فارس نوشت:

با افزایش روز افزون حجم اطلاعات شخصی، کاربرد سیستم‌های ذخیره‌سازی از سازمان‌های بزرگ به مصارف خانگی نیز راه پیدا کرده است.

جدیدترین سیستم ذخیره‌سازی با بهره‌گیری از فناوری حفظ اطلاعات در برابر معایب فیزیکی تولید شده است.

با افزایش روز افزون حجم اطلاعات در سال‌های اخیر، اکنون هر فرد دارای حجم زیادی از داده‌های شخصی، فایل‌های متنی و تصویری و برنامه‌های کاربردی است و راهکارهای ذخیره‌سازی امن اطلاعات شخصی یکی از تقاضاهای جدید کاربران است.

در این راستا تولیدکنندگان سیستم‌های ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات، علاوه بر پاسخ‌گویی به نیازهای سازمان‌ها و بنگاه‌های بزرگ، بر تولید سیستم‌های ذخیره‌سازی ویژه کاربران خانگی نیز متمرکز شده‌اند.

اخیرا کمپانی تایوانی دکاس که در تولید تجهیزات ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات فعالیت دارد، جدیدترین سیستم ویژه کاربردهای خانگی و کسب و کارهای کوچک را عرضه کرده است.

در این سیستم که براساس راهکارهای ذخیره‌سازی در اندازه کوچک طراحی شده، کاربران خانگی می‌توانند با هزینه پایین، امنیت اطلاعات خود را تضمین کنند. علاوه بر حفاظت نرم‌افزاری به وسیله آنتی ویروس، در این سیستم با استفاده از فناوری RAID از داده‌ها در برابر بروز معایب فیزیکی محفاظت می‌شود. با این فناوری در صورت عملکرد نادرست و معیوب شدن یکی از هاردهای دستگاه، اطلاعات هارد معیوب روی هارد جایگزینی بازنویسی و اطلاعات حفظ می‌شود.

همچنین قابلیت اتصال مستقیم با تلویزیون‌های خانگی توسط خروجی HDMI برای نمایش فیلم، عکس و موزیک، روش کار با سیستم را برای کاربران خانگی آسان کرده است.

اتصال انواع تجهیزات دیجیتال از جمله دوربین‌، تلفن‌های هوشمند (اندروید و IOS)، هارد اکسترنال، ارتباط از طریق اینترنت و دسترسی به اطلاعات از راه دور، از دیگر قالبیت‌های این سیستم ذخیره‌سازی است.

 

همچنین، اگر چه حافظه‌های فلش موسوم به ناند بسیار سریع عمل می‌کنند، اما قرار است نسل جدیدی از حافظه‌های اس‌اس‌دی از راه برسند که عمرشان نامحدود است.

به نقل از پی‌سی ورلد، این حافظه‌ها که به طور گسترده بر روی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می شوند قرار است در آینده نزدیک روانه بازارهای جهانی شوند.

شرکت وسترن دیجیتال می‌گوید توانسته سریع‌ترین حافظه‌های اس‌اس‌دی را بسازد که نسبت به حافظه‌های قدیمی اس‌اس‌دی عمر بسیار طولانی‌تری دارند. این حافظه‌ها از نظر نحوه استفاده و نصب هم تفاوتی با دیگر حافظه‌های اس‌اس‌دی ندارند و با موفقیت بر روی رایانه‌های سرور مجهز به سیستم عامل لینوکس به کار گرفته شده‌اند.

قلب این نوع حافظه‌ها را (PCM (phase change memory تشکیل می‌دهد که فناوری نوظهوری است که سرعت دسترسی به داده‌ها را افزایش داده و عملکرد آن‌ها را نسبت به حافظه‌های ناند ارتقا می‌بخشد.

حافظه‌های ناند ظرف ۷۰ میلی ثانیه به درخواست برای دریافت داده واکنش نشان می‌دهند، اما زمان یاد شده برای حافظه‌های جدید اس‌اس‌دی تنها یک میکروثانیه است. کارشناسان معتقدند برای تکمیل طراحی و عرضه عمومی این حافظه‌ها به بازار به دو تا سه سال زمان نیاز است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =