فارس نوشت:

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه 5 ساله به دستگاه قضا اجازه داده شده که 4000 نیرو را جذب کنند و ما از آن از برنامه جلوتر هستیم.

وی با اشاره به نظر قوه قضاییه درباره توسعه پهنای باند اینترنت اظهارکرد: قوه قضاییه در شورای عالی فضای مجازی دو عضو دارد، یکی از آنها شخص رئیس قوه و دیگری دادستان کل کشور است که البته دادستان کل کشور اخیراً با نظر مقام معظم رهبری به این شورا اضافه شده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: همه باید دنبال این باشیم که مردم از فناوری جدید بهترین و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند و البته سرویس‌دهی باید ارزان و بهداشتی باشد. الان از مسئولین این گلایه را می‌کنند چرا تلاشی برای سرویس‌دهی ارزان اینترنت نمی‌کنند.

وی اظهارداشت: باید زیر ساختها بومی شود تا سرویسی که به مردم ارائه می‌شود سالم و بهداشتی باشد مردم آب و غذا می‌خواهند اما آب و غذایی سالم و بهداشتی. انتظار این است که ضمن بالا بردن سرویس‌دهی متناسب و ارزان قیمت با ملی کردن زیرساختها سرویس اینترنتی خوب و بهداشتی به مردم ارائه شود.

محسنی اژه‌ای درباره بلاتکلیفی کارآموزان قضایی و طولانی بودن زمان برگزاری آزمون تا ارائه جواب نهایی گفت: نیروی جدیدی که در قوه آمده‌اند سعی دارند مشکل بلاتکلیفی آزمون دهندگان قضاوت را حل کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد قوه قضاییه در کوتاه کردن مسیر دادرسی اظهارداشت: اگر قرار است وقت رسیدگی تجدید شود باید زودتر به طرفین خبر داده شود و اگر قاضی قرار نیست به دادگاه بیاید باید شخص دیگری جایگزین او شود که البته به دلیل اشرافیت قاضی به پرونده کمی مشکل است.

همچنین به رؤسای دادگستری سراسر کشور بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده‌ایم که مشکلاتشان در دادگاه‌های کیفری و تجدیدنظر را ابلاغ کنند.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت خبرنگاران واشنگتن پست گفت: هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =