۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳

پرافتخارترین چهره فوتبال ایران که نامش در کتاب جهانی رکوردها هم به چشم می خورد در امر مربی گری ناکامی هایی عجیبی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی دایی در لیگ برتر ایران یکبار در فصل ششم با سایپا به عنوان سرمربی به مقام قهرمانی رسید و سپس دوبار با پرسپولیس قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرد اما نتایج عجیبی که گاهی اوقات تیم های تحت هدایت علی دایی کسب می کنند، این شائبه را به وجود آورده که او برخلاف دوران فوتبالش، در زمینه مربی گری نمی تواند به اندازه کافی موفق باشد به خصوص در این فصل که با پرسپولیس انواع و اقسام مشکلات را تجربه می کند و به لحاظ نتیجه گیری نیز اصلا خوب کار نکرده است.
تیم او در یک شب پر از بدشانسی، مقابل تراکتورسازی تبریز شکست خورد تا هواداران پرسپولیس را حسابی عصبانی و شاکی کند. اما بد نیست بدانید علی دایی معمولا مقابل تراکتورسازی یک مربی بازنده و نه چندان موفق بوده است.
فصل نهم بود که تراکتورسازی به لیگ برتر برگشت آن هم بعد از 8 سال. در آن فصل، زلاتکو کرانچار تا هفته هجدهم هدایت پرسپولیس را برعهده داشت اما در یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخ، کرانچار را -احتمالا به جرم کسب نتایج قابل قبول با پرسپولیس- برکنار کردند تا علی دایی جانشین کرانچار شود. همان فصل، برای اولین بار دایی به عنوان سرمربی مقابل تراکتورسازی ایستاد. آن دیدارکه بازی برگشت لیگ نهم بود، در تبریز به تساوی یک - یک رسید. در فصل دهم، دایی همچنان سرمربی سرخپوشان پایتخت بود. او در بازی اول موفق به شکست دادن تراکتورسازی شد اما در دیدار برگشت، با شکست یک بر صفر از تبریز به خانه برگشت.
در فصل یازدهم، دایی از پرسپولیس رفتنی شد و سرمربی گری راه آهن را پذیرفت. شهریار در دیدار رفت آن فصل مقابل تراکتور به تساوی یک - یک رسید اما در دیدار برگشت، با حساب یک برصفر در تهران بازنده بود.
در فصل دوازدهم، تراکتور مقابل راه آهن  هر دو بازی رفت و برگشت را با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم دایی در بازی اول در تهران فقط یک گل دریافت کرد و در دیدار برگشت، تراکتوری ها با حساب 3 بر صفر به برتری رسیدند. اتفاقات لیگ فصل گذشته باعث بازگشت دایی به پرسپولیس بود. تقابل دایی در هفته اول لیگ فصل گذشته با تراکتوری ها یک برد جذاب برای پرسپولیس به همراه داشت ولی در دیدار برگشت، کریم انصاری فرد دروازه تیم دایی را گشود و تراکتور را برنده میدان کرد. آخرین تقابل تیم تحت هدایت دایی با تراکتورسازی نیز ششمین شکست این مربی را در برابر تراکتوری ها در پی داشت. تراکتورسازان این بار با رسول خطیبی و با حساب 3 بر یک از سد پرسپولیس گذشتند. به طور کلی شهریار با تیم های مختلف، 10 بار به مصاف تراکتورسازی رفته که 6 بازی را واگذار کرده، دو برد و دو تساوی هم به دست آورده است. حالا دایی هم شش تایی است!

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =