هشدار؛ سدهای تهران فقط ۴۰ روز دیگر آب دارند

مدیرعامل آبفای تهران گفت: ذخیره آبی سد لار و لتیان به پاییز نمی رسد و تا پایان تابستان آب این سدها کنترل شده است. این دو سد بزرگترین اصلی ترین تامین کننده های آب تهران هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران ،گزارش عملكرد آبفاي استان تهران در حوزه پدافند غير عامل در دومين نشست شوراي پدافند غيرعامل با حضور استاندار تهران خبرهاي زيادي در پی داشت.

مدیرعامل آبفاي تهران در اين جلسه با ارايه گزارشي از نياز آبي تهران در سال گفت: ‌نياز آبي شهر تهران در سال 93، يك ميليارد و 35 ميليون مترمكعب است. هر سال با همكاري آب منطقه اي از سد لار آب را به لتيان انتقال داديم اما امسال به دليل وضعيت كمبود آب با مشكلاتي در اين زمينه مواجه شديم.

در گزارش آبفاي تهران آمده است از ابتداي سال تا امروز 26 ميليون مترمكعب كاهش برداشت آب از سد لتيان وجود داشته است در حال حاضر حجم آب لتيان به 50 ميليون متر مكعب رسيده است و آن هم به دليل برداشت كم است .

ذخيره لار و لتيان كافي نيست/صرفه جويي لازم است

بر اساس گزارش آبفا تا امروز 375 ميليون متر مكعب آب در استان از ابتداي سال توليد شده است و كمترين برداشت آب از سد لتيان بوده است. همچنين در حال حاضر سد لار 50 ميليون متر مكعب و سد لتيان 48 ميليون متر مكعب آب دارد.

محمد پرورش مديرعامل آبفاي تهران با بيان اينكه سد لتيان را تا امروز با كاهش فشار آب كنترل كرديم و تا شهريور مي توانيم بگذرانيم اما با ادامه مصرف و نبود بارش براي فصل پاييز امكان برداشت آب از سد لار و لتيان نداريم.

پرورش با اشاره به پروژه بزرگ آبي منطقه بعثت گفت: قرار است تا دو ماه آينده اين پروژه افتتاح شود و با اين كار بار تصفيه خانه 3 و 4 جنوب شرقي تهران كمتر شده و مي توانيم به غرب تهران انتقال دهيم.

مديرعامل آبفاي استان گفت:‌ در تابستان با كاهش فشار آب در سه مرحله در هنگام شب توانستيم كمي از بار مصرف بكاهيم كه البته در ماه رمضان به دليل مصرف شبانه اين كار انجام نشد.

پرورش با بيان اينكه آمار مصرفي هر منطقه به تفكيك فضاي سبز،مسكوني،تجاري،نظامي دولتي و ساير مكان ها را داريم گفت: براي قطع آب در مناطق پر مصرف بررسي شده است تا آب بخش هايي كه نياز آبي دارند قطع نشود به عنوان مثال در منطقه 1 فضاي سبز و در منطقه 5 بخش هاي نظامي در اولويت آبرساني هستند.

مديرعامل آبفاي تهران در ادامه با بيان اينكه 3 ميليون و 800 هزار مشترك در تهران است، گفت:‌ از اين تعداد 400 هزار مشترك غير مسكوني و 3ميليون و 400 هزار مشترك مسكوني هستند. از ميان مشتركان مسكوني دو ميليون و 700 هزار نفر زير 20 ميليون متر مكعب(حد استاندارد) مصرف دارند اما 700 هزار نفر بيش از حد استاندارد و تا 42 درصد آب ترهان را مصرف مي كنند

وي گفت: آب حدود 300 واحد مسكوني در شمال شهر كه خانه هاي بزرگي دارند از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر قطع شد كه براي جريمه نياز به دستورالعمل قانوني داريم كه دولت قرار است طرح آن را تصويب كند.

بحران آب در شمال شرق تهران

در ادامه جلسه خسرو ارتقايي،مديرعامل آب منطقه اي تهران با اشاره به اينكه شمال شرق تهران با بحران جدي آب مواجه است گفت: تلاش كرديم از غرب استان تا حدي كه امكان دارد به شرق آبرساني كنيم .

