۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

فارس نوشت:

رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد که کشورش به بنیانگذار «ویکی لیکس» پناهندگی سیاسی اعطا می‌کند.
خبرگزاری فارس: اکوادور به «جولیان آسانژ» پناهندگی سیاسی اعطا می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد که کشورش به «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت «ویکی لیکس» پناهندگی سیاسی اعطا کرده تا او را از خطر مرگی که تهدیدش می‌کند نجات دهد.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: «کوره‌آ» گفت، کاملا واضح بود که هیچ تضمینی برای رسیدگی قضایی به پرونده «آسانژ» وجود ندارد و خطر مرگ این روزنامه‌نگار استرالیایی را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور اکوادور همچنین آزار و اذیت سیاسی اعمال شده توسط آمریکا علیه «آسانژ» به علت افشای اسناد طبقه‌بندی شده واشنگتن و نیز احتمال صدور حکم اعدام برای وی را مورد انتقاد قرار داد.

وی اظهار کرد که اگر جرم «آسانژ» افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده می‌باشد چرا رسانه‌هایی که اطلاعات درز داده شده را انتشار دادند محاکمه نمی‌کنند.

به گزارش فارس، هفته گذشته «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور نیز دراین خصوص گفت اکوادور همچنان از «آسانژ» محافظت می‌کند؛ وی تمایل کشورش را نسبت به مذاکره در مورد پرونده افشاگری «آسانژ» با دولت‌های انگلیس و سوئد ابراز کرد و گفت که هدف از این کار یافتن راه حلی برای آزادی روزنامه‌نگار استرالیایی می‌باشد که از ماه ژوئن سال 2012 (خرداد سال 1391) به عنوان پناهنده سیاسی در سفارت اکوادور در «لندن» پایتخت انگلیس حضور دارد.

مؤسس «ویکی لیکس» از سوی دادگاه سوئد نیز به اتهام ارتکاب به جرایم تجاوز جنسی محکوم شده است؛ « آسانژ» تمامی این اتهامات را رد کرده و اطمینان می‌دهد که صدور فرمان دستگیری او از سوئد تنها یک نقشه فریبنده برای تحویل دادن او به ایالات متحده آمریکا است.

در سال 2010 اسناد محرمانه‌ای پیرامون خشونت‌ها و بی نظمی‌های مرتکب شده توسط آمریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق به وسیله «آسانژ» در سایت جنجالی «ویکی لیکس» منتشر شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =