سفیر ایران در بحرین روز پنجشنبه دعوتنامه علی آقامحمدی، معاون نایب اول رئیس جمهور را به معاون نخست وزیر بحرین تقدیم کرد.

به گزارش خبرآنلاین، شیخ محمد بن مبارک آل خلیفه نخست وزیر بحرین ضمن تشکر برای دعوت به ایران، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران بیاید.
در دیدار معاون نخست وزیر بحرین و حسین امیرعبداللهیان سفیر ایران در این کشور که در کاخ نخست وزیری بحرین انجام شد، مسائل مختلفی از جمله تقویت ارتباط دو کشور، پرونده هسته ایی ایران و موضوع فلسطین مطرح شد.
معاون نخست وزیر بحرین در این دیدار روند رو به رشد روابط دوستانه بین دوکشور را مثبت ارزیابی کرد و تبادل دیدارها و گفتگوهای بین دو کشور و کشورهای منطقه را در جهت اعتماد سازی بیشتر یک ضرورت دانست.
وی در خصوص توانمندیهای صلح آمیز هسته ایی ایران با تاکبد بر اینکه انرژی هسته ای بر اساس قوانین و مقررات بین المللی در زمینه های مسالمت آمیز حق مسلم ایران است افزود: ایران نیز مانند سایر کشورهائی که از انرژی هسته ای در زمینه های صلح آمیز استفاده می کنند حق دارد در راه پیشرفت کشور و ملت خود از آن بهره مند گردد.
این مقام دولت بحرین با بیان اینکه کشورهای منطقه برای توسعه واجرای برنامه های اقتصادی دراز مدت خود نیازمند صلح وآرامش هستند افزود: برخی از کشورها خواهان پیشرفت وتوسعه ما نیستند و نه تنها مایل به داشتن انرژی هسته ای نیستند بلکه مانع از دستیابی به سایر علوم و پیشرفتهای علمی نیز می شوند.
در این دیدار با توجه به سال روز حمله اسرائیل به غزه، موضوع فلسطین مورد گفتگوی دو طرف قرار گرفت و معاون نخست وزیر بحرین نیز با اشاره به گزارش گولدستون تاکید کرد مردم فلسطین برای پیروزی علیه اسرائیل باید اختلاف نظر را کنار بگذارند و به دیدگاه واحد ومشترکی برسند و از هرگونه تفرقه و صف بندی در برابر یکدیگر اجتناب کنند.
گفتنی است در یک ماه گذشته ولیعهد، نخست وزیر و رئیس پارلمان بحرین نیز با در دیدار با سفیر ایران در مورد مسائل منطقه ایی، توسعه ارتباط دو کشور و پرونده هسته ایی ایران گفتگو کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =