تسنیم نوشت:

 معاون ستاد بحران کشور بر مستندسازی زلزله مورموری تاکید کرد و گفت: زلزله مورموری هیچ تلفات جانی به‌دنبال نداشت.

دقایقی پیش جلسه ستاد بحران استان ایلام در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری در مرکز صداوسیمای ایلام آغاز شد.

معاون ستاد بحران کشور در این جلسه اظهار کرد: تاکنون در کشور سابقه نداشته ‌که زلزله بالای 6 ریشتری داشته باشیم ولی تلفات جانی وجود نداشته باشد.

مرتضی اکبرپور افزود: این توفیق به دلیل اعلام آماده‌باشی که ‌استاندار ایلام اعلام کرده است، حاصل شد، تمامی کارگروه‌هایی که در این حادثه حضور داشتند، همه به صورت فعال به وظایف خود به صورت فعال خدمت‌رسانی کردند.

وی تاکید کرد: لازم است که از زلزله امروز مورموری مستندسازی شود و لازم است که تمامی کارگروه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

در همین رابطه حسین کلانتری دقایقی پیش در جلسه ستاد بحران استان ایلام که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: برپایی کمپ‌های اسکان عمومی در مناطق زلزله زده آبدانان ضروری است مردم نیز باید در این رابطه همکاری کنند؛ می‌توان در منطقه زلزله‌زده مورموری به مردم چادرهای اسکان تحویل داد.

معاون سیاسی استاندار ایلام تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش خوب و به موقع نیروی انتظامی هیچگونه مشکل امنیتی در مناطق زلزله زده وجود نداشته اما نگرانی‌ها در رابطه با امنیت امشب است.

وی گفت: حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان ایلام، محمدعلی احمدی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و شاپور پولادی معاون امور عمرانی استانداری ایلام امشب در بین مردم زلزله‌زده آبدانان و مورموری حضور دارند.

‌کلانتری خاطرنشان کرد:‌ خسارت وارده به مناطق زلزله زده بسیار بالا است به صورتی که یکصد میلیارد ریال تنها به بخش آب خسارت وارد شده است، باید به مردم آرامش داد تا بتوانیم امدادرسانی بهتری داشته باشیم و به مردم از نظر روحی و روانی نیز رسیدگی شود.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =