آیا موافقید دولت و شرکت‌های دولتی به باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال کمک مالی کنند؟ این سوال برنامه مناظره بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برنامه این هفته مناظره جمعه كه از شبكه اول سیما پخش می‌شود در مورد هزینه دولت در باشگاه‌های فوتبال بود. در این برنامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراكسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، مجید جلالی، خداداد عزیزی، محمد مایلی‌كهن و هوشنگ نصیرزاده مهمان بودند و اظهار نظر كردند.
ایمن آبادی مخالف پرداخت پول به باشگاه‌ها بود و مجید جلالی به عنوان موافق پرداخت پول به باشگاه‌ها، گفت كه قوانین ما جلوی راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها را گرفته و به همین دلیل دولت باید به فوتبال كمك مالی كند. جلالی گفت: «فوتبال از 5 راه می‌تواند درآمدزایی كند. اولین راه بلیت فروشی هست ولی طبق قانون هیچ باشگاهی حق ندارد قیمت را تعیین كند و بلیت بفروشد. دوم حق پخش تلویزیونی است. از جانب حق پخش هم درآمدی نیست. طبق قانون اساسی هم نمی‌توانیم شبكه خصوصی داشته باشیم و رقابتی وجود ندارد. راه سوم تبلیغات است. هیچ باشگاه و مربی حق تبلیغات ندارد و باشگاه‌ها هم باید با جاهای خاصی قرارداد داشته باشند. راه چهارم كپی راست است. ولی در ایران هر كسی می‌تواند پیراهن استقلال و پرسپولیس را بزند و باشگاه‌ها از این محل سودی ندارند. راه پنجم هم ترانسفر بازیكن است ولی ما قوانین سربازی را داریم. اگر باشگاهی روی یك بازیكن ده سال هم سرمایه گذاری كرده باشد، وقت سربازی‌اش كه برسد می‌گویند باشگاه دیگر هیچ حقی ندارد و بازیكن باید به خدمت سربازی برود.»
او ادامه داد: «این پنج راه اصلی‌ترین راه‌های درآمدزایی برای فوتبال است كه قوانین ما جلوی آن‌ها را بسته است. با توجه به این قوانین دولت باید بیاید و به فوتبال كمك كند.»
خداداد عزیزی نفر بعدی بود كه در این رابطه گفت: «من مخالف كمك مالی دولت به فوتبال هستم. ما در 40 سال گذشته جز یك مقام سومی در آسیا هیچ مقامی نداشیم. اگر قرار است دولت هزینه كند و این كیفیت را داشته باشیم دور ریختن پول است. پولی كه دولت می‌دهد حساب كتاب ندارد و در فوتبال فساد داریم. رقم‌های فوتبالیست‌های ما این نیست. این رقم‌ها اصلا همخوانی ندارد. مدیرعامل برای اینكه بمب بتركاند، رقم بازیكن 500 میلیونی را به دو میلیارد تومان رسانده است.»
محمد مایلی‌كهن هم در این مورد گفت: «برخلاف چیزی كه همه عنوان می‌كنند، در همه جای دنبال فوتبال سیاسی است. همین فینال جام جهانی را ببینید چه كسانی توی آن بودند. خانم مركل و رئیس جمهور برزیل و آقای پوتین. چه عواملی باعث شد جام جهانی 2018 و 2022 برسد به روسیه و قطر. این به خاطر دخالت مستقیم دولت‌ها بود. فوتبال برد و باختش تبعات مختلف اجتماعی و سیاسی دارد. هیچ دولتی فوتبال را رها نمی‌كند. منتها دولت مردان مدبرانه عمل می‌كنند. فوتبال را به كسانی می‌دهند كه صاحب نظر هستند و فوتبال را خوب می‌شناسند. فوتبال ما مجمع دارد ولی در ایران اعضای مجمع هم توسط دولت‌ها انتخاب می‌شود.»
هوشنگ نصیرزاده هم كه موافق هزینه كردن دولت در فوتبال بود گفت: «دولت وظیفه دارد برای مردم خودش هزینه‌هایی انجام دهد كه یكی از آن‌ها پرداخت همین پول‌هاست. اشتباه دولت ما این است كه پول را می‌دهند به مدیرعامل. اشتباه استراتژیك دولت این است كه اختیار باشگاه‌ها را می‌دهد به افرادی كه فقط پول خرج می‌كنند و توان درآمدزایی ندارند. من موافق پرداخت پول به فوتبال هستم. دولت باید برای باشگاه‌هایی كه 30 میلیون نفر را در خانه نگه می‌دارند پول خرج كند.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    ای خداوکیلی دمت گرم خداداد، آقای فتح اله زاده 5 سال استقلال دستش بود جز بدهی چیزی نداشت اونوقت هر جا می نشست می گفت این تیم سه سال بدهند دست من، مال من باشه تا ال کنم و بل کنم.
    • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      80 66
      بعضیا تو 1 سال و نیم ده برابر استقلال هزینه کردن و با 3 زندانی یه نایب قهرمانی کسب کردند خخخ
    • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      0 1
      دوباره خودمونی شدیا ایمون جون بفرما بچه ها بیشتر از سه تا نزنیا
  • بی نام US ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    8 2
    همین که فوتبالیستی پول بگیره و مردم نگن پول بیت الماله و حق ماست برای دخالت نکردن دولت کافیه
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    4 20
    داستایوفسکی هم بوده
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    38 29
    دو عامل باعث افزایش قیمت بازیکنان فوتبال بود. یکی آقای فتح الله زاده و دومی باشگاه سپاهان
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    10 0
    نظرم نسبت به جعفرزاده منفی شد. برخوردش در مناظره درست نبود.نه با جلالی نه با نصیرزاده. آقای محمد مایلی چه ربطی داره به مدیریت باشگاه آخه؟ اصلا انسجامی تو حرفاش بود.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    10 14
    کاش بقیه مث غزال تیزپاخداداد عزیزی بدون تملق ورک صحبت می کرد
  • مهدی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    24 6
    دم جلالی گرم که همه حرفاش منطقیه. قابل توجه کارشناس های فوتبال جلالی تنها مربی که تو ایران مدرک مربیگری آ اروپا رو داره...کارش درسته.
    • سانی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      2 1
      پس تو ایران چیکار میکنه بره اروپا دیگه.اصلا اروپا نه آسیا و آفریقا.