مهر نوشت:

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فشارها و خبرسازی‌های انحرافی که در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، این سازمان را از برخورد قاطعانه با متخلفین منصرف نخواهد ساخت.

دکتر رسول دیناروند با تقدیر از حساسیت شهروندان نسبت به موضوع سلامت و انعکاس ضعف‌های نظارتی توسط آن‌ها، اظهار داشت: قطعا این اقدام نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان غذا و دارو است که قاعدتا باید تقویت امکانات نظارتی ما مورد توجه مسئولین اجرایی و مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: گروهی مترصدند که با حرکتی آگاهانه و برنامه‌ریزی شده جهت یک خبر را به سمت و سوی خاص برده و تحت کنترل خود در آورند تا بتوانند از آثار جریان خبر، بهره‌برداری تجاری کنند و یا از این روش زیرکانه برای مطرح شدن در رسانه‌ها استفاده نمایند و بدتر از آن زمانی است که خبرگزاری‌های مطرح و پربازدید نیز بدون انجام هیچ گونه تحقیقی در صحت و سقم یک خبر آن را منتشر می‌کنند.

دیناروند با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو خود را در برابر افکار عمومی، رسانه‌ها و دستگاه‌های نظارتی و قضایی مسئول به پاسخگویی می‌داند، افزود: لازم است اعلام کنم که فشارها و خبرسازی‌های انحرافی که در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، این سازمان را از برخورد قاطعانه با متخلفین منصرف نخواهد ساخت و ما بسیار جدی تر از قبل ضمن حمایت از تولید کنندگان مسئول و دلسوز کشور با معدود متخلفینی که در هر قشری ممکن است وجود داشته باشد برخورد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعضا مشاهده می‌شود که برخی از افراد با اظهارنظرهای غیرمسئولانه و با عناوینی چون مسئول یک پژوهشکده صرفا برای مطرح کردن خود و یا با اهداف دیگر مسائل غیرعلمی و نادرست را منتشر می‌کنند و گروهی دیگر که بعضا صنایع و تولیدکنندگان محصولات غذایی متخلف هستند با سوء استفاده از حساسیت افکار عمومی نسبت به برخی خبرها سعی دارند که از آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند.

دیناروند با تاکید بر اینکه، این اخبار مورد تایید وزارت بهداشت نیست، افزود: ما خود را متعهد می‌دانیم که با اطلاع رسانی دقیق و به موقع از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: در مورد روغن پالم و لبنیات پرچرب نیز متخلفین شناسایی شده و به دستگاه‌های مسئول معرفی شده‌اند و در آینده هم نظارت و بازرسی‌های ما با جدیت ادامه خواهد یافت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =