هوشنگ نصیرزاده و منصور عظیم‌زاده مهمان‌های این هفته برنامه نود بودند تا میزگردی در مورد مشروعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ منصور عظیم‌زاده كه معتقد است اساسنامه فدراسیون فوتبال مشروعیت ندارد، گفت كه انتخابات فدراسیون فوتبال با اساسنامه‌ای برگزار شده كه اصلا مشروعیت ندارد. او گفت: « آنچه كه اساسنامه فدراسیون فوتبال مدعی شده در تاریخ 4 دی ماه 1390 تصویب شده را بررسی می‌كنیم. اولین اشكالی را كه من می‌بینم، نحوه اصلاح آیین نامه و ترتیب آن است. مجمع فدراسیون به لزوم اصلاح اساسنامه رای داده بود. اما آیا آیین نامه نحوه اصلاح اساسنامه را وضع كرده؟ پاسخ منفی است. اشكال دومی كه می گیرم مشروعیت اساسنامه مورد ادعا را زیر سوال می‌برد. هر گونه پیشنهاد برای اصلاح اساسنامه باید كتبی توسط اعضای هیات رئیسه به دبیر كل ارسال شود. اصلاح اساسنامه زمانی انجام می‌شود كه ده نفر آن را امضا كنند.»
عظیم‌زاده ادامه داد: «سوالی كه من دارم این است كه آیا اساسنامه مورد ادعا، این مدارك را ارائه كرده است؟ پاسخ منفی است. سوال دیگری كه دارم این است كه این اصلاح اساسنامه به ده نفر دیگر ارائه شده است؟ نه تنها این سند در مجمع ارائه نشده است، بلكه از 13 عضو مشخص و منتخب مجمع دی ماه 1390، سه نفر عضو هیات رئیسه بوده اند.»
نصیرزاده هم در دفاع از اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: «شما دنبال 10 نفر می‌گشتید كه این نامه را امضا كنند، من 62 نفر را به شما معرفی كردم.» او سپس نامه‌ای را به نمایش گذاشت كه زیر آن تعدادی امضا وجود داشت و گفت: «تمام امضاهایی كه زیر این نامه زده شده، برای اعضای هیات رئیسه است. دستور جلسه‌ای كه وجود داشت دستور جلسه تغییرات اساسنامه بود و روال آن هم به طور طبیعی طی شده است. ترجمه اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران هم برای فیفا ارسال شده.»
سپس عظیم‌زاده در جواب صحبت‌های نصیرزاده گفت: «من بر اساس سندی كه آقای نصیرزاده ارائه كرد حرف می‌زنم. كمیته فنی توسعه نشسته‌اند و تصمیم گرفته‌اند ولی این مهم نیست. من خیلی واضح گفتم كه بند یك ماده 32 نوشته كه آیا آیین نامه اصلاح اساسنامه داریم یا نه؟ شما جواب این سوال من را ندادید. طبق اساسنامه پیشنهاد وقتی معتبر است كه 11 نفر به صورت كتبی با دلیل، پیشنهاد خود را مطرح كنند.»
در ادامه برنامه، عادل فردوسی‌پور، احمد براتی كارشناس حقوقی را روی خط آورد كه او گفت: «اگر بخواهم منصفانه نظر بدهم، باید بگویم كه تخلفی در این رابطه صورت نگرفته است. هیچ جایی گفته نشده كه تاییدیه فیفا برای اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها لازم است. در مورد هیات رئیسه هم ما از پشت ماجرا خبر نداریم. همه آن 13 نفر در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال حضور داشته اند. مثلا عزیز محمدی با همین اساسنامه كاندیدا شده و رای داده. سایر عزیزان هم آمده‌اند و بر اساس همین اساسنامه رای داده‌اند.»
عظیم‌زاده هم كه حرف‌های او را قبول نداشت گفت: «من پیش از این هم گفته‌ام كه این اساسنامه غیر قانونی است. بحث من واضح است. آن 10 نفری كه باید برای اصلاح اساسنامه، دلایل مكتوب خود را ارائه می‌كردند، این كار را نكرده‌اند.»
براتی هم در آخرین جملات خود گفت: «كمیته 13 نفره این‌طور نبوده كه مخالف بوده باشند چراكه حداقل یكی از آن‌ها باید در مجمع مخالفت می‌كرد. ارسال اساسنامه به فیفا هم مورد نیاز نبوده. یك روز مانده به انتخابات، كمیته 13 نفره‌ای انتخاب می‌شود كه به آن‌ها گفته می‌شود روی آن كار كنید. بنابراین نه تنها 10 نفر، بلكه بیش از آن تایید كرده‌اند و ایرادی به آن وارد نیست.»
عظیم‌زاده در پایان گفت: «اختیار مجمع در مورد تصمیم گیری برای تعیین باشگاه‌ها سلب شده. آیا مجمع می‌دانست كه چنین تصمیمی گرفته می‌شود؟ پاسخ منفی است. نكته جالبی هم هست كه صفایی فراهانی در مصاحبه اخیرش گفته كه این اتفاقات غیر قانونی است.» نصیرزاده هم از اطلاعات عظیم‌زاده ایراد گرفت وگفت: « شما باید ابتدا اطلاعات خود را تكمیل كنید. اشتباه شما این است كه نصفه می‌خوانید و اظهار نظر می‌كنید.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =