شمخانی: نظام سلطه به‌دنبال مزمن‌سازی روند بی‌ثباتی در جهان اسلام است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری آخرین تحولات سیاسی، دفاعی و امنیتی را در سطح منطقه و حوزه بین المللی تشریح کرد.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری آخرین تحولات سیاسی، دفاعی و امنیتی را در سطح منطقه و حوزه بین المللی تشریح کرد.

شمخانی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده و بلند مدت غرب برای مقابله با موج بیداری اسلامی به عنوان تنها عامل محدودسازی راهبردی نظام سلطه اظهار داشت: گروههای تروریستی تکفیری که معتقد به هیچ آیین و مذهبی نیستند ابزار اصلی مقابله با بیداری اسلامی هستند.

وی با تشریح راهبرد غرب برای ایجاد فرسایش در سرمایه‌های مادی و انسانی جهان اسلام و ایجاد زمینه برای درگیر کردن مسلمانان در داخل سرزمینهای اسلامی افزود: نظام سلطه بدنبال تحقق راهبرد مزمن سازی روند بی‌ثباتی در جهان اسلام و از میان بردن انسجام قدرت آفرین در میان مسلمانان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را لنگرثبات و تنها عامل عدم موفقیت رویکرد نظام سلطه برای ایجاد تغییرات جهشی در جغرافیای سیاسی منطقه عنوان کرد و افزود ولایت فقیه مردم سالاری دینی و وحدت ملی عوامل اصلی و بنیادین استقلال، ثبات، امنیت و اقتدار کشور است.

شمخانی رفتار ضد انسانی و خشن تروریستهای تکفیری را مبتنی بر برنامه مخدوش سازی چهره اسلام و مسلمانان در جهان و ایجاد انفعال راهبردی در مقابله به اهداف نظام سلطه عنوان کرد و اظهار داشت: بی‌شک تبلیغ و تبیین غیر واقعی از اسلام فراهم کننده فرصت استثنایی برای رژیم صهیونیستی در مسیر کشتار بی‌رحمانه مسلمانان مظلوم فلسطین و کاهش انگیزه افکار عمومی برای مقابله با جنایتهای این رژیم جعلی و خونخوار است.

وی پیروزی غرور آفرین جبهه متحد اسلام در فلسطین، سوریه و عراق را که منبعث از ارزشهای والای اسلام ناب محمدی(ص) است را دلیل روشنی بر ناکامی و هزیمت جبهه استکبار عنوان کرد و افزود تغییر آشکار و شیادانه مواضع غرب و بویژه آمریکا که بزرگترین حامی و پشتیبان گروههای تروریستی است و تلاش آنان برای همراه نشان دادن خود در مبارزه با تهدیدات فزاینده تروریستهای تکفیری مهمترین دلیل شکست برنامه‌های آنان در منطقه است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    3 2
    خدا لعنت کنه این جورج بوش پسر رو با این استراتژی که برای غرب تعیین کرد.
  • بهبود A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    4 0
    من که تا حالا این نظام سلطه رو ندیدم کیه ولی اگه ببینمش میدونم باش چیکارکنم