در حال حاضر سه طرح موازی از سوی دولت،مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام درجهت اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی به تصویب رسیده وقراراست این طرح ها سال آینده اجرایی شوند.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت که فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف وعده داده بود که امسال برنامه های گسترده ای برای دستیابی به اهداف اصلاح الگوی مصرف در شرکت متبوعش اجرا خواهد شد در گفت وگو با "خبرآنلاین " حضور در جلسات تصویب سه طرح موازی در خصوص اصلاح الگوی مصرف در دولت ، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و پیگیری طرح های مورد تصویب در سال های گذشته را از عملکرد امسال این شرکت دانست و تاکید کرد : امسال موفق شدیم در جلسات تصویب سه طرح موازی در دولت ، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت و با انتقال نظرات کارشناسی به تصویب این طرح ها کمک کنیم تا از سال آینده این طرح ها را بتوان اجرایی کرد.
عباس کاظمی به لایحه کارایی انرژی ، طرح اصلاح الگوی مصرف و تدوین سیاست های کلی نظام در خصوص اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: هر سه این طرح ها که به طور جداگانه در مجلس ، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده اند سال آینده اجرایی خواهند شد .بر اساس گفته های وی ، این سه طرح هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر سه به موضع اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی کشور پرداخته اند .
براساس این گزارش ، لایحه کارایی انرژی که از سال آینده اجرایی خواهد شد با سیاست تحقق اهداف ملی در زمینه مصرف بهنیه انرژی بالاخص در بخش ساختمان طراحی شده است و قراراست همراه با لایحه هدفمند کردن یارانه ها در طول 5 سال محقق شود .
همچنین طرح اصلاح الگوی مصرف نیز که در حال حاضر یک فوریت آن تصویب شده و قرار است تا ابتدای سال آینده وارد مرحله اجرایی شود بر مدیریت و بهینه سازی انرژی در قالب 90 ماده و در 12 بخش گسترده اشاره دارد .
سیاست های کلی نظام در خصصو اصلاح الگوی مصرف نیز که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است نیز قراراست ظرف 5 سال اجرایی شود.براساس این گزارش این طرح نیز بر الویت های چهارگانه انرژی ، آب ، نان و بهره وری در ارتباط با سیاست های اصلاح الگوی مصرف تاکید کرده است .
این در حالی است که گفته می شود سیاست کلی هر سه طرح مذکور اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی است و قراراست این سه طرح به صورت همزمان در سال آینده به اجرا گذاشته شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =