صاحبان صنایع ایران در مورد سیاست های خروج از رکود نظر می دهند

کارآفرینان ایران ظهر امروز به ارائه دیدگاه های خود در مورد سیاست های خروج رکود پرداختند.

 

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، براساس آنچه از سوي نويسندگان اين سياست ها اعلام شده، مديران دولتي و کارآفرينان کشور هدف نهايي و اصلي اين سياست ها به شمار مي آيند. روزگذشته نيز هيات نمايندگان اتاق بازرگاني خواسته هاي خود از دولت در مورد اين سياست گذاري ها را اعلام کرده بودند.

براين اساس مجمع کارآفرينان ايران نيز قصد دارد ديدگاه هاي خود در مورد سياست هاي خروج از رکود اقتصادي را به صورت گزارشي منسجم ارائه کند.

احمد نعمت بخش رئیس انجمن صنایع خودروسازی ایران در اين مورد گفت:« پیش از این انجمن های صنفی کشور تجربه های این چنینی برای اشتراک نظر و هم آوایی درباره مشکلات خود نداشته اند و جلساتی مثل امروز می تواند فرصتی باشد تا مطالبات تولیدکنندگان کشور به صورت فعال تری از دولت پیگیری شود. ما با هم آوایی می توانیم پر قدرت تر و فعال تر مطلبات خود را از دولت پیگیری کنیم.»

در ادامه این جلسه مقرر شد انجمن های صنفی حاضر پیشنهادات خود درباره مشکلات بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود تورمی را ظرف یک هفته آینده به مجمع کارآفرینان کشور پیشنهاد دهند تا همه پیشنهادها به صورت یک گزارش جامع، منسجم و یک پارچه به عنوان مطالبات تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور به دولت ارائه شود. همچنین در این جلسه قرار شد دبیرخانه مجمع کارآفرینان با دیگر انجمن های صنفی تولیدی نیز که در این جلسه حضور نداشتن برای گرفتن نقطه نظرات و پیشنهادهای آن ها نیز مذاکره کند.

در جلسه صبح امروز انجمن های صنفی تولیدکنندگان بخش خصوصی کشور علاوه بر بررسی بسته پیشنهادی دولت، موضوع قیمت گذاری نیز به عنوان یکی از چالش های بخش تولید مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش نیز نعمت بخش با اشاره به اینکه دولت هیچ گونه تسهیلاتی را به تولیدکنندگان از جمله تولید کنندگان خودرو پرداخت نمی کند ولی فشار بسیار زیادی برای تعیین قیمت ها می آورد، گفت:« تولیدکنندگان خودرو درحال حاضر از ارز آزاد استفاده می کنند و دولت هیچ گونه خدماتی به صنایع خودروسازی نمی دهد ولی از طرف دیگر می خواهد قیمت گذاری کند و قیمت خودرو را کاهش دهد.»

 در ادامه بهرامی قائم مقام دبیر انجمن صنایع تجهیزات پزشکی کشور با اشاره به مشکلات قیمت گذاری در بخش تجهیزات پزشکی گفت:« موضوع قیمت گذاری تجهیزات پزشکی پیش از این با سازمان حمایت بود اما الان قیمت گذاری به معاونت دارو و درمان وزارت بهداشت واگذار شده است و تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه شده اند و وزارت بهداشت برای کاهش قیمت ها فشار بسیاری را به تولیدکنندگان می آورد در صورتی که دولت هیچ گونه تسهیلاتی را به ما نمی دهد و حتی ارز به ما اختصاص نمی دهد. در اردیبشهت ما توافقی با وزارت بهداشت صورت گرفت برای اینکه قیمت تجهیزات پزشکی از سوی تولید کنندگان به وزارت بهداشت ارائه شود و آن ها قیمت ها را روی سایت این وزارت خانه قرار دهند اما وزارت بهداشت به جای انتشار قیمت های تولیدکنندگان داخلی که لیست خود را داده اند لیست قیمت های واردکنندگان را گذاشته است و به ما برای کاهش قیمت ها فشار می آورد و در واقع از واردکنندگان حمایت می کند.»

او با اشاره به اینکه در بسیاری از موراد تعرفه واردات یک کالا در بخش تجهیزات پزشکی از واردات مواد اولیه آن پایین تر است،گفت:« مثلا برای یک ست سرم وارداتی تعرفه 15 درصدی در نظر گرفته شده است ولی برای واردات مواد اولیه آن تعرفه 35 درصدی در نظر گرفته اند و تولیدکنندگان ما با این شرایط در کشور کار می کنند ولی بازهم با همه این مشکلات ایران در حال حاضر در تولید بسیاری از تجهیزات پزشکی به خود کفایی رسیده است، ما 70 درصد مواد مصرفی مورد نیاز پزشکی کشور و 30 درصد تجهیزات پزشکی را درحال حاضر در کشور تولید می کنیم.»

بهرامی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به استانداردهای بالای تولید کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت:« عدم حمایت ها و فشارهای دولت باعث شده است که بیش از 250 تولیدکننده داخلی تجهیزات پزشکی خط تولید خود را به کشورهای ترکیه، مالزی و منطقه اربیل عراق منتقل کنند و حتی حدود 10 شرکت هم به کشورهای اروپایی رفته اند و الان در این کشورها تجهیزات پزشکی تولید می کنند.»

در ادامه این جلسه همچنین مشکلات دیگر تولیدکنندگان مانند موضوع قاچاق و همچنین امنیت کسب و کار هم مورد بررسی قرار گرفت. حسن لک دبیر انجمن سنگ ایران گفت:« هم اکنون در بخش تولید سنگ ها با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم و حتی امنیت کسب و کار هم نداریم و در بسیاری از موراد نیروهای محلی با درگیری مانع کار ما می شوند و در مقابل تولیدکنندگان حتی مورد حمایت هم قرار نمی گیرند. علاوه بر این ما برای تامین ابزارها و تجهیزات مورد نیاز هم با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستیم.»

 او گفت:« شاهد این هستیم که در بازار، سنگ خارجی برزیلی که کیفیت بسیار پایین تری از سنگ های داخلی دارد صرفا به دلیل خارجی بودن راحت تر و بیشتر به فروش می رسد ولی تولیدکنندگان ما برای فروش سنگ چالش دارند و این موضوع به نظرم به فرهنگ مصرف باز می گردد و این که در داخل کشور اعتماد به تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد.» او گفت باید در کشور بررسی دقیقی صورت گیرد تا متوجه شویم که چرا با وجود قیمت پایین تر نفت، سوخت، انرژی و... همچنان امکان رقابت را نداریم.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    11 4
    اگرقیمت واردکننده کمترباشدبایددولت قیمت آنهاراروی سایت بزند واین حمایت ازواردکننده به حساب نمی آید بلکه دقیقا حمایت ازمصرف کننده است. تولیدکننده های داخلی بایدسعی کنند باکیفیت خوب وقیمت رقابتی محصول تولیدکنند تاهم به نفع مصرف کننده باشدوهم بتوانند صادرکنند .حمایت بی حساب کتاب ازتولیدکننده داخلی از جیب مصرف کننده ظلم است به طبقات کم درآمد
  • بهلول IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    فضلای خودروسازی ببینند کشور های صاحب سبک اتومبیل سازی چکار میکنند همانرا تقلید کنند یاد گیری چیز بدی نیست انحصار و انحصار طلبی خیلی بد می باشد .عبرت بگیرید . چوب خدا صدا نداره. خبر مطابق همیشه سانسور کن .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    ما صنایع داریم .جوک هر چی هم داشتیم اینها نا بود کردند .انگار امدن نابود کنند وبرن
  • اکبر ترابی A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    دولت اگر تعرفه های واردات رو به صورت اصولی اصلاح کنهپایین بیاره و همچنین ایجاد رقابت صحیح میان اجناس ایرانی و خارجی ایجاد کنه تولید کنندها سعی در افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت خود می کنن و می تونن بازار رو تو دست بگیرن و تولید کننده رو مجبور به رقابت می کنه و از یکه تازی بعضی تولید کننده ها کاسته می شه و سعی می کنن محصولات جدید و با کیفیت تولید کنن که علاوه بر بازار داخلی بتونن صادر کنن.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    تولید کنندگان خودرو که می فرمایند "هیچ گونه خدماتی به صنایع خودروسازی داده نمی شود" بفرمایند اگر عدم اجازه واردات و بالابردن تعرفه، خدمات نیست پس چیست؟ باز بقیه این حرف را بزنند که جنس قاچاق تعرفه گمرکی را خنثی می کند یه چیزی اما شما دیگر چرا " رو اگر رو خودروساز و صحبت اگر صحبت مصرف کننده است آنچه که به جایی نرسد البته که فریاد است"
  • vip ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    منو ببخش اگه موهام امروزی نیست / اگه حرفم از روی دلسوزی نیست اگه مثل تو شاد نیستم و / اگه اهل ترانه های پاپ نیستم و منو ببخش اگه ما اقلیتیم / اگه واسم نداری هیچ اهمیتی منو ببخش اگه تو رو نمیبخشم و / اگه همش بهت میگم بگیر دستمو منو ببخش اگه تو حرفهام / هرگز نبودم اون چیزی که تو میخوای منو ببخش اگه تو فردام / هرگز نمیشم اون چیزی که تو میخوای منو ببخش ...منو ببخش به خاطر همه دروغ هایی که نگفتم / به خاطر زندگی که نکردم..به خاطر لحظه هایی که نمردم منو ببخش مثل برگ تو مسیر باد / هر طرفی بوزه راه میریم منو ببخش اگه فریاد میزنم که مسیرت غلطه داری اشتباه میری
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    کسی میخواد از مالیات بر ارزش افزوده و رابطه آن با گرانی ورکود حرف بزنه یا همه مشکلات از تحریمه. ما که انتظار تحریمو داشتیم چرا برداشتن یارانه ها و اجرای مالیات ها ی مضاعف را هم زمان باهم اجرایی کردیم؟ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شکل بدی اجرا میشود.این قانون پر از جریمه وتنبیه وخالی از تشویق و توجهی به نو بودن قانون در اقتصاد ضعیف ما نشده است. افزایش قاچاق وزیرزمینی شدن اقتصاد از بارزترین نتایج این قانون است.گرانی و تورم هم از اثرات اجرای غلط این قانون از سوی دارایی و فعالان اقصادی است که نمیخواهند معاملاتشان شفاف باشد.در عمل این قانون باعث گرانی بسیاری از کالاها شده که مقصر آن هم فعالان اقتصادی وهم سازمان امور مالیاتی که از مالیات مکرر ومضاعف درآمد بیشتری هم دارد میباشند.