۰ نفر
۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱

معاون وزیر بازرگانی و رییس شرکت بازرگانی دولتی در گفت و گو با خبر آنلاین در رابطه با واردات کالاهای اساسی به داخل کشور توضیح می دهد.

«از 4500 میلیاردتومانی که برای خرید به مجلس پیشنهاد داده شده 2500 میلیارد تومان آن برای خرید کالاهای اساسی و به‌دلیل افزایش جمعیت جهانی بوده است.» وزیر بازرگانی که در روزهای ابتدایی فعالیت مجلس هشتم برای هم فکری و طلب همکاری از همراهان اصولگرای خود راهی پارلمان کشورشده بود اینگونه از واردات کالا های اساسی در سال جاری خبر داد. نمایندگان مجلس در روزهای میانی تیر به کلیات لایحه متمم قانون بودجه سال 87 کل کشور برای تامین اعتبار مورد نیاز واردات کالای اساسی و ضروری و جبران خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی رای مثبت دادند که بر اساس آن به میزان چهار هزار و 500 میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی برداشت شد. 

با گذشت چیزی بالغ بر 5 ماه از تصویب این لایحه مجید پارسانیا، معاون وزیر بازرگانی و رییس شرکت بازرگانی دولتی ایران در رابطه با واردات کالاهای اساسی به خبر آنلاین گفت: « برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور برنامه ریزی دقیق انجام داده ایم. تمام کالاهایی که به خرید آنها احساس نیازبود در حال حاضر تامین شده است.

معاون وزیر بازرگانی و رییس شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه صحبت های خود تاکید کرد که واردات روغن، برنج، شکر و گندم به میزان کافی انجام شده است و  نگرانی در این رابطه وجود ندارد: « شکر،‌گندم، برنج و روغن به میزانی که مورد نیاز مصرف داخل کشور باشد، تامین شده است. در مورد این کالاها ذخایر استراتژیک غنی داریم. به همین دلیل در مورد کالاهای اینگونه نگرانی خاصی وحود ندارد. »

پارسانیا افزود: « دولت با دور اندیشی برای تمام کالاهای مورد نیاز برنامه ریزی کرده است. در مورد ذخایراستراتژیک هم به گونه ای برنامه ریزی شده که دیگر نگران روزهای سخت نباشیم. »

معاون وزیر بازرگانی در بخش دیگر گفته های خود در رابطه با قیمت کالاهای اساسی خریداری شده اینگونه توضیح داد: « :‌نیازهای سخت افزاری مورد نیاز برای خرید کالا مهیا شده است و با دور اندیشی دولت کالاهای مورد نیاز را با قیمت های مناسب خریداری کرده ایم. »

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =