اعضای باند سرقت از منازل و مغازه‌ها در اعترافات خود عنوان کردند که از همدیگر هم سرقت می‌کرده‌اند.

 ایلنا نوشت:

بیست‌وسوم آبان‌ماه سال جاری، مردی با مراجعه به کلانتری 119 مهرآباد اعلام کرد: شب گذشته از مغازه فروش لوازم یدکی‌ام، در خیابان شهید دستغیب سرقت شده و چون یدک سوئیچ خودروی سواری پراید نیز داخل کشوی میز مغازه بوده، سارق یا سارقان با استفاده از سوئیچ یدک، خودروی پرایدم را هم سرقت کرده‌اند که مجموعا ارزش اموال سرقت شده و قیمت خودروی پرایدم بالغ بر 15 میلیون تومان می‌شود.

با تشکیل پرونده ابتدایی، یکی از همسایگان مغازه مالباخته نیز به کلانتری مراجعه کرد و مشخصات فرد مشکوکی را که در ساعات نیمه‌شب گذشته به‌صورت مشکوکی در حوالی مغازه مالباخته تردد کرده بود را در اختیار افسر تجسس کلانتری قرار داد. با شناسایی این فرد مشکوک به نام غلامرضا 31 ساله از سوی افسر کلانتری و انجام بررسی‌های لازم در رابطه با سوابق احتمالی او مشخص شد که غلامرضا دارای سابقه اعتیاد به موادمخدر و مشارکت در سرقت است.

با توجه به سوابق غلامرضا، وی ازسوی مأموران کلانتری دستگیر شد و در ادامه پیگیری‌ها نیز سه نفر از دوستان او به‌نام‌های یوسف 37 ساله، وحید 45 ساله و یعقوب 35 ساله به‌عنوان مظنون شناسایی و دستگیر شدند. با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری، پرونده به‌همراه متهمان دستگیرشده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دو نفر از متهمان به‌عنوان سارق و دو نفر نیز به‌عنوان مالخر توسط کلانتری دستگیر شده بودند که با توجه به کشف برخی از اقلام مسروقه از مغازه آنها و همچنین کشف تعدادی دیگر از اقلام مسروقه، ماموران دریافتند که متهمان احتمالا سرقت‌های دیگری را نیز در کارنامه‌شان دارند؛ از این رو با بررسی‌های به‌عمل آمده، متهمان به شش فقره سرقت از مغازه و منزل در خیابان‌های هاشمی و شهید دستغیب با همراهی تعدادی دیگر از همدستان خود اعتراف کردند.

با اطلاعات به‌دست آمده در رابطه با متهمان دیگر، چهار متهم دیگر به‌نام‌های محمدرضا 25 ساله، سعید 26 ساله، سعید 30 ساله و مجید 26 ساله در روزهای بعد و در عملیات‌های جداگانه‌ای توسط کارآگاهان پایگاه پنجم شناسایی و دستگیر شدند، اما سرکرده گروه به نام اصغر 37 ساله که از دستگیری همدستانش اطلاع پیدا کرده بود، متواری شده بود. ماموران با استفاده از منابع و مخبرین و انجام پیگیری‌های شبانه روزی، در ساعات پایانی بیستم‌ آذرماه اطلاع پیدا کردند که اصغر به خانه خود مراجعه کرده است. افسر پرونده که احتمال می‌داد متهم تنها برای لحظات کوتاهی در خانه خود حضور داشته و پس از آن بار دیگر از محل سکونت خود متواری شود، موضوع را به افسر تجسس کلانتری 119 اطلاع داد تا اقدامات لازم برای مراقبت نامحسوس از محل سکونت اصغر را انجام دهد تا کارآگاهان پایگاه پایگاه پنجم در محل حاضر شوند.

با حضور ماموران پایگاه پنجم در محل، عملیات مشترک مأموران کلانتری و پلیس آگاهی به منظور دستگیری سرکرده گروه انجام شد و مأموران ضمن ورود به داخل مخفیگاه متهم، او را در حالیکه تلاش داشت تا خود را از طریق پشت بام منازل همسایگان به کوچه‌های اطراف برساند و از آن طریق متواری شود در یک تعقیب و گریز پیاده در چند کوچه پائین‌تر، دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند.

از آنجائیکه با دستگیری دو نفر از مالخران، تعدادی از لوازم مسروقه در منازل آنها و همچنین سارقان کشف شده بود، متهمان اعتراف کردند که در چند ماه گذشته از تعداد بیش از 10 مغازه فروش لوازم یدکی خودرو، باطری‌سازی، دکه روزنامه فروشی، فروش سیستم‌های صوتی خودرو و تعدادی خانه در خیابان‌های شهید دستغیب و هاشمی سرقت کرده که ارزش تقریبی اموال مسروقه به‌دست آمده از مالباختگان در حدود 50 میلیون تومان است.

متهمان به غیر از یکی از آنها، همگی دارای اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر از نوع تریاک و شیشه بوده و همگی دارای سوابق ارتکاب سرقت هستند که در میان آنها سعید، مجید، غلامرضا و اصغر دارای سوابق متعدد سرقت در سال‌های گذشته هستند؛ به‌طوریکه اصغر به اتهام سرقت از منزل مستأجر یکی از بستگان نزدیک خود از سوی شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران نیز تحت تعقیب بوده است.

از نکات دیگر پرونده اینکه برابر اعترافات متهمان، مشخص شد که آنها سرقت از یکدیگر را نیز در برنامه‌های خود داشته‌اند به‌طوریکه در چندین مرحله برای فروش لوازم مسروقه به منزل مالخر خود مراجعه می‌کردند، پس از دریافت پول لوازم سرقتی از مالخر، به‌همراه هم اقدام به استعمال موادمخدر کرده و پس از استعمال موادمخدر درحالیکه مالخر حواسش به اطراف نبود و یا به خواب می‌رفت، متهمان علاوه بر برداشتن اموال سرقتی همان روز، وسایل دیگری را نیز از منزل مالخر سرقت می‌کردند.

در یکی دیگر از سرقت‌ها اصغر که به‌صورت داوطلبانه در جابه‌جایی لوازم خانه یکی از همسایگان خود داوطلب شده بود، علاوه بر سرقت از اثاثیه منزل همسایه، از خانه و جیب کت صاحب‌خانه جدید همسایه‌اش نیز سرقت کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =