رئیس پلیس راهور: توقف پشت خط  درزمان چراغ قرمز محوری ترین کارامسال/کاهش سرعت در اتوبان آزادگان

رئیس پلیس راهور تهران گفت: محوری ترین کار پلیس راهنمایی و رانندگی در سال 93 ثبت عبور از خط عابر پیاده در زمان ایستادن پشت چراغ قرمز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه امیدوارم این اقدام یک طرح همه گیر در تمام استانهای کشور شود گفت: همانطور که الان از عزم پلیس برای همه گیر شدن بستن کمربند ایمنی مثال می زنند به زودی این مورد هم مثال زدنی خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه چرا پلیس امسال درصدد اجرای این طرح است گفت: ایستادن در پشت خط عابر پیاده در زمان چراغ قرمز بارزترین رفتار ترافیکی است که نشان از نظم جامعه دارد و همچنین عابر پیاده با امنیت کامل از خط عابر عبور می کند.

او گفت: 5 ماه برای  این طرح تبلیغات و اطلاع رسانی شده و از نیمه دوم مهرماه اجرایی می شود.

سرهنگ حسینی گفت: در حال حاضر عابران پیاده 52 درصد ار تلفات را در تصادفات دارند که باید این رقم را کاهش داد.


سرعت مجاز در بزرگراهها

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه دوربین‌های ثبت سرعت در بزرگراه آزادگان نصب شده، گفت:غالب بزرگراه‌های تهران مثل آزادگان به سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیازی ندارند.

او با بیان اینکه طبق آخرین هماهنگی با مسئولان، سرعت در بزرگراه‌ها با توجه به نیاز منطقه کاهش می‌یابد، گفت:شاید برای بزرگراه‌های شهید خرازی و زین‌الدین سرعت بیشتری لحاظ شود.


عملکرد 4 ماهه

او گفت: ۳۲۰۰ فقره تصادف در 4 ماهه امسال در مقایسه با سال قبل کمتر به وقوع پیوسته است و در یکماه گذشته ۶۷۸ تابلو مطلقا ممنوع و ۴۰۴ تابلو مکمل حمل با جرثقیل در تهران حذف و ۳۳۷ تابلو زماندار شده است.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در تهران توقف غیر مجاز است، گفت: در چهارماه نخست امسال۹درصد خودروها کمتر توقیف و به پارکینگ منتقل شده اما برخورد با موتورسوران ۲۲۱ درصد افزایش داشت به صورتی که ۳۷ هزار و ۷۵۰ موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شد.

او گفت: در مورد محدودیت تردد موتورسیکلت‌ها به ویژه در هسته مرکزی شهر اقدامات خوب و بین بخشی در حال بررسی است و برای ساماندهی آنها عزم ملی و جدی نیاز است و تنها برخورد پلیسی برای انضباط بخشی تردد موتورسیکلت‌ها امکان پذیر نیست.


توقف در حاشیه بزرگراهها

او به توقف در حاشیه بزرگراهها اشاره کرد و گفت: در همین مدت 4 تصادف منجر به مرگ به خاطر توقف غیرقانونی داشتیم که طبق ماده 159 آیین نامه این تخلف است و باید در فواصل 15 و 30 متری علائم گذاشته شود.


تخلفات موتورسیکلتها

حسینی در مورد تخلفات موتورسیکلتها گفت: 4 تخلف عبور از پیاده رو، عبور ار محل ممنوع، عبور از چراغ قرمز و کلاه ایمنی برای پلیس خط قرمز است که به شدت با آن برخورد می کند.

او ادامه داد: 221 درصد برخورد با موتورسیکلتها در این 4 ماه افزایش داشته است و 37 هزار و 750 موتور سیکلت را به پارکینگ منتقل کردیم.

او تاکید کرد: سهم موتور از تصادفات و تلفات حدود 48 درصد که باید آمار را کاهش دهیم که در این زمینه محدودیت توقف موتورسیکلت در مناطقی مانند 12 را در نظر داریم.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    7 0
    با اين آمارها مثل هميشه، همه چيز آرومه.
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 1
    در مورد توقف و پارک ممنوع باید پارکینگ بسازید بعد این مدلی برخورد کنید جناب سرهنگ 1
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 1
    کاهش سرعت خودرو ها در اتوبان راه حل نیست۰۰۰۰۰سرعت صد کیلومتر بر ساعت سرعت خوبی است ۰۰۰۰ باید شهرداری ها گره های ترافیکی را حل نماید وگرنه کاهش سرعت درمان معضل نیست
  • مقیمی A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 0
    توقف پشت خط درزمان چراغ قرمز محوری ترین کارامسال بهتر نبود یک فکری بحال موتورسوارها می کردید که از روی سر و کول عابران هم بالا می رن ؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 0
    این دوربینها از یک طرف مصیبت شده اند چون وقتی خودرویی در حالی چراغ سبز است پشت سر خودروهای دیگر در حال عبور از خط است ناگهان با چراغ قرمز مواجه میشود در این حالت نه راه پیش دارد و نه پس جناب سرهنگ من در این وضعیت چندین بار گرفتار شده ام و جریمه شده ام شما چه کار میتوانید بکنید برای احقاق حقوق امثال من؟ با تشکر