۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

ایسنا نوشت:

یک متخصص قلب و عروق، بیماری‌های قلبی را شایع‌ترین عامل مرگ و میر در جهان و کشورهای توسعه یافته دانست.

دکتر طه احمدی‌نژاد از اقدامات موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش مصرف سیگار، کنترل چربی و فشار خون، درمان دیابت، افزایش فعالیت‌های فیزیکی و کاهش وزن برشمرد.

وی آنژوپلاستی (گذاشتن استنت) و عمل باز را به عنوان درمان فوق تخصصی بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این نوع درمان، هزینه گزافی را به بیماران تحمیل می‌کند.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: طی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ در کشور آمریکا مرگ و میر بیماری‌های قلبی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است که اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در آن داشته است.

احمدی‌نژاد نقش مراکز بهداشتی روستایی و شهری را در کاهش بیماری‌های قلبی - عروقی موثر دانست و افزود: ترک سیگار ۳۶ درصد، کنترل فشار خون ۲۵ درصد و کنترل و درمان چربی خون بالا طی پنج سال، بیش از ۳۰ درصد از سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: داشتن فعالیت ورزشی کافی در طول هفته و مصرف آسپرین در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه زمان طلایی برای نجات جان بیمار در سکته‌های قلبی تنها ۲۰ دقیقه است، تصریح کرد: دیر رساندن بیمار به اوژانس منجر به ایست قلبی و مرگ بیمار می‌شود، لذا بروز دردهای ناگهانی در قفسه سینه هشدار دهنده بوده و باید بیمار سریعا به مراکز درمانی منتقل شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =