ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در نشست هم‌اندیشی بازرسان افتخاری این اداره ، گفت: ترافیک مطلوب بر سه مولفه مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات استوار است.

سرهنگ سیدتیمور حسینی مصادیق مهندسی ترافیک را شبکه معابر، بستر راه، روگذر و زیرگذرها و به طور کلی تمامی امکانات و نیازمندی‌ها جهت انجام یک رانندگی صحیح اعلام کرد و گفت: در صورت اجرای اصولی آموزش ترافیک، حدود 95 درصد و با اجرای مقررات ترافیکی توسط شهروندان بیش از 98 درصد رانندگی درصد رانندگی مردم قانونمند می‌شود.

او با بیان این مطلب که کشور در سطوح مهندسی ترافیک نمره قبولی را کسب کرده است گفت: علی‌رغم جایگاه مهم دو مولفه فوق در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی، نیازمند اصلاح فرآیندهایی می‌باشیم.

رییس پلیس راهور پایتخت نقش همه دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های دولتی را در امر فرهنگ‌سازی ترافیک مهم دانست و استفاده از سرمایه بازرسان اجتماعی به ویژه دانش‌آموزان دو مقطع ابتدایی و راهنمایی را به دلیل داشتن روحیه بی‌آلایش، صادق و شفاف در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی به عنوان یکی از عناصر خود نظارتی (self-monitoring) جامعه بسیار اثربخش عنوان کرد.

حسینی در ادامه گفت: تمام تلاش ما در اداره راهور باید این باشد که به گونه‌ای فرهنگسازی صورت گیرد تا مردم به جای رعایت قوانین و مقررات رانندگی به اطاعت از آن همت گمارند.

او گفت: هیچ عملی در دنیا و آخرت ارزشمندتر از این نیست که با تلاش‌های بسیار، آمار کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از تصادفات در کشور کاهش یابد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: یکی از عللی که موجب می‌شود شهروندان دچار تخلفات اجباری در رانندگی شوند وجود علائم راهنمایی و رانندگی در مکان‌های نامناسب است که خود موجب بروز تصادفات می‌شود و حتما باید اصلاح شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میهمان IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    3 15
    علائم راهنمایی و رانندگی رو آویزه ی گوش این مردم هم بکنی ، باز هم خلاف می کنن چون فرهنگ خود کنترلی بین ما ایرانیا وجود نداره .
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    3 17
    قبول ندارم. شهروندان خلاف می کنند چون جریمه ها کم و پلیس ضعیف و تنبل است.
  • محمد AE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    2 0
    واقعا همین جوره در شهر یزد و میدان امیر چخماق من با توجه به ندیدن تابلوی دور زدن ممنوع و ان هم به این دلیل که اتوبوس شهری جلوی آن را گرفته بود پنجاه هزار تومن جریمه شدم.
  • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    24 0
    شهروند كه تخلف كنه بايد جريمه بشه .... اما راهنمايي و رانندگي با اين همه كارشناس اگه كار غير كارشناسي و اشتباه انجام بده آب از آب تكون نميخوره كه هيچ ... باز هم شهروندا بايد جريمه بشن.... به اين ميگن جامعه مدني