فارس نوشت:

کارگری که با انگیزه طلب مالی صاحب کار خود را به آتش کشیده بود، دستگیر شد.

اول خرداد سال 1393 و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره آتش سوزی منجر به سوختگی یک نفر به کلانتری کهریزک اعلام شد.

با حضور مأموران در محل اعلامی واقع در شهرک گلریز - میدان جهاد، مردی حدوداً 35 ساله که دچار سوختگی شدید از ناحیه قسمت های مختلف بدن شده بود به بیمارستان منتقل شد.

فرد دچار سوختگی به نام علی 32 ساله در داخل بیمارستان به مأموران اعلام کرد که توسط کارگر افاغنه به نام علیشاه در کارگاه رویه کوبی اش دچار سوختگی شدید ناشی از آتش سوزی شده است.

با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت سوختگی قسمت های مختلف بدن، پس از گذشت یک هفته از وقوع حادثه حریق عمدی، مصدوم حادثه فوت کرد. بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل و به دستور رییس شعبه 101، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی و با توجه به اظهارات مقتول که در بیمارستان، کارگرش بنام علیشاه متولد 1362 را به عنوان عامل آتش سوزی معرفی کرده بود، کارآگاهان به تحقیق از دیگر کارگران کارگاه رویه کوبی مبل پرداخته و اطلاع پیدا کردند که قاتل و مقتول با یکدیگر اختلاف شدید مالی داشته‌اند و همین موضوع تا شب حادثه نیز ادامه داشته است.

کارگران کارگاه رویه کوبی در اظهارات خود عنوان کردند که در ساعت 24:00 شب حادثه داخل کارگاه متعلق به مقتول در حال استراحت بودند که ناگهان با صدای فریاد درخواست کمک و همچنین دیدن نور شدید ناشی از آتش سوزی، از کارگاه خارج و در حالی که البسه مقتول به علت شدت آتش سوزی از بین رفته بود اقدام به خاموش کردن حریق می کنند و علیشاه نیز در همان زمان از محل جنایت متواری شده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که قاتل مدت 2 سال است که نزد مقتول به عنوان کارگر مشغول به کار بوده و طریقه ورود وی به کشور نیز به صورت غیرمجاز و غیرقانونی بوده است.

در شرایطی که تا پیش از ارتکاب جنایت قاتل نیز به همراه دیگر کارگران، شب ها در کارگاه رویه کوبی استراحت می کرد و هیچ اطلاعات جدیدی در خصوص جا و مکان جدید وی وجود نداشت، اما کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه علیشاه شدند و اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب جنایت به شهرستان کرج - منطقه اشتهارد رفته و آنجا تحت عنوان کارگر ساختمانی و نگهبان در یک مجتمع تجاری در حال ساخت مشغول به کار شده است.

با شناسایی مخفیگاه علیشاه، کارآگاهان با اطمینان از حضور وی در محل ساختمان در حال ساخت با اخذ نیابت قضایی به این محل رفته و در ساعت 23:00 مورخ 12 شهریور 93 و در حالی که متهم قصد داشت تا از محل متواری شود او را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم پس از انتقال به اداره دهم صراحتاً به آتش زدن مقتول با طرح و نقشه قبلی اعتراف کرد و انگیزه خود از این اقدام را طلب چند میلیون تومانی خود از مقتول اعلام کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: چند سالی بود که به عنوان کارگر رویه کوب نزد مقتول مشغول به کار شده بودم، پس از گذشت از آغاز به کار با مقتول توافق کردیم تا به صورت کنتراتی کار کنم و او نیز پس از پایان هر کار دستمزد مرا بدهد اما او هر بار و به بهانه های مختلف از دادن دستمزد خودداری می‌کرد تا اینکه میزان مبلغ طلب من از او به چند میلیون تومان رسید اما او کماکان به بهانه های مختلف پولی پرداخت نمی کرد.

متهم به کارآگاهان گفت: چند روز قبل از شب حادثه از باک بنزین موتورسیکلت متعلق به مقتول مقداری بنزین تهیه و ظرف حاوی بنزین را در گوشه ای از کارگاه پنهان کردم تا اینکه در ساعت 23:00 شب حادثه با مقتول تماس گرفته و مجدداً درخواست پول خود را کردم که این بار در پشت تلفن با یکدیگر درگیر شدیم.

متهم گفت: حدود یک ساعت بعد، مقتول به در کارگاه مراجعه کرد و من نیز پیش از ورود وی با برداشتن ظرف بنزین از کارگاه خارج شدم، در یک لحظه متوجه شدم که مقتول چاقویی به همراه دارد که بلافاصله بنزین را بر روی او پاشیده و در حالی که تمام لباس های مقتول آغشته به بنزین شده بود با روشن کردن فندک او را آتش زده و از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    69 41
    اگر ما کارگر افغانی نخواسته باشیم باید چیکار کنیم؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      23 6
      بايد با افرادي كه به صورت غير قانوني وارد كشور شده ان برخورد جدي شود
    • omidss A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      24 13
      طلبشو نداده كارگر بدبخت راهي واسش نمونده در ضمن صاحبكار با چاقو اومده بوده ... ولي دركل كارش قابل توجيه نيست
    • احمد A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      17 5
      ایران را تا ده سال دیگه میگیرن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    23 11
    اگر اینکارو یه ایرانی میکرد تو افغانستان همونجا آتیشش میزدن
  • بی نام JP ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    26 11
    اين هم عاقبت بالا كشيدن حق الزحمه مرم
  • محسن A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    20 8
    واقعا دلم برای این کارگرهای افغانی میسوزه. در پروژه ساختمانی کار میکردم که تعدادی از افاغنه در اونجا کار میکردند و حقوقشان را به افغانستان میفرستادند کارفرما حقوق اینها را چون دستشان از همه جا کوتاه بود خیلی بد پرداخت میکرد یا به بهانه ای اونها را بدون حقوق اخراج میکرد واقعا اگر با ایرانیها در خارج اینجوری رفتار کنند عکس العمل ما چیست؟
  • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    21 4
    کارگری که گناه کبیره نیست بخصوص اگرافغانی باشد.مشکل سرخودمان هست چون بیچاره هامدارک ندارند.برای ندادن حقشان ازهرطرفندی استفاده میشود..
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    5 8
    جواب همه اونای که کامنت گذاشتن بیگانه ای که وارد کشور میشه درست به هر کاری میزنه براش هم مهم نیست مال کی باشه پس دلتون برا اونا نسوزه
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    12 0
    اين كارگران چه جوري بصورت غير قانوني وار كشور ميشن ؟ چه بسا لا به لاي اينها داعش هم بياد .