۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱
سه شرط حماس برای دستیابی به توافق آتش بس

جنبش مقاومت فلسطین «حماس»، روز شنبه لغو حصر غزه، بازسازی غزه و پایان دادن به تجاوز نظامی به این باریکه را شرط‌های خود برای دستیابی به توافقی نهایی برای برقراری آتش‌بس دائم با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «آناتولی»، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد «پاسخ به درخواست‌ها مبنی بر لغو محاصره غزه، بازسازی ویرانه‌های غزه و توقف تجاوز می‌تواند اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به امضای توافق آتس‌بس نزدیک سازد. در غیر این‌صورت وضعیت دشوار خواهد شد.»

ابوزهری افزود «خواسته‌های ملت فلسطین خواسته‌هایی عادلانه و انسانی است.»

همزمان، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش، دیروز در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» تصریح کرد «حماس هرگز در مذاکرات قاهره برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی از خواسته‌های خود مبنی بر احداث بندر، بازسازی و ازسرگیری فعالیت فرودگاه غزه و لغو محاصره دست نمی‌کشد.»

براساس این گزارش، «عزام احمد» رئیس هیات مذاکره کننده فلسطینی، عصر شنبه اعلام کرد مذاکرات آتش‌بس، روزهای یکشنبه و دوشنبه با نظارت دولت مصر در قاهره از سرگرفته خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم ژوئیه تجاوز نظامی به غزه را در چارچوب عملیاتی موسوم به «صخره سخت» به بهانه «پایان دادن به حملات موشکی به اسرائیل»، آغاز کرد. در جریان این جنگ دست‌کم 1980 فلسطینی شهید و بیش از 10 هزار تن دیگر مجروح شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sia IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    2 2
    به قول رضا رضا موتوري مثل اينكه اينه يادشون رفته كي دعوا راه ميندازه و كي تو دعوا بايد كتك بخوره يا تو دزدي كي پولا رو بر ميداره فرار ميكنه.