رهبر کوبا فقر و بدبختی های موجود در هائیتی را نتیجه سیاست های استعماری و استکباری در این کشور دانست.


به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس، فیدل کاسترو در مقاله جدید خود که با عنوان درس هائیتی در مطبوعات کوبا منتشر شد نوشت،جامعه بین الملل باید به دنبال راه حل های واقعی و اساسی برای کشور هائیتی باشد.

رییس جمهور سابق کوبا در این مقاله افزود، وضع موجود در کشور هائیتی برای جهان ما که در ان غارت و چپاول کشورها بدست ابرقدرت ها در اولویت قرار دارد شرم اور است. وی با ابزار نگرانی از وضع موجود در هائیتی در پی زمین لرزه شدید سه روز گذشته افزود،جامعه جهانی باید راه حل اساسی و واقعی برای بحران موجود در هائیتی ارایه دهد.

کاسترو خاطرنشان کرد، میلیون ها نفر در افریقا، اسیا و امریکای لاتین وضع مشابه مردم هائیتی دارند و این در حالی است که نباید در هیچ نقطه ای از جهان چنین وضعی مشاهده شود.
رییس جمهور سابق کوبا تصریح کرد،نتیجه تغییرات اب و هوایی که حاصل انتشار گازهای سمی از سوی کشورهای قدرتمند جهان است به مراتب بدتر از زلزله هائیتی است اما ابرقدرت ها نمی خواهند هیچ توجهی به این موضوع نشان داده شود.

رهبر کوبا در پایان مقاله خود اظهار داشت،در قاره امریکا ،هائیتی نخستین کشوری بود که علیه استعمار فرانسه به پا خاست و با پیروزی بر فرانسه به نخستین کشور ازاد و مستقل قاره تبدیل شد اما با سیاست های استعماری، اکنون فقیرترین کشور قاره امریکا است.
زمین لرزه شدید هفت و سه دهم ریشتری در هائیتی باعث نابودی بخش گسترده ای از این کشور و کشته و زخمی شدن دهها هزار نفر شده است.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.منوچهر IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
    0 0
    طوري تيتر زده ايد كه گويا شما نظر ديگري داريد ! بهتر نيست شما هم نظر مستند خود را ارائه دهيد تا ما هم بدانيم. تيتر خبر اشكال دارد