تسنیم نوشت:

معاون سیما در حاشیه نخستین جشنواره ایثار و شهادت درباره شبکه‌های در دست تأسیس گفت: طی یک الی دو ماه آینده شبکه مدرسه را به صورت آزمایشی افتتاح می‌کنیم که بیشتر در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت پیشتاز است.

علی دارابی معاون سیما در جمع خبرنگاران درباره جبهه جنگ نرم گفت: امروز آرایش نبرد و مقابله در دنیا تغییر کرده و این رسانه‌ها هستند که در خط مقدم هستند و در این حوزه هرکس فعال‌تر باشد و ابتکار عمل را در دست داشته باشد، موفق می‌شود.

وی افزود: ما برای اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس بیش از گذشته نیاز به کار در حوزه‌های مختلف در سینما، تئا‌تر و نشر هستیم. خوشبختانه رویکرد رسانه ملی طی این سال‌ها با جدیت مضاعفی دنبال شده و در زمینه مستند و سریال و دیگر قالب‌های برنامه خوب بوده است. احتیاج داریم که قهرمانان اصلی را نشان دهیم و هرچقدر در این حوزه سرمایه گذاری کنیم کم است. امیدوارم جشنواره ایثار سال‌های آینده در ابعاد گسترده‌تر برگزار شود و آماده هر نوع همکاری برای پیشرفت این نوع کار‌ها هستیم.

دارابی در پاسخ به سوال تسنیم درباره افتتاح شبکه‌های جدید در دست تأسیس گفت: طی یک الی دو ماه آینده شبکه مدرسه را به صورت آزمایشی افتتاح می‌کنیم که بیشتر در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت پیشتاز است. پخش شبکه افق و شبکه HD نیز به صورت آزمایشی راه اندازی شده است. این دو شبکه به زودی به طور رسمی افتتاح می‌شوند و در حال انجام مقدمات فنی است که امیدوارم زود‌تر انجام شود و در فاصله زمانی کوتاه افتتاح شوند.

محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید نیز درباره جشنواره ایثار و شهادت گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. امروز تمام افرادی که انتخاب شدند، جوانان بین 30 الی 33 سال بودند و این باعث افتخار ماست. این نشان داد که جوانان به حوزه ایثار و شهادت علاقه‌مند هستند و دوست دارند حماسه‌های نسل‌های قبلی را به آینده منتقل کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حيدر IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    49 6
    باز هم شاهكاري از زسانه‌ي ميلي. اين همه شبكه‌ي بي محتوا تاسيس كرديد بس نيست. تماشا و نمايش و آي فيلم كه دائم فيلم تكرار مي‌كنن، نسيم هم تكه‌هايي از همون فيلم ها رو ميبره و پخش ميكنه. شبكه بازار ميره از مغازه دار ها قيمت اجناس رو ميپرسه، مستند راز بقا پخش ميكنه و ............ شما به اين‌ها ميگيد شبكه،‌ من ميگم دي وي دي درايو.
    • محمد A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      13 13
      بی انصافی نکنیم دیگه. درسته بعضی هاشون مثل مستند، تماشا و یکی دو تای دیگه چنگی به دل نمیزنه ولی مثلا شبکه نسیم شبکه خوبیه و طرفدار خودشو هم پیدا کرده؛ برنامه آبرنگ بهنوش بختیاری، برنامه خندوانه رامبد جوان و آیتم های خوبی داره و در مجموع فضای شاد و سرگرمیش رو داره تقریبا. واقعیت اینه که با محدودیت های موجود در عرصه اجرای طنز در ایران، همین اندازه هم یک حرکت و تحول حساب میشه. ما باید خودمون رو بذاریم جای اونها و ببینیم اگه بودیم چه جوری برنامه طنز میساختیم. شبکه آی فیلم هم در بدو شروعش یه تحول بود و خیلی ها تی وی شون رو این شبکه خوش رنگ و لعاب و با کیفیت علی رغم پخش سریال های قدیمی ست کردن. ولی خب صداوسیما باید خیلی زودتر و قوی تر برنامه های شادومفرح و موسیقی رو بیشتر کنه.
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    36 6
    بيخودي تعداد شبكه ها را زياد نكنيد،كيفيت برنامه هايتان را بالا ببريد،فرض كنيد 50 كانال هم راه انداخيتد ولي وقتي برنامه ها جذاب نباشه چه فايده داره،همه ميريم ماهواره ميبينيم،فقط راه اندازي شبكه اچ دي مفيد بوده
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    22 3
    بسیاری از گیرنده های مبدل دیجیتال به آنالوگ که مردم دارند قابلیت دریافت شبکه اچ دی را ندارند و صدا و سیما و شرکت مادیران پاشسخگو نیستند حتی حاضر به پذیرش طرح تعویض با فول اچ دی نیستند. .
  • بی نام RO ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    34 3
    تا چند ماه دیگه شعار " هر ایرانی یک شبکه " محقق میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    14 15
    شبکه اچ دی دیگه چه شبکه ایست؟ الان فوتبالهایی که از شبکه سه سیما هم پخش میشوند اچ دی ست.و مهمتر اینکه همه برنامه های صداوسیما باید یا کیفیت اچ دی پخش شوند.
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      14 2
      عزيزم ،اون فوتبال هاي كه شبكه 3 پخش ميكنه،كيفيت اچ دي نداره
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    21 53
    فقط افق بهترین شبکه صدا و سیما . خوب شد که راه افتاد ولی بعد از 36 سال از انقلاب خیلی دیر بود.
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      18 10
      بالاخره 5 نفر پيدا شدند كه شبكه افق را ببينند،من فكر كردم تعدادشون از اين كمتره،البته شايد اين 5 نفر از كارمندان شبكه افق باشند،تا اونجا كه ميدونم تعداد كارمندان شبكه افق از بينندگانش بيشتره
  • علی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    21 3
    ما هنوز شبکه نسیم رو هم نداریم........ آذربایجان شرقی
    • ali persian A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      21 2
      شبکه نسیم با اینکه افتتاح رسمی شد ولی ماهم نداریمش.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    14 4
    کاشکی شبکه فرهنگ تاسیس می کردین با پخش موسیقی ، تاتر ، شعر و ... این بچه هائی هم که موسیقی تولید می کنن یا تاتر کار می کنن دیده می شدن و ضمنا سر مردم هم گرم می شد.
  • حميد ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    12 6
    خيلي اون قبليا خوب بود كه جديدم راه ميندازن
  • ali IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    23 4
    آقایون صدا و سیما ما فقط شبکه موسیقی میخوام نه شبکه مدرسه
  • asgar.r.z IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    2 0
    .سلام.خسته نباشید. اولا از همه زحمت کشان تشکر میکنیم و اینکه آیا نمیشه بجز شبکه های جدید شبکه های استانی هم برای همه استانها پخش بشه تا از فرهنگ و آداب اون استانها آشنا بشند و حداقل تا عید همه شبکه ها آماده بشه بتونیم از همشون استفاده بکنیم تشکر.
  • شهرام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    1 0
    سلام تشگر ازبرنامه خوبتان اگر امکان دارد شبگه های بیشتری پخش کنید تا جوانها به دنبال ماهواره نروند