعیت نامطمئنی دارند.
حمید چیت چیان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداری سمنان ضمن بیان اینکه وضعیت آب در کلانشهرهایی مانند "اصفهان، کرمان، تهران و شیراز" نامطمئن است گفت: با خنک تر شدن هوا و همکاری مردم، تابستان سخت امسال بدون قطعی آب سپری می شود.

او از وجود 828 پروژه نیمه تمام در صنعت آب و برق در کشور خبر داد و گفت: تکمیل این طرح ها نیاز به 150 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وزیرنیرو گفت: اعتبارات مصوب امسال این وزارتخانه قریب به چهار هزار میلیارد تومان است.

چیت چیان با اشاره به این مطلب که امسال با کاهش 30 درصدی آب پشت سدهای تهران نسبت به سال گذشته مواجه بودیم عنوان کرد: کاهش بارندگی موجب این امر شده است.

او از کاهش 35 درصدی بارندگی در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این استان، خشک ترین استان کشور است.

چیت چیان در خاتمه با تاکید بر اینکه طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بسیار مهم است گفت: مطالعات این طرح در ابعاد مختلف انجام شده و بخاطر اجرای بخشی از این طرح در مناطق جنگلی و حساسیت های موجود این طرح به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده تا راهکارهای صحیح اجرایی با رعایت موارد زیست محیطی اجرا شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    19 2
    امیدواریم مطالعات کافی صورت بگیرد. انتقال آب خزر بحث کوچکی نیست و هر اشتباهی فاجعه بار است و اوضاع را بدتر میکند
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    9 1
    هرگونه دستکاری در طبیعت اشتباه است و عواقب بدی برای آیندگان دارد. خزر به دریای آزاد راهی ندارد اگر خروجی آبش بیش از ورودی اش باشه برای شهرهای ساحلی خودمون و کشورهای همسایه مشکل ساز میشه. به علاوه با تبخیر آب خزر در خشک ترین استان کشور سمنان، انبوهی از نمک به جای میماند که مشکلات زیست محیطی زیادی به بار خواهد آورد. در مسیر انتقال از خزر تا سمنان هم باید طبیعت را خراب کنیم. راه حل مشکل کم آبی ، مدیریت منابع آب و به خصوص پرهیز از آبیاری سنتی مزارع است.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      7 0
      ای کاش مسئولین قبل از اینکه چنین بحثی رو مطرح کنن همین قدر فکر میکردن وبه این ترتیب نیازی به کار کارشناسی میمونه؟من که فکر نمیکنم.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    7 0
    امیدوارم این خبر صحت نداشته باشه که حتی فکر کردن به اون مخرب جوامع بشری در تمامی ابعاد زیست محیطی وامنیتی ست؛تصور کنید تمامی کشور های منطقه خزر به این مهم مبادرت ورزندحاصلش رو خودتون حدث بزنید.