قصه‌های خوب به روسیه رسید و خاطرات پوتین به ایران

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، عصر یکشنبه در حالی به کار خود پایان داد که پیش از آن، ترجمه روسی سه اثر ایرانی از جمله جلدهای سوم و چهارم کتاب ماندگار «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی آذریزدی در این نمایشگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، غرفه‌های ایران در آخرین ساعات برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو،‌ روز پرکاری را پشت سر گذاشتند و طی عصر یکشنبه، سه اثر ایرانی به زبان روسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی رونمایی شد.

دکتر مهدی ثنایی، سفیر کشورمان که در این مراسم حاضر بود از جلد سوم و چهارم کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر ماندگار و جاودان مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان کشورمان رونمایی کرد. در این آئین، همچنین نسخه پنج زبانه دیوان خیام و ترجمه روسی کتاب «دانش مسلمین» نوشته استاد محمدرضا حکیمی رونمایی شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفتند.

در پایان این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از غرفه انتشارات بین‌المللی الهدی، از تازه‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این موسسه فرهنگی ـ هنری مطلع شد و در جریان ارائه رایت 99 کتاب ایرانی و نمایندگی 19 ناشر کشورمان قرار گرفت.

همچنین بنابر گزارش انتشارات الهدی، مذاکرات اولیه برای واگذاری حق نشر (رایت) کتاب زندگینامه ولادیمیر پوتین به زبان فارسی در نمایشگاه مسکو انجام شد. الکساندر میخاییلویچ، نویسنده کتاب زندگینامه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه با حضور در غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب مسکو 2014 اعلام آمادگی کرد تا رایت این کتاب را برای انتشار به زبان فارسی در اختیار گروه انتشاراتی الهدی قرار دهد.

این کتاب، سال گذشته در تیراژ میلیونی در روسیه منتشر شده و به زودی به چاپ دوم خواهد رسید.

همچنین کتاب دیگری در خصوص زندگی یکی از مقامات مذاکره کننده فدراسیون روسیه به نام «وارطانیان» در این کشور منتشر شده که نیکلای دولگاپولوف، نویسنده آن برای انتشار به زبان فارسی و واگذاری حق نشر آن در ایران با معاون بازرگانی موسسه الهدی به توافق رسیده است.

 

مذاکره با وینستون پارک، نماینده کره جنوبی در نمایشگاه کتاب مسکو در خصوص چاپ کتاب‌های نفیس در تیراژ بالا با قیمتی ارزان و تحویل در ایران و تبادل فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از دیگر فعالیت‌های الهدی در نمایشگاه کتاب مسکو به شمار می‌رود.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو عصر یکشنبه 16 شهریور بعد از 5 روز فعالیت در «ودنخا»، مرکز نمایشگاهی پایتخت فدراسیون روسیه به کار خود پایان داد. ناشرانی از 63 کشور جهان در این رویداد بزرگ فرهنگی شرکت داشتند و ایران با موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی، گروه انتشاراتی الهدی، جامعه‌المصطفی العالمیه و ... در این نمایشگاه حضور یافت که الهدی، کار عرضه کتاب و حق نشر آثار خود و 19 ناشر دیگر ایرانی را به عهده داشت.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كامران A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    10 2
    آخه پوتين کیه كه زندگي نامه اش رو بخريم
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 1
    جالبه اسم ناشرا كه رنگ و بوي ايراني نداره