وي با اشاره به اينكه 10 ميليون دلار هزينه تصفيه خانه ها هنوز محقق نشده است گفت: يكي ديگر از مشكلات ما تعطيلي پروژه هاي آب و فاضلاب از سوي شهرداري است و درخواست داريم در نشست با شهردار اعلام كنيد دستورالعملي بدهند تا ممانعت ها برداشته شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    134 2
    وای... اگه بارون نزنه ...
    • نیما A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      اگه واقعآ مشکل آب داشتیم . اول اینکه کسی نمی اومد بگه جمعیت بشه 150 میلیون ، تازه می اومدن میگفتم الان 30 40 میلیون هم اضافه جمعیت داریم و دوم اینکه آب پر مصرف ها رو حداقل برای 2 ماه قطع میکردن نه برای 7 ساعت . پس بهتره حرف نزنن بگن آب کمه . آب خیلی هم زیاده . تا 6 سال هم بارون نیاد ما آب داریم .
    • محمد جواد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      13 37
      آخرش تعبیر خواب یوسف نبی در اینجا به وقوع می پیوندد؟
    • محمد شوشتری A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      15 1
      به خدا مردم ما خیلی خوب هستند به جای برنامه های بی فایده و اخبار های پی در پی صدا و سیما فقط روزی 10 دقیقه برنامه اموزشی پخش کنید و نتیجه ان را ببنید،چه قدر آموزش اثر دارد
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    216 6
    ديروز در سه محل مختلف سه نفر مشغول شستشوي ماشين و جلوي منزل خودشون با آب شهري بودن از هر سه نفر محترمانه درحواست كردم كه در مصرف اب صرفه جويي كنند ولي در جواب گفتند:" دولت دروغ مي گه..... باور نكنيد آب كمه". اونقدر در گذشته دروغ به مردم گفتند كه الان واقعيت را هم باور ندارند. هموطنان كافي است خودتان يك سري به سدهاي نزديك به شهرتون بزنيد وضعيت اسف ناك تر از اين حرفهاست.خودمون داريم خودمون رو بدبخت تر از ايني كه هستيم مي كنيم.
    • بی نام EU ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      50 3
      در گذشته رو خوب اومدی....الان دیگه گل و بلبل
    • بیکار US ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      71 3
      ای بابا چقدر شانس آوردی لت و پاه ات نکردند. امر به معروف و نهی از منکر تو این مملکت هزینه اش خیلی بالاست.
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      52 19
      شهرداري مقصر اصليه كم آبي تهرانه،از بس چمن و شمشاد كاشتن و آب ميدن.
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      3 0
      حرف حق رو زدی
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    31 1
    الان اونایی که با طرح انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام مخالف هستند میگن : خب اشکالی نداره آب معدنی می خریم ....
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    52 2
    وقتی همینجور تراکم میفروشید و خانه دو طبقه را تبدیل به آپارتمان 10 طبقه میکنید چرا به فکر این روزها نیستید ؟ مقصر همه چیز فقط مسئولین هستند که همیشه کارهای اشتباه میکنن و بعد دست به دعا برمیدارن که اوضاع درست بشه و مثلا باران بیاد
    • حقیقت گو IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      15 2
      با اینکه درست می گی ولی مقصر همه چیز فقط مسئولین نیستند. به نظر من تو ایران تنها چیزهایی که درسته و رابطه ی منطقی با هم دارند، سطح تفکر مردم و مسئولینه واقعا مسئولین و مردم به هم می آیند. هم مردم و هم مسئولین هر دو دسته مقصر هستند. مسئولین با تصمیمات بدون فکرشون و مردم هم با بی مبالاتی و عدم مسئولیت پذیری و رعایت انصاف
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    24 0
    این هشدار برای مسئولانیه که در طول این سالها اجازه ی گسترش صنایع فقط خودروسازا ببینید چقدر آب مصرف میکنن و برجسازی و مجتمع سازی حتا به بهانه ی مسکن مهر در زمینهای بایر اطراف تهران که می بایست جنگلکاری میشد دادند. البته در سهم مردم در بهنه مصرف کردن شکی نیس ولی اول از کلان شروع کنیم تا به خرد برسیم
  • تهرانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    66 5
    به نظر من باید جمعیت مان را بیشتر بکنیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    52 0
    مگه احمدی نژاد نمی گفت ما می توانیم ابرها را باران زا کنیم . بروید ابرها را باران زا کنید . شما که می گفتید ما می توانیم . خوب بسم الله این گوی و این میدان . ما منتظریم تا شما بتوانید
  • امیر IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    30 2
    توی جنگل فقط قانونی زور حاکمه، باید آب پرمصرفها قطع بشه. خلاص.
  • زين الدين IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    23 2
    چه جالب لاقل ميريم از كف سد عكس ميگيريم
  • بیکار US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    28 0
    آگهی تبلیغاتی 41 روز دیگر در صدا و سیما: «آیا از زندگی روزمره خود خسته شده اید؟ آیا می خواهید به دیدن مکان هایی بروید که تا به حال فقط در رویا هایتان می توانستید آن مکان ها را ببینید؟ شرکت تورهای گردشگری ایران زمین شما را به آرزویتان می رساند. پس از تورهای بی نظیر و غوغایی شبی در کف زاینده رود اینک با افتخار تمام تورهای جدید این شرکت شبی رویایی در کف دریاچه های سد لار و لتیان تقدیم می گردد. »
    • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      8 0
      کجا ثبت نام کنیم؟ قیمتش چنده؟
  • بوشهری IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    44 3
    به حای هشدار دادن آبمون رو به قطر و کویت نفروش برادر
    • حقیقت گو IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      4 9
      ببخشیدها تهران تا جایی که من می دونم در شمال کشور قرار داره. اما منابع آبی که به کویت و قطر صادر می شه در جنوب کشوره و مسلما نمی شه روی اونها برای حل معضل آب تهرانی ها حساب کرد. مگر اینکه یک خط لوله ی 1000 کیلومتری بکشن که اصلا اقتصادی نیست. در هر کشوری مرسوم است که اگر وسیع باشد از یک طرف که منابع آب، برق و انرژی زیاد است آنها را به خارج صادر می کنند و در سمت دیگر کشور که نیاز هست واردات همین کالاها را از کشورهای همسایه انجام می دهند نه اینکه از این سر کشور آب و برق و انرژی رو منتقل کنند به اون سر کشور که هزینه های زیادی داره.
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    53 2
    شهرداری خودش دریاچه مصنوعی میزنه بعد میگین آب نیست؟
    • مجی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      6 11
      پرفسور اون از تصفیه فاضلابه
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    46 1
    یه سوال... برای طرح افزایش جمعیت بهتر نیست اول فکر تامین آب برای همین جمعیت باشیم؟ اگه جمعیت بشه 120 میلیون که فاجعه آب بوجود میاد... حالا بحث اشتغال و مسکن و ازدواج و ... بماند. اول باید فکر استحکام زیرساختها بود بعد تصمیم به افزایش جمعیت گرفت وگرنه مشکل روی مشکل اضافه میشه. خبرآنلاین تایید کنید لطفاً. ممنون
  • بينام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    35 0
    مسئولين سازمان آب سري به منطقه 22 شهرداري بزنن آب شرب بداخل بتون برجهاي در حال احداث و فضاي سبزي كه بجاي مصرف قطره اي خيبانها را هم شستشو ميدهد هدر ميرود و اگر هم آب چاه است ميتوان آن را بهينه مصرف كرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    24 1
    آقا همه اینها بخاطر سوء مدیریت آقایون میباشد،بهتره بروید به سایر کشورها که باران هم ندارند نگاه کنند،آنها چه میکنند ، چرا مردم را تحت فشار رواحی وروانی میدهید میخواهید مردم همین آب را هم نخورند؟ مردم که قدرت خرید که ندارند ووضعیت اقتصادی کشور که بهم ریخته ، واقعا...
  • علی A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    20 3
    مگه تعارف دارید . پر مصرف ها را قطع کنید
  • اکوسیستم UA ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    14 4
    هنوز وقت آن نرسیده که فکری اساسی برای خشکی کشور بکنیم ؟ آیا با صرفه جویی مشکل حل میشود ؟ خیر ... مشکل جدی تر از این حرفهاست ... فقط و فقط ساخت ایران رود در قلب خشکی های کشور میتواند رطوبت منطقه ای و بارندگی را در کشور در تمام فصلها ... حتی تابستان تضمین کند . هزینه این طرح بالاست ولی در مدت زمانی کوتاه به کشور برگشت میشود .تمدنی جدید در نواحی خشک مرکز ایران قابل کشاورزی و دامپروری بصورت چهار فصل ایجاد میشوند .
    • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      7 0
      میشه بیشتر توضیح بدین ؟
  • مجی A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    13 1
    سد تهم زنجان هم بیش از 15 متر سطحش اومده پایین :
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 1
    خوب در این 40 روز چکار میخواهید بکنید؟ منتظرید آب تموم بشه تا مردم پدر همدیگر رو در بیارنو بحران درست بشه؟
  • مهرداد A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    10 7
    به صورت جهادی حلش کنید بچه های سپاه دو روزه حلش می کنند
  • مقیمی A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    13 0
    چه اصرای وجود داره تمامی 90 درصد آب شرب کشور برای کشاورزی مصرف بشه ؟ حتی کشوری مثل روسیه با آنهمه زمین و رودخانه های بزرگ تمام محصولات کشاورزیش را خودش تولید نمی کنه و بخشی از آنرا از اروپا وارد میکنه ولی در کشوری خشکی مثل کشورما میخوان تمام اقلام کشاورزی را کشت کنند.آیا بهتر نیست موقع تبین سیاستهای کشاوری کمبود آب را در نظر بگیرند .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 4
    من که هنوز شیر آب رو باز میکنم، آب هست پس جای نگرانی نیست مردم
  • سعید A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 0
    همه از خودمون باید شروع کنیم اصلاح مصرف رو، به حق داریم اسراف می کنیم، بارزترین نمونه استحمامه، این وسط خود شهرداری بیشترین سهم هدر رفتن اب رو داره، ساده ترینش همین چمن کاریه که کمتر از شالی کاری آب نیاز نداره و همیشه ای خدا هم بعد چند وقت زرد میشه، نمیگم نباشه ولی میتونه با استخدام چنتا متخصص رشته مرتبط به جای نیروهای مازاد و " ناکارآمد" فعلی گونه هایی کاشته شوند که نیاز به آبیاری کمتری داشته باشند
  • تشنه A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    4 0
    ای کاش به جای هزینه پارازیت انداختن روی ماهواره ها می آمدن برای اطلاع رسانی در مورد درست مصرف کردن آب هزینه می کردند
  • علی GB ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    باید آب را جیره بندی کنن یا سهمیه ای