۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
هیچ دروغی به قشنگی تو نیست!

مجموعه شعر «هیچ دروغی به قشنگی تو نیست» سروده محمدکاظم حسینی این روزها طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه شعر «هيچ دروغي به قشنگي تو نيست» سروده محمدكاظم حسيني است که از سوی انتشارات بوتیمار منتشر شده است.

كتاب با شعري تكان‌دهنده آغاز مي‌شود. سوگوارانه، اعتراض و فرياد بلندي مي‌كشد بر سر همه نهادهاي قدرت و جامعه ومهم‌تر از همه بر سر ِزندگي! «حلقه‌ها با هم طناب مي‌شوند دست دور گردنت مي‌اندازند/ كلمات از قاضي خواستند آنها را از همديگر جدا كنند/ واژه‌ها با هم سازگاري نداشتند».

علاوه بر شعرهای اعتراضی این مجموعه، برخی اشعار کتاب نیز اشعار عاشقانه اجتماعی هستند که مانند گونه اول، بازهم از میان افکار عمومی به کتاب راه پیدا کرده است: «هزار افغان است در دلم/ افغانستان است دلم/ نمي‌دانم ادامه موهات را در كدام شب كابل خواهم نوشت؟» شعرهاي عاشقانه محمدكاظم حسيني تنها بيان رابطه ميان دو انسان نيست. جرياني است بسيار عيني و از آبستره و انتزاعي شدن تا جايي كه ممكن بوده دوري كرده وكمتر در بيان احساس اغراق كرده اوبا نگاهي رئال وكمي متفاوت به مسائل روابط احساسي انساني نگريسته. معشوقه شاعر را به آساني مي‌توان حس ولمس كرد.

در یکی از اشعار این کتاب نیز می خوانیم:

...زمان زنی‌ست که قهر کرده است
زمان زنی‌ست که برنمی‌گردد
و خاطرات حرف‌هایی‌ست
که پشت سر این زن هستند...

در «هيچ دروغي به قشنگي تو نيست»، نگاه انتقادي و چالش‌برانگيز شاعر در حوزه ذهن و زبان نمود پيدا کرده و نگاه به جامعه با واقعیت گرایی و ترکیب آن با تخیل و احساس سطرهایی خواندنی را پدید آورده است.

این کتاب با قیمت 6 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =