در حالی که برای جلوگیری از گسترش ویروس ابولا در سیرالئون سه روز مقررات منع رفت و آمد برقرار می شود، سازمان پزشکان بی مرز این اقدام را بی فایده دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، دور جدید شیوع ویروس ابولا تا کنون جان دست کم دو هزار و صدر نفر را در سیرالئون، لیبریا و گینه گرفته است.

سازمان پزشکان بدون مرز چنین تدبیری را بی نتیجه خوانده و گفته است که چنین اقدامی منجر به این می شود که مبتلایان به ویروس ابولا به جای معرفی خود، بیماریشان را مخفی کنند و در نهایت ویروس ابولا بیشتر گسترش پیدا می کند.

وزیر اطلاع رسانی سیرالئون می گوید: «سازمان پزشکان بدون مرز شاید درست بگوید اما آنها باید با دید علاج این مشکل به قضیه نگاه کنند. کار آنها مراقبت است. ما نگران نحوه سازماندهی هستیم. دو صدم درصد مردم به این ویروس آلوده شده اند. هنوز پنج میلیون و نهصد و نود و نه هزار نفر آلوده نشده اند. وضعیت اضطراری حاکم است. ما باید از این جمعیت محافظت کنیم.»

دولت سیرالئون گفته است که دست کم بیست هزار نفر مامور می شوند تا اطمینان پیدا کنند که هیچ کس در سه روز برنامه ریزی شده از خانه بیرون نمی آید.

برخی از تحلیلگران می گویند که چنین تدبیر سختگیرانه ای ممکن است منجر به بروز اعتراضهای گسترده و حتی خشونت آمیز شود.

منبع : یورو نیوز

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیا EU ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    11 0
    یه فکری به حال مردم ایران بکنبد اگر برن غربستان بعدش نتنها اجر معنوی بهمان نمیرسد بلکه کلی از هموطنانمان آلوده میشن و خواهند مرد.