رییس‌جمهور دلایل درگیرکردن عربستان در جنگ یمن توسط آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی را تخریب این کشور برای تسلط بر آن و استفاده از سلاح‌های در اختیار آن علیه برادران مسلمان یمنی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان عصر چهارشنبه در مرحله اول سومین سفر استانی به خوزستان در جمع مردم اهواز با اشاره به دخالت نظامی دولت عربستان سعودی در اوضاع یمن افزود: عربستان با وارد شدن به این جنگ تخریب می‌شود که هم باعث تسلط راحت‌تر غربی‌ها بر این کشور می‌شود و هم سلاح‌هایی که به عربستان داده شده تا به نفع مسلمانان به کار بیفتد، علیه مردم منطقه و مسلمانان و در جهت برادرکشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

احمدی‌نژاد خطاب به مسئولان عربستانی در این باره گفت: انتظار این بود که در دعوای خانگی یمن، پدری و برادربزرگتری می‌کردید و با وارد شدن به قضیه صلح و دوستی ایجاد می‌کردید، نه این که خود نیز وارد جنگ شوید و علیه مسلمانان سلاح‌ها را به کار بیندازید. وی افزود: اگر گوشه‌ای از سلاح‌های عربستان به نفع مردم غزه و علیه صهیونیست‌ها به کار گرفته می‌شد، امروز اثری از این رژیم در منطقه نبود. 

رییس‌جمهور با اشاره به خروج پول‌های نفت از منطقه و ورود سلاح افزود: این سلاح‌ها در مسیر برادرکشی به کار می‌رود و ما معتقدیم ماجرای یمن را آمریکایی‌ها،‌ انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها درست کردند تا کل منطقه در آتش بسوزد و زمینه تسلط آن‌ها فراهم شود؛ در حالی که این وضعیت شایسته‌ی مسلمانان نیست. 

وی همچنین از دولت و گروه‌های یمنی خواست تا با گفت‌وگو و تفاهم مسائل را حل کنند و خطاب به دولت یمن نیز اظهار کرد: این توطئه برای ساقط کردن دولت یمن است؛ لذا باید هوشیار باشید و مبادا فتنه‌ی دشمنان با برادرکشی ادامه یابد و منطقه دچار ناامنی شود. 

احمدی‌نژاد این ناامنی‌ها را مایه فرصت‌طلبی دشمنان برشمرد و گفت که باید با هوشیاری جلوی این فرصت‌طلبی‌ها را گرفت. 

رییس‌جمهور در ادامه اظهاراتش بحث کشیدن دیوار آهنین دور غزه را مورد بحث قرار داد و گفت که این امر با تحریک انگلیس، آمریکا و صهیونیست‌های بی‌فرهنگ انجام می‌شود. 

وی اظهار کرد: ای کاش این دیوار آهنین را دور صهیونیست‌ها می‌کشیدند تا مردم منطقه راحت شوند. این رژیم با کشتار مردم فلسطین، یهودی‌سازی بیت‌المقدس و تشکیل دولت یهودی می‌خواهد به قول خود همگان را در برابر کار انجام‌شده قرار دهد؛ اما باید همه باید بهوش باشند و توجه کنند و دنیا هم بداند اقدامات آن‌ها نشانه قدرتشان نیست و ساخته ضعف آنان است. 

رییس‌جمهور خطاب به حامیان صهیونیست‌ها نیز اظهار کرد: این رژیم در سراشیبی سقوط است و کسی نمی‌تواند آن را نجات دهد. مردم منطقه‌ ایستاده‌اند و اجازه‌ ادامه حیات به این رژیم نخواهند داد. 

وی ادامه داد: مردم فلسطین باید قوی باشند و بدانند یاری خداوند نزدیک است و با توکل به خدا بایستند که دشمن رفتنی و مومنان ماندنی‌اند. 

احمدی‌نژاد در ادامه سالروز حماسه غزه را مورد اشاره قرار داد و با طرح این پرسش که چرا رژیم صهیونیستی در این منطقه ناشیانه دائما به جنگ و تجاوز دست می‌زند و این که چرا عراق و افغانستان اشغال شد و پاکستان و یمن شاهد ناامنی‌اند، گفت: وقتی مسائل این مناطق را مطالعه می‌کنیم، رد پای استعمار، استکبار، دولت آمریکا، انگیس ورژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود؛ چنان‌که دشمنان بشریت و مستکبران از دیرباز به دنبال تسلط بر منطقه‌ی خاورمیانه بوده‌اند. 

به گفته رییس‌جمهور، منطقه‌ خاورمیانه به علت این که همواره مرکز تمدن، فرهنگ و اندیشه بوده و همه پیامبران الهی از این منطقه معبوث شده‌اند و از این نظر که مرکز انرژی دنیاست و هر کس بخواهد بر جریان انرژی دنیا مسلط شود، باید بر این منطقه تسلط یابد، همواره مورد توجه استعمارگران بوده است. 

وی اضافه کرد: خاورمیانه همچنین چهارراه‌ ارتباطی شرق و غرب و جنوب عالم است و هر قدرت و کشوری که بخواهد در مدیریت جهان نقش تعیین‌کننده کند، باید در این منطقه حضور فعال داشته باشد. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: صدها سال است که دشمنان به دنبال تسلط بر این منطقه‌اند و اصل تاسیس رژیم صهیونیستی با هدف تسلط بر منطقه خاورمیانه بوده است و امروز چون دیده‌اند با دروغ و استعمار نو نمی‌توانند بر خاورمیانه مسلط شوند دست به هجوم نظامی و اشغالگری زده‌اند و می‌خواهند از این طریق مسلط شوند و تمام طراحی‌هایشان نیز برای نیل به این هدف است. احمدی‌نژاد در همین زمینه شعارهای حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی را فریب و دروغی توصیف کرد که هدف استعمارگران و مستکبران از به کار بردن آن‌ها تسلط بر منطقه است و گفت که در این زمینه ماجرای 11 سپتامبر نیز مشکوک است. 

وی در توضیح این امر اظهارکرد: بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند 11 سپتامبر ماجرایی آمریکایی و صهیونیستی و بهانه‌ای برای حضور در خاورمیانه است که از قبل آن آمریکایی‌ها عراق و افغانستان را اشغال کردند و اوضاع پاکستان نیز امروز به هم ریخته و مشکلات در یمن را نیز شاهدیم. رییس‌جمهور تحریک صدام برای جنگ علیه کشورمان را نیز برای تسلط بر خاورمیانه توصیف و اضافه کرد: آنها نتوانستند از طرق سیاسی به خاورمیانه مسلط شوند و امروز می‌خواهند با سلاح و جنگ بر منطقه تسلط یابند. احمدی‌نژاد اضافه کرد: من به یکی از سران عرب گفتم چرا نمی‌دانید آن‌ها (غربی‌ها) جنگ را راه انداخته‌اند تا بر منطقه مسلط شوند و اقتصاد خود را تحول بخشند؛ چنانکه شاهدیم سالانه ده‌ها میلیارد دلار سلاح به منطقه‌ی ما صادر می‌کنند، آیا این سلاح برای دفاع از ملت‌های منطقه و فلسطین است یا برای تامین منافع قدرت‌های بزرگ؟ 

به گزارش ایسنا رییس شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخش دیگری از اظهاراتش به اوضاع افغانستان و پاکستان اشاره کرد و با تاکید بر این که مستکبران دایره‌ی درگیری را در این دو کشور توسعه داده‌اند، هدف آنان از این کار را تخریب چین و هندوستان دانست.وی اظهارکرد: اقتصاد چین و هند در حال پیشرفت و اقتصاد غرب در حال سقوط است؛ از این رو آنها می‌خواهند با تخریب فرصت پیشرفت این دو کشور، فرصتی دیگر برای خودشان فراهم کنند. 

وی افزود: آنها همچنین می‌دانند حریف ملت ایران نیستند و اگر هزاران حریق بیفروزند، قادر نخواهند بود ضربه‌ای به ملت ایران بزنند؛ لذا امروز فلش حرکت آن‌ها به سمت چین و هند است؛ پس { آنها} باید هوشیار باشند و برای اشغالگری کف نزنند و بدانند این چاقو برای بریدن گردن آن‌ها تیز می‌شود. آنها نمی‌خواهند در آسیا و خاورمیانه ملت‌ها و دولت‌های پیشرفته حضور داشته باشند. احمدی‌نژاد همچنین درگیری ارتش پاکستان در برخی مسائل و ایجاد ناامنی و بمب‌گذاری در این کشور را در جهت ایجاد بدبینی در پاکستان برشمرد و افزود که بیگانگان از این طریق می‌خواهند سنگین‌ترین قرارداد تحمیلی خود را بر مردم پاکستان تحمیل کنند؛ از این رو دولت و مردم پاکستان نیز باید هوشیار باشند. 

وی اضافه کرد: تمام وعده‌های آنها دروغ است. برای یک دلار صد دلار مطالبه می‌کنند؛ لذا ملت و دولت پاکستان باید وحدت خود را حفظ کنند و اجازه‌ی طراحی توطئه به دشمنان ندهند. احمدی‌نژاد جمهوری اسلامی ایران را دوست مردم افغانستان و پاکستان توصیف کرد که می‌خواهد این دو کشور در امنیت، رفاه و سربلندی زندگی کنند. 

وی اظهار کرد: مسلمان هرگز برادر مسلمان خود را نمی‌کشد؛ از این رو برخی طراحی‌هایی که مشاهده می‌کنید کار صهیونیست‌هاست و باید همه‌ی فریادها علیه مستکبران و آمریکا باشد. رییس‌جمهور در ادامه اظهاراتش خطاب به مستکبران و قدرت‌هایی که تاریخشان سرشار از جهالت است، گفت: شما سیصد سال است مشغول جنایتید؛ چه در دوره استعمار و برده‌داری و چه در جنگ‌های اول و دوم جهانی و چه امروز که در خاورمیانه هستید؛ اما باید بدانید دوره فریب‌کاری شما تمام شده است. ملت‌های منطقه دست شما را خوانده‌اند و در برابر شما ایستادگی می‌کنند. 

وی در ادامه با بیان این که باید راه همکاری و تعامل سازنده را در پیش بگیرید و ملت ایران از تغییرات سازنده، اساسی و عدالت و راستی شما استقبال می‌کند، افزود: اما ملت ایران هر دستی را که به خیانت به سویش دراز شود از بازو قطع خواهد کرد. رییس‌جمهور اضافه کرد:‌ آنها ظاهرا متوجه نیستند چه می‌کنند و مانند راننده‌ خودرویی هستند که در یک سراشیبی تند حرکت می‌کند که در برابرش دره‌ی عمیقی است؛ آنها نمی‌دانند با این سرعت سقوط‌شان قطعی است؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشند که ملت ایران و ملت‌های منطقه اجازه نخواهند داد اهداف شوم استکباری شان مجددا محقق شود.

وی همچنین سران غرب را به، به رسمیت شناختن حقوق ملت‌ها و از جمله ملت ایران و احترام به این ملت توصیه، این امر را تنها راه نجاتشان توصیف و آنها را به، دست برداشتن از این رفتارها توصیه کرد. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش به حمله‌ی آمریکا به افغانستان نیز اشاره کرد و با یادآوری گفت‌وگوی خود با یک روزنامه‌نگار آمریکایی اظهارکرد: من به این روزنامه‌نگار گفتم آیا در تمام آمریکا و در تمام سیاستمداران این کشور عاقلی پیدا نشد که تاریخ افغانستان را برای آقای بوش تعریف کند، افغانستان محل به ذلت کشیده شدن مستکبران است و اگر شما عالم فهمیده داشتید در این باتلاق فرو نمی‌رفتید. 

وی افزود: صد سال پیش استعمار انگلیس وارد این منطقه شد، اما پس از مدتی با خفت، خواری و ذلت مجبور به ترک آن شد؛ همان‌گونه که ارتش شوروی سابق از این منطقه خارج شد. دنیا باید بداند مساله افغانستان راه ‌حل نظامی ندارد، بلکه راه ‌حل آن انسانی است و باید به نظر و حق همه‌ی مردم افغانستان احترام بگذارید و اگر غیر از این عمل کنند همه اشغالگران افغانستان به زودی آن را با ذلت ترک خواهند کرد. 

رییس شورای عالی اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش در جمع مردم اهواز با یادآوری این نکته که باید ایران را بر چند پایه ایمان، فرهنگ و اعتقادات اسلام ناب محمدی، وحدت و همبستگی، کار و تلاش و عدالت بسازیم، عدالت را ستون فقرات ساخت ایران توصیف کرد و گفت: ایران کشور ثروتمندی است که اگر عدالت اجرا شود، حتی یک نفر نیز فقیر و بیکار در آن پیدا نخواهد شد؛ البته عدالت سخت‌ترین مرحله است و وقتی بحث از عدالت شد، عده‌ای حاضر شدند دست در دست بیگانگان در برابر عدالت بایستند. وی ادامه داد: امروز هم در عرصه جهانی از چیزی که می‌ترسند اجرای قاطع عدالت است. 

رییس‌جمهور هم‌چنین با بیان این که دولت دارای دو برنامه برای اجرای عدالت است گفت که یکی از آنها هدفمند کردن یارانه‌ها و دیگری برنامه پنجم توسعه است. 

احمدی‌نژاد هدفمندکردن یارانه‌ها را گام بلندی در جهت اجرای عدالت برشمرد و افزود: من به نمایندگان در مجلس نیز گفتم اگر این طرح بدون مانع و مشکل و در یک ساز و کار روان اجرا شود به شما تضمین می‌دهم ظرف سه سال نه یک بیکار و نه یک فقیر در کشور پیدا نخواهد شد. 

وی افزود: با فراز و نشیب‌هایی این قانون تصویب شد و امروز در اختیار دولت است. ما به دنبال این بودیم که نیمی از انرژی دولت را برای اجرای این طرح صرف کنیم و بدون مانع کار را به جلو ببریم؛ اما با پیچیدگی‌های ایجادشده دولت حداقل باید دو سوم توان خود را صرف اجرای این مقوله کند. 

رییس‌جمهور در عین حال گفت که دولت ایستاده است تا اولین گام اساسی در جهت اجرای عدالت، رفع فقر و محرومیت‌ها را در سراسر ایران بردارد. 

احمدی‌نژاد خطاب به همه‌ی دنیا و مستکبران نیز گفت: احمدی‌نژاد نوکر مردم است و در کنار مردم برای برپایی کامل عدالت و بازگشت حقوق ملت و قطع دست متجاوزان به بیت‌المال، ایستاده است.

وی ادامه داد: آنها (غربی‌ها) خیال کرده‌اند ملت ایران ضعیف شده است و پیغام آورده‌اند برداشت ما این است که امروز ملت و دولت ایران ضعیف شده؛ لذا باید فشارها را زیاد کنیم تا ملت ایران به دنبال عدالت در داخل کشور و دنیا نباشد؛ اما ما به آنها می‌گوییم ملت و دولت ایران امروزه ده‌ها برابر قوی‌تر از یک سال گذشته در صحنه ایستاده‌اند و ما با افتخار و عزت پرچم عدالت را در ایران و جهان همواره برافراشته نگاه خواهیم داشت. 

احمدی‌نژاد در همین زمینه، به آنچه برخی توطئه‌ها در زمینه لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها خواند، پرداخت و با اشاره به این که عده‌ای قصد دارند با پول‌هایی که به ناحق اندوخته‌اند در برابر ملت ایران ایستادگی کنند، گفت: این کارها آب در هاون کوبیدن است، ملت ایران دست تک تک شما را قطع خواهد کرد. راه ملت ایران عزت و پیشرفت است و این راه را رها نخواهد کرد و کسانی که آرزوی بازگشت دشمنان به این خاک را دارند، این آرزو را به گور خواهند برد. 

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم اهواز با اشاره به ارائه برنامه پنجم توسعه به مجلس شورای اسلامی، همچنین ارائه بودجه سال 89 در روزهای آینده به مجلس گفت: از سال آینده بودجه مناسبی برای بخش کشاورزی و دامداری در نظر گرفته خواهد شد که بتوانیم ظرف پنج سال در زمینه کشاورزی و دامداری به فضل الهی به نقطه مطلوبی برسیم.

وی هم‌چنین با بیان این که در بودجه سال آینده به اشتغال جوانان و توسعه صنعت و صنایع تبدیلی توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: نزدیک به سه هزار میلیارد تومان در بودجه برای اشتغال جوانان پیش‌بینی شده که ان‌شاءالله سهم جوانان خوزستان از این بودجه در حد اعلا و مناسب خواهد بود. 

وقتی یک جوان به من می‌گوید بیکار هستم و مشکل اشتغال دارم می‌خواهم زمین دهن باز کند و در زمین فرو بروم
احمدی‌نژاد همچنین با بیان این که در بودجه سال آینده به مسکن و ازدواج جوانان نیز توجه ویژه شده است، بار دیگر به برنامه پنجم توسعه اشاره و اظهار کرد:‌ امیدواریم مجلس شورای اسلامی برنامه پنجم توسعه را به سرعت تصویب کند و در اختیار دولت قرار دهد، همچنین بودجه را نیز با حفظ چارچوب‌ها،‌ جهت‌گیری‌ها و اهداف هرچه زودتر به دولت ارائه کند. 

وی در ادامه با تاکید دوباره بر موضوع اشتغال گفت: به همکارانم در مجلس و قوه قضاییه می‌گویم خدا شاهد است وقتی یک جوان به من می‌گوید بیکار هستم و مشکل اشتغال دارم می‌خواهم زمین دهن باز کند و در زمین فرو بروم، چرا ؟ برای این که می‌بینم در کشور ما امکانات و پول هست ولی جوان ما بیکار است، ما باید برای رفع مشکلات دست به دست هم دهیم و از یک طرف دست کسانی را که زیاده‌خواه هستند، احتکار می‌کنند و پول گرفته‌اند و برنمی‌گردانند، قطع و راه را باز کنیم که ثروت و پول مردم در اختیار خود مردم قرار بگیرد و اشتغال ایجاد شود. 

رییس‌جمهور با اشاره به این که دولت برای اشتغال، ‌کشاورزی، ‌صنعت ، مسکن و عمران شهرها و روستاهای خوزستان طرح‌های خوبی دارد که از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم می‌رسد، خطاب به حاضران در مصلای مهدیه اهواز گفت: عزیزان من تمام شرایط برای یک پرش و جهش بلند و پیشرفت سریع کشور آماده است، انتظار ما این است که جوانان هوشمند خوزستان مانند دوره انقلاب و دفاع مقدس حضور موثری در این ارتباط داشته باشند. 

احمدی‌نژاد در ادامه با تشکر از مردم خوزستان گفت: خوزستان در طول تاریخ کانون جوشش خوبی‌ها ، زیبایی‌ها و فداکاری‌ها بوده است . مردم خوزستان در طول انقلاب و دفاع مقدس فداکاری‌ها و زحمت‌های زیادی کشیده‌اند و من به خاطر صبوری ، ‌بزرگواری و هوشمندی‌تان از شما صمیمانه تشکر می‌کنم. 

رییس‌جمهور از حضور باشکوه مردم خوزستان در انتخابات نیز تشکر کرد و گفت: تشکر دوم من از حضور تعیین‌کننده شما در انتخابات است . دشمنان طراحی کرده بودند و امیدوارم بودند در انتخابات ملت ایران عقب‌نشینی کند و آنها صحنه را در اختیار بگیرند؛ اما حضور ملت ایران و به ویژه مردم خوزستان و انتخاب آنها، کمر توطئه‌های دشمن را در هم شکست. 

وی ادامه داد: من از حضور هوشمندانه مردم خوزستان در دفاع از نظام و خط نورانی ولایت در روز نهم دی ماه نیز که موجب افتخار ملت ایران است تشکر می‌کنم، هم‌چنین به خاطر حضور امروزتان . امروز مردم خوزستان دوباره به صحنه آمدند تا عزت ، بزرگواری و اراده خود را به رخ دشمنان بکشانند و استقبال از یک خادم بهانه‌ای بود که دنیا ببیند و بداند خوزستان زنده است و تا آخر زنده خواهد ماند. رییس‌جمهور افزود: دنیا بداند که ایران زنده است؛ چرا که خوزستان زنده است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آوای سکوت IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
    2 0
    واقعاً؟؟
  • املشی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
    1 0
    خدانکند.این چه حرفی است.