ایسنا نوشت:

وزیر بهداشت گفت: بسیار علاقه‌مندیم که در دوره جدید با خارج از مرزها در حوزه بهداشت و درمان همکاری داشته باشیم تا به این ترتیب توانمندی‌هایمان را در حوزه رقابت ارتقا بخشیم.

دکتر سیدحسن هاشمی در نشست سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با مدیران ارشد وزارت بهداشت، گفت: دولت یازدهم شرایط مناسبی را برای برداشتن گام‌های جدی در عرصه سلامت میسر کرده است و باید زمینه‌ها را برای به دست آوردن توفیقات بیشتر در آینده فراهم کنیم.

وی افزود: در زمینه آموزشی نیز دانشگاه‌های معتبر می‌توانند در بخشی از کشورها به ویژه کشورهای همسایه حضور یابند.

وزیر بهداشت با اشاره به این که در قالب کمیسیون‌ها می‌توانیم در عرصه بین‌المللی حضور پررنگی داشته باشیم، ادامه داد: مافیای جهانی دارو قوی است و ورود به بازار جهانی به ویژه کشورهای عربی بسیار سخت است. همکاران در بخش خصوصی تلاش زیادی در این زمینه کردند اما چندان موفق نبوده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان این که در مورد سرمایه‌گذاری خارجی باید اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد، افزود: بخش عمده کاری که به سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران و همچنین به وزارت بهداشت کمک می‌کند، نقش وزارت بهداشت در تسهیل فعالیت‌های دیپلماتیک در حوزه سلامت است. وزارت بهداشت می‌تواند فرصت‌های زیادی داشته باشد تا نه تنها در حوزه سلامت ایرانیان موثر عمل کند بلکه در معرفی دانش و توانمندی‌ها نیز به کشورهای دیگر نقش ایفا کند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور گفت: باید حوزه‌ای را ویژه پاسخگویی شبانه روزی به مشکلات این افراد ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدواریم برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف استفاده از توانمندی سفرا و روسای نمایندگی‌های خارج از کشور، گام موثری برای تشویق تولید کنندگان داخلی جهت گسترش صادرات و ارتقای سلامت مردم باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